Vācijas autoindustrija ir viens no valsts lepnumiem un simboliem, bet šobrīd visā nozarē notiek pārmaiņas un, iespējams, Vācijas autoindustrijas uzņēmumiem pārskatāmā nākotnē nāksies likvidēt tūkstošiem darbavietu. Kompānijām ir problēmas ar augstajiem ieguldījumiem, kas saistīti ar pāreju uz elektroauto un to komponenšu ražošanu, ir arī citas problēmas.
Atsevišķi uzņēmumi tuvāko dažu gadu laikā varētu atlaist pat līdz 20% no saviem darbiniekiem. Piemēram, uzņēmuma “ZF” pārstāvji izteikušies, ka līdz 2030. gadam varētu nākties atlaist pat 12 tūkstošus cilvēku. Šī kompānija ražo pārnesumkārbas, dažādas šasijas daļas un balstiekārtas daļas. “ZF” ir otrs lielākais detaļu piegādātājs auto nozarei uzreiz aiz Bosch. Šobrīd tajā strādā ap 165 tūkstošiem cilvēku visā pasaulē, bet apmēram 3000 darbinieki, uzzinot par iespējamo štatu likvidēšanu, sākuši protestēt pie galvenā biroja Frīdrihshāfenē.
Līdzīgi rīkosies Bosch, kas gatavojas atlaist 1200 cilvēkus savā programmatūras un elektronikas nodaļā, šim procesam noslēdzoties līdz 2026. gada beigām. Uzņēmums gan iepriekš solījis, ka ieguldīs ap 2 miljardiem eiro, lai apmācītu un sagatavotu savu personālu darbam elektroauto detaļu ražošanā. Arī Continental plāno likvidēt tūkstošiem darbavietu, lai jau no nākamā gada ietaupītu ap 400 miljoniem eiro gadā.
Augstā inflācija, materiālu cenas, kā arī strauji kāpjošās enerģijas izmaksas ir daži no iemesliem, kurus min kompāniju pārstāvji, sarunājoties ar The Financial Times. Tāpat ZF pārstāvji izteikušies, ka elektroauto komponentes ražot ir vienkāršāk un prasa mazāk darba, salīdzinot ar parastajām mašīnām. Ražotājus satrauc, ka elektroauto tirgus izaugsme nenotiek tik strauji kā cerēts, bet kompānijas ir veikušas milzīgas investīcijas, lai pielāgotu savu ražošanu šīm vajadzībām.
Interrsanti kas būs atlaižams tajos 20%. Izplūdes kolektora pulētāji, iekšdedzes dzinēja meistari.
Tie, kuri montēja aftermarketa mezglus auto modeļiem, kurus vairs neražo. Tādu gan jau ka ir gana daudz. Un pirmspensijas vecuma darbiniekus visticamāk aizsūtīs priekšlaicīgā pensijā. ZF noīsināšanās kā tāda neizskatās smuki tiem mūsu autobraucējiem, kuri brauc ar 2+ īpašnieka auto, kur iekšā ZF ražotie mezgli. Velk uz to ka daža laba rezerves daļa var pēkšņi kļūt pieejama tikai šrotā.
Nu bāc, Opel Askona paneli vairs neražos.
Ja samazinās ātrumkārbu ražotnē darbanieku apjomu. Vai nu ir spēcīgas kārbas, vai nu tiešām lētāk un pieejams tikai šrotā