Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto ražotājs Polestar atlaidīs 15% darbinieku, to pamato ar “izaicinošiem tirgus apstākļiem”

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs Polestar, kuru varam uzskatīt par Volvo meitasuzņēmumu, atlaidīs aptuveni 15% darbinieku visā pasaulē, ziņo Reuters, atsaucoties uz autoražotāja sniegto informāciju. Procentuāli tā ir pietiekami nopietna štatu likvidēšana, bet absolūtos skaitļos tas nozīmē, ka darbu zaudēs apmēram 450 cilvēki.

    “Ņemot vērā, ka tā ir daļa no biznesa plāna, mums jāpielāgo sava rīcība un jāsamazina savi tēriņi. Diemžēl tas nozīmē arī samazināt darbinieku skaitu,” izteicies uzņēmuma preses pārstāvis.

    Autoražotāja portfolio līdz šim bijis diezgan plāns – tirdzniecībā bija tikai Polestar 2, bet salīdzinoši nesen pievienojušies divi jauni modeļi Polestar 3 un Polestar 4. Kompānijai bijušas problēmas ar mašīnu pārdošanu, tam neizbēgami atsaucoties arī uz ieņēmumiem – pagājušā gada pēdējā ceturksnī Polestar piegādāja apmēram 12 800 mašīnas, kas ir par 39% mazāk nekā 2022. gada pēdējos trīs mēnešos.

    Lai arī kopumā Polestar pārdošanas apjomi 2023. gadā palielinājās par aptuveni 6%, ja salīdzinām ar 2022. gadu, pieaugums nebūt nav tik straujš kā cerēts. Ražotājs pērn piegādāja 54 600 automašīnas, nesasniedzot izvirzītos mērķus, kas bija ap 60-70 tūkstošiem pārdotu auto. Sākotnējais plāns bija pat par 80 tūkstošiem pārdotu mašīnu.

    Polestar vadība nākotnē raugās ar optimismu, jo tirgū visā pasaulē ienāks abi jaunie modeļi, tomēr ražotājs savos paziņojumos atsaucas uz “izaicinošu tirgus situāciju” – nu jau diezgan daudzu autoražotāju vadītāji izteikuši mērenas bažas, ka elektroauto segmenta izaugsme nenotiek tik strauji kā cerēts un cilvēkiem ir problēmas iegādāties šīs mašīnas, kas visā visumā ir būtiski dārgākas nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reinis Rozitis
    30.01.2024 14:30

    Bēdīgi viņiem – SEB novērtēja Volvo daļu (~48%) Polestarā ar 0 vērtību..

    Lauris
    30.01.2024 16:19

    Tie elektroauto mainīja auto tirgus cenošanas politiku, tagad 30000€ par jaunu auto liekas maz vai ļoti lēti, bet vel dažus gadus atpakaļ, pa šo naudu vareja pilnīgi nopakotas mašīnas nopirkt.
    Pa 20000€ vispar neko jaunu vairs nevar nopirkt.

    Skābene
    31.01.2024 08:51
    Reply to  Lauris

    Darba spēka īsināšana jau ir pirmā pazīme, ka nesokas labi!

    AC/DC
    31.01.2024 14:38
    Reply to  Lauris

    Ir tāda lieta kā inflācija. Domā, auto nepalika dārgāki kad nebija EV?
    Sāk likties, ka drīz EV vainos pie visām likstām un problēmām :D

    Usinss
    31.01.2024 09:26

    Atlaiž darbiniekus, bet management savas algas, bonusus nemazina. Viss notiek, uz ziemassvētkiem atļaujas sev izmaksāt 6ciparu skaitļos.

    Reklāma