Turpinoties autonozares elektrifikācijas fāzei, Eiropas autobūvei pienākuši grūti laiki. To kārtējoreiz pasvītro fakts, ka trīs tiešie konkurenti Renault, Volkswagen un Stellantis apsver iespējas apvienoties un strādāt kopā, lai pretotos ķīniešu elektroauto radītajiem draudiem.
Zvanīt trauksmes zvanus nu jau ir par vēlu, ir pienācis laiks rīkoties, jo ķīniešu elektroauto arvien vairāk ienāk Eiropas tirgū, izkonkurējot vietējos ražojumus, kuri atpaliek gan tehniski, gan arī cenas ziņā. Tieši cena ir neapšaubāmais eiropiešu klupšanas akmens šajā stāstā, jo līdzīgu parametru un līdzīgi aprīkotas ķīniešu mašīnas ir ievērojami lētākas.
Biznesa medijs Bloomberg ziņo, ka situācija šiem trim autoražotājiem kopumā nav iepriecinoša, jo ķīnieši viņus izkonkurē viņu “smilšukastē”, proti, budžeta un vidējās klases segmentā, bet Āzijas lielvalsts ražotāji kļūst arvien prasmīgāki arī luksusklases auto ražošanā. Arī autonozares piegādātājiem dzīve neizskatās rožaini – veiktas milzīgas investīcijas elektroauto projektos, taču nav skaidrs, kā tās atpelnīsies un pastāv risks masveida štatu samazināšanai daudzos no lielākajiem detaļu piegādātājiem.
Renault izpilddirektors Luka de Meo šo projektu nosaucis par “automašīnu Airbus”, proti, tā ir atsauce uz lidmašīnu ražotāju Airbus, kas savulaik tika izveidots, konsolidējot Eiropā esošos lidaparātu ražotājus, ar mērķi sastādīt konkurenci amerikāņu aviolaineriem, galvenokārt Boeing, bet arī citiem. Šodien Airbus šo misiju ir veiksmīgi sasniedzis, nu jau pat izkonkurējot Boeing. Īpaši ņemot vērā amerikāņu kompānijas daudzās problēmas pēdējo gadu laikā.
Francūžu autoražotāja vadītājs uzskata, ka tas ir viens no veidiem, kā risināt cenu jautājumu – ražotāji dalītu izstrādes izmaksas, bet lielāki ražošanas apjomi nodrošinātu zemāku cenu, bet de Meo pagaidām centās pieklusināt šādas runas, sakot, ka dažādas pārrunas par kopīgiem elektroauto projektiem notiek “pa labi un pa kreisi”.
Ka tik nesanāk tā, ka pēc gadiem 5-10, Eiropā vairs nav auto ražotāju.
Ķīniešiem patreiz ir ļoti izdevīgs laiks – piepildīt ar elektro auto savu reģionu, nu jau arī Krieviju, papildus ASV un tagad arī vēl Eiropu. Tie ir mega apjomi. Jautājums vienīgi ir un būs par kvalitāti.
Krieviju tur nepin iekšā. Tur nav infrastruktūras priekš EV un viņiem ir pārāk lieli attālumi priekš EV. Maskavieši uz “dāču” brauc simtiem kilometru. Bet ķīniešu iekšdedznieki tagad gan nāk uz KF.
Viss jau forši, bet baterijas joprojām pirks no ķīniešiem?
Laiks apgūt ķīniešu valodu, mandarīnu dialektu.