Web Analytics
More
    Reklāma

    Masks aicina ieviest stingrākus tarifus ķīniešu elektroauto

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks aicinājis rietumvalstis ieviest stingrākus, augstākus tarifus ķīniešu elektroauto ražotājiem. Tesla vadītājs brīdina, ka pretējā gadījumā Ķīnas kompānijas “sagraus starptautiskos konkurentus”. Pagājušajā gadā ķīniešu autoražotājs BYD apsteidza Tesla, kļūstot par pasaulē vislabāk tirgoto elektroauto zīmolu, bet ne tikai šim uzņēmumam ir lielas ambīcijas.

    Masks uzsver, ka ķīniešu piedāvātie auto ir viskonkurētspējīgākie, taču to veiksme ārpus Ķīnas ir atkarīga no tā, kādus tarifus un citus tirdzniecības ierobežojumus plānots ieviest. “Ja netiks ieviesti tirdzniecības ierobežojumi, viņi diezgan droši iznīcinās lielāko daļu citu pasaules autoražotāju. Viņi ir ārkārtīgi labi,” saka Masks.

    Daudzkārt esam rakstījuši, ka Ķīnas autoražotāji šobrīd cenšas pārpludināt Eiropas un arī Ziemeļamerikas tirgu ar lētiem elektroauto, izkonkurējot vietējās kompānijas. Eiropas Savienība sākusi izmeklēšanu pret nelegālām, ļoti lielām Ķīnas valsts subsīdijām, kas viņu ražotājiem sniedz negodīgas priekšrocības konkurencē ar eiropiešiem.

    Ķīnas atbildīgās amatpersonas tikmēr nav aizrāvušās ar Maska izteikumu komentēšanu, viņiem vien norādot, ka vēlas saglabāt “atvērtas, godīgas tirdzniecības un biznesa attiecības”. Jāpiezīmē, ka Tesla pērn Ķīnā iesaistījās tā saucamajā “cenu karā” ar vietējiem ražotājiem, savām mašīnām vairākkārt būtiski samazinot cenas. Tas, protams, īsti negāja pie sirds investoriem, taču Masks to nodēvējis par nepieciešamu soli laikos, kad iegādāties jaunu automašīnu dzīves dārdzības un augsto kredītprocentu dēļ ir sarežģītāk.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Normunds
    30.01.2024 13:17

    Vēl nesan Masks smīkņāja par ķīniešu EV ražotājiem, tagad jau cita valoda

    Guntars K
    30.01.2024 13:33

    To kara atbalstītāju vajadzēja boikotēt visām NATO dalībvalstim un lai savu Teslu iebāž kur saule neiespīd.

    Biteme
    30.01.2024 13:35

    stingrāki tarifi – tādi, kurus piemēro vienmēr, nevis katram otrajam auto?

    kkā tā
    30.01.2024 14:04

    Tas domāts uz teslām, kuras ķīnā ražo?

    Zorge
    30.01.2024 15:45

    Šādos priekšlikumos ir divi aspekti:
    1. Ir jādomā par savu ražotāju aizsardzību.
    2. ASV un ES ražotāji, kuri tehnoloģiski atpaliek no aziātiem, būdami aizsargāti, zaudēs vēl straujāk.

    bobis
    03.02.2024 17:49

    Laikam jau tapec, ka kiniesu elektroauto konkure ar maska auto, kura attistiba apstajusies uz kibertruck. Velviens divkosigs gajiens lai novaktu konkurentu. Kinu visi apcirps financiali un politiski, kamer pie varas ir prezidents, kas sirgst ar komunisma slimibu, pec ta kad kinai atdeva honkongu un ta tagad cer iekarot visas aziatu valstis. Starp citu krivija ari saka savu specialo operaciju, kad kina ieguva honkogu, vai ta butu sakritiba.

    Kursors.lv
    04.02.2024 08:28
    Reply to  bobis

    Karu aizsāka Krievija nevis “speciālo operāciju”.

    Leonards
    04.02.2024 12:07

    Amerikāņiem brīvais tirgus nozīmē , ka visur var tirgot amerikāņu perces bez jebkādiem ierobežojumiem un par tādu cenu kā amerikāņi grib, toties reālie konkurenti vienkārši jāaizliedz.

    Reklāma