Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla spiesta apturēt ražošanu Berlīnē, turpinoties uzbrukumiem kravas kuģiem Sarkanajā jūrā

    Jaunākie raksti

    Ģeopolitiskā spriedze dažādos pasaules reģionos nereti atsaucas uz dažāda veida ražošanu un šobrīd aktuālā situācija Sarkanajā jūrā nav izņēmums – elektroauto ražotājs Tesla vismaz uz divām nedēļām spiests apturēt ražošanu Berlīnē, jo Sarkanajā jūrā turpinās Jemenas hutiešu kaujinieku uzbrukumi kravas kuģiem. Tā rezultātā kavējas dažādu daļu piegādes, rodas pārrāvumi un Tesla nevar saražot mašīnas.

    Ja esam precīzi, tad ražošana šodien un tagad vēl turpinās, bet piespiedu pauze plānota no 29. janvāra līdz 11. februārim. Autoražotāja vadītājs Īlons Masks norāda, ka šī dīkstāve nozīmē 5000 līdz 7000 nesaražotas mašīnas.

    Lai arī ASV, Lielbritānija, Austrālija un citas valstis devušas prettriecienus Irānas atbalstītajiem hutiešu kaujiniekiem, aizsargāt visus reģionā esošos kuģus īsti nav iespējams. Amerikāņi neizslēdz iespēju arī jaunām militārām pavēlēm un triecieniem pa hutiešu infrastruktūru kara un nabadzības plosītajā Jemenā. Ņemot vērā problēmas šajā teritorijā, kuģi dodas nevis pa Sarkano jūru un Suecas kanālu, kas būtu taisnākais un ātrākais ceļš, bet gan tie brauc apkārt visai Āfrikai, apkārt Labās Cerības ragam Dienvidāfrikas republikā, kas būtiski sadārdzina transportēšanu un to padara par vairākām nedēļām ilgāku nekā parasti.

    Dažādu nozaru pārstāvji norādījuši, ka situācijas ieilgšana vai saasināšanās draud ar cenu kāpumu un arī inflācijas palielināšanos. Arī kuģošanas kompāniju pārstāvji pauž satraukumu par aktuālo situāciju Tuvo Austrumu reģionā. Turpinoties konfliktam, ekonomisti saskata riskus arī naftas piegādēm no šī reģiona valstīm, kas neizbēgami nozīmēs degvielas cenu pieaugumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    13.01.2024 13:09

    Ar ko būtu īpaša Tesla, salīdzinājumā ar citiem uzņēmumiem Eiropā. No tā visi cieš , netikai Tesla. Starp citu, transportēšanas izmaksas ir lētākas vedot kravas gar Keiptauvnu. Bet tur ir jāseko līdzi meteoroloģiskajiem apstākļiem un prognozēm.

    Kursors.lv
    13.01.2024 13:55
    Reply to  Trx450

    Nav īpaša. Arī Volvo, ja nemaldos, ziņoja, par to, ka šie nemieri traucē arī viņu ražošanai.

    Jūrnieks
    13.01.2024 14:50
    Reply to  Trx450

    Neiesaistīšos garos skaidrojumos, bet tā nav taisnība, ka apkārt Āfrikai iet ar kuģi kopējās izmaksas ir mazākas, nekā caur Suecas kanālu!
    Ps. Vēl aizpagājušo gad augustā gāju cauri Suecas kanālam un pēc tam ar bruņotu apsardzi tālāk.

    Labrīt
    13.01.2024 16:27
    Reply to  Jūrnieks

    Komisks veids, kā reiz atsituši somāļu pirātus, ir ar alus skārdenēm.

    Trx450
    13.01.2024 17:18
    Reply to  Jūrnieks

    Es Suecas kanālam esmu gājis cauri reizes 20, un tik pat daudz reižu apkārt Āfrikai. Tur viss atkarīgs no laika apstākļiem

    Last edited 3 months ago by Trx450
    Jūrnieks
    14.01.2024 20:23
    Reply to  Trx450

    Beidz, nesākšu te krāniņiem mērīties un uzskaitīt, cik reižu Suecu un Panamu esmu šķērsojis. Runa ir par lietas būtību!
    Ja reiz Tev ir kāda saprašana, tad labi zini, ka man ir taisnība. Nevis vienkārši principā oponē(kā to mīl darīt Poļi).
    Piemērs, par kuru es rakstīju. Kuģis no Amsterdamas dodas uz Singapūru.
    Heavy lift.
    Vidējais ātrums starp 7-9kn.
    Apkalpe bija virs 50.
    Food allowance uz personu bija mazliet zem 20€.
    Iet apkārt Āfrikai, nevis caur Suecu – attālumu pagarina vismaz par pāris tūkstošiem NM. Šajā atšķirībā aprēķini algas, pārtiku, degvielu, citas izmaksas, neaizmirstot, ka arī apkārt Āfrikai ejot mums ir pirātu zonas(man gan nelieši holandieši extra nesamaksāja par iešanu cauri tai).

    Pieļauju, ka domāji kādu konteinervedēju, kurš žāvājoties “staigā” ar 22-26kn ātrumu. Un Suecā enkurošanās vietās, kamēr gaida bezkaunīgos, mūžam cigaretes diedelējošos “Ēģiptiešu svētos locmaņus” – zaudē laiku un tad starpība ir maznozīmīga.

    trx450
    14.01.2024 21:51
    Reply to  Jūrnieks

    Par heavy lift tipa kuģiem, tie var stāvēt uz enkura ar visu apkalpi 2 gadi uz vietas, gaidot kravu. Tie 20eiro un darbanieku alga priekš tāda tipa biznesa ir nieks. Un Heavy lift ar kravu vienmēr cenšās braukt maksimāli perfektos laika apstākļos. Tamdēļ arī izvēlās ceļu caur kanāliem un šaurumiem.

    Ja nezināji tad arī Singapurē ir pirāti.

    Jūrnieks
    14.01.2024 22:22
    Reply to  trx450

    Ko Tu tagad te murgo?
    Runa bija par ekonomiku – par izdevumu starpību ejot caur Suecu vai apkārt Āfrikai!
    Acīmredzot, sarakste notiek ar wiperu vai deckhandu, kurš maz ko saprot.
    Un atskaites, kalkulācijas neesi veicis.
    Nevajag mani mācīt, kādos laikapstākļos heavy lifts dodas ceļā! Māci savus bērnus, nevis cilvēku, kurš jūrnieks ir 16 gadus!

    trx450
    14.01.2024 23:00
    Reply to  Jūrnieks

    Un izdevīgāk ir iet apkārt Āfrikai vai arī būs tādas pašas izmaksas kā ejot cauri Suecai.
    Jā gan, parēķini savās atskaitēs un kalkulācijās.
    Un ja vēl nesi savos 16 gados sapratis, ka ne visi ceļi ved cauri Suecas kanālam , tad tev vēl tāls jūras ceļš priekšā.

    Biteme
    16.01.2024 08:45
    Reply to  trx450

    Par izmaksām – tās kanāla šķērsošanas izmaksas tiešām tik lielas, ka izlīdzinās ar degvielas u.c. izmaksām maucot apkārt?
    Suecas kanālam pat nav slūžu! Protams, uzturēšanas izmaksas ir tāpat, bet Panamas kanāls ar visām tām slūžu sistēmām ir krietni sarežģītāks (un kura vidusposma kuģošanai sākot trūkt ūdens, hm).

    Trx450
    17.01.2024 11:15
    Reply to  Biteme

    No pieredzes varu teikt.Atrodoties Kasablankā , Marokā un braucos uz Filipīnām bez kravas, izdevīgāk ir iet apkārt Āfrikai. Esmu piedalījies no Ķīnas uz Eiropu jaunus kuģu piegādē. No 10 kuģiem 6 gāja apkārt Āfrikai, lētāku izmaksu dēļ.Protams dažos variantos bija arī kravas.
    Kiel kanālam ir tas pars stāsts. Dažreiz sanāk braukt lētāk apkārt, vai arī būs tā pati cena kas braucot cauri kanālam. Viss ko tur var zaudēt ir 3 dienas.

    Xxx
    14.01.2024 18:04

    Nu redz vēl viens blakusefekts bet to jau nu nevies pat iedomāties nevarēja kur nu vēl CIP , MI 6 un pārējie specdienesti bet der atcerēties to teicienu – meklējiet kam izdevīgi

    Karlis
    16.01.2024 08:19

    Kapēc vēl 007 nav izsaukts??

    Reklāma