Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen Eiropā samazina savu elektroauto cenas, lai kāpinātu pārdošanas apjomus

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen būtiski koriģē savu elektroauto cenu politiku Eiropā, samazinot cenas mašīnām daudzās Eiropas valstīs, ziņo Automotive News Europe. Iepriekš daudz esam rakstījuši par pieprasījuma kritumu pēc VW elektroauto un šis acīmredzot ir viens no veidiem, kā ražotājs mēģina veicināt pieprasījumu. Iepriekš Volkswagen apgalvoja, ka neiesaistīsies “cenu karā” ar Tesla, kas samazināja cenas saviem populārākajiem Model 3 un Model Y modeļiem, bet izskatās, ka VW īsti nav izvēles.

    Tiek ziņots par cenu samazināšanu ID elektrisko modeļu līnijai Beļģijā, Vācijā, Francijā, Norvēģijā un vēl citās valstīs. Ražotājs arī pārstrādās savu aprīkojuma līmeņu piedāvājumu un izveidos piedāvājumus, kas ir specifiski konkrētai valstij/reģionam, reaģējot uz klientu pieprasīto. Pagaidām vēl nav plašākas informācijas par kādām izmaiņām Latvijā, bet mēģināsim noskaidrot vai šis attiecas arī uz mums.

    Vairākās Eiropas lielvalstīs ir ierobežoti vai pilnībā atcelti dažādi atbalsta pasākumi elektroauto iegādei. Piemēram, Francijā cenu politika ir pārstrādāta tā, lai gandrīz visas ID.3, ID.4 un ID.5 versijas joprojām saņemtu valsts atbalstu. Piemēram, ID.5 jaunā “ID” aprīkojuma līmenī Francijā tagad maksā ap 50 tūkstošiem eiro vai nedaudz virs, kas ir par 8 tūkstošiem eiro lētāk nekā sākotnēji. Arī citās valstīs novērojams cenu samazinājums.

    Tāpat jau iepriekš ziņots, ka Volkswagen uz aptuveni gadu atliek brīdi, kad ražošanā nonāks viņu budžeta klases elektroauto par aptuveni 25 tūkstošiem eiro. Ja sākotnēji tika runāts par 2025. gadu, tad tagad vācu mediji jau runā par 2026. gada maiju. Tas, protams, nekādi nenāk par labu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    37 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    10.01.2024 12:34

    VW: vispirms izpērciet dārgos IDiņus, tad varbūt būs lētāks modelis.

    Edgars
    10.01.2024 13:28

    Nu LV jau ir samazināta ID.3 cena, tagad no 34900 EUR ar valsts atbalsu
    https://www.volkswagen.lv/lv/chose-your-volkswagen/models/the-new-id3.html

    Sergejs
    10.01.2024 13:59
    Reply to  Edgars

    Aizsūti līzinga pieteikumu norādot kā ienākumu ciparu LV vidējo algu +20%, interesanti ko atbildēs kantori ar cilvēcīgiem procentiem (SEB, Swed, Citadele)

    Krotow
    10.01.2024 14:09
    Reply to  Sergejs

    LV vidējai reālajai algai (zem 1200 EUR uz rokas) pateiks – kas jūs tādi esiet? A nuka tinieties.

    Last edited 3 months ago by Krotow
    Sergejs
    10.01.2024 14:39
    Reply to  Krotow

    Nu man ko līdzīgu Swed ar SEB arī pateica pērkot auto pa 20k, gan 2014g gan 2020g, pieļauju pie pašreizējiem 1200+ uz rokas un 35k auto aizsūtīs vēl pāris mājas tālāk😁Par 2020g cik atceros uz rokas vidēji bija pie 1050-1100. 2014g gan jau bija bik zem 1000 uz rokas, toties pirmo iemaksu veicu 40% no auto vērtības.
    P.S. Tas viss ar to kad Swed esmu klients 20+ gadi, ir bijuši nomaksāti nelieli kredīti, savukārt SEB arī bija autolīzings kas tika veiksmīgi nomaksāts ar visu 2009g krīzi. Rezultātā 2014g noformējos pie DnB (vēlāk apvienojās ar Nordea un tagad ir Luminor) bet 2020g pie Unicredit leasing (vēlāk šos nopirka Citadele), tagad izvēle ir sarukusi (Mogo vai Bigbank par jēdzīgu variantu neuzskatu)

    Skābene
    10.01.2024 14:49
    Reply to  Sergejs

    Ar tām bankām, kā ar bitēm, nekad neko nevar zināt! Savulaik Swed un Citadele nedeva kredītu, bet SEB pateica, še ņem un vēl piedāvāja zelta kredītkarti un visādus citādus bonusus. Kad prasi kas par desām, banka atbild- dators saka nē! Kad nomaini banku, pēkšņi visi tie kas teica nē, sāk sūtīt piedāvājumus, paņem šito, paņem to, tavs kredītlimits tāds un šitāds. Nu kaut kā baigi dīvaini, bet neviens nesaka iemeslu, kāpēc lēmums tieši tāds un ne savādāks.

    Jānis
    10.01.2024 16:20
    Reply to  Sergejs

    Nav uzbrauciens, bet vai man vienīgajam nešķiet adekvāti iegādāties auto par 35k, ja alga ir 1200 uz rokas?

    Sergejs
    10.01.2024 17:04
    Reply to  Jānis

    Runa iet par to ka vidējās/kompaktās klases auto cenai jābūt paceļamai cilvēkam ar vidējo ienākumu. Un pēc statistikas pērnā gada 3 ceturksnī pie mums tā bija 1549eur brutto, tātad zem 1200 uz rokas. Un te jau arī neiet kopā cenas ko prasa par būtībā golfu/polo un vidējais+ atalgojums valstī.
    Protams ka gan man, gan ezim ir skaidrs ka atdot 500-600eur mēnesī par auto (35000 izdalam uz 5gadi) pie ienākuma 1200 ir ne tikai neadekvāti bet būtībā arī neiespējami. Bet kādam pārdošanas lielmanagerim no VW laikam bija citas domas, sekas ir redzamas – pārdošanas apjomi koncernam stipri kritušies un ir problēmas.

    Krotow
    11.01.2024 17:21
    Reply to  Sergejs

    Eiropā tā ir problēma ne tikai Latvijā, bet uz austrumiem no Berlīnes vispār. Praktiski visa postpadomju teritorija šobrīd augstāk par “vidējo ienākumu zonu” nav tikusi un tam ir savi vēsturiski ģeopolitiskie un lokālie iemesli. Normāli vidējais aritmētiskais iedzīvotājs jaunus rietumu auto iegādāties te nekad nav varējis. Un kamēr ienākumu atšķirība saglabāsies esošā, arī nevarēs. VW pārdošanas vadība šai sakarā laikam dzīvo iedomu pasaulē. Premium klasi gan vienmēr varēs notirgot, jo vietējiem šeftmaņiem godīgi nofenderētie līdzekļi kaut kur jāatprečo.

    viens
    10.01.2024 17:51
    Reply to  Jānis

    ar tādu algu jaunu auto kā tādu diez vai vajag iegādāties. jaunu mopēdu – jā.

    Kaspars
    10.01.2024 17:59
    Reply to  Krotow

    No bankas skatu punkta, kopējais mēneša maksājums kredītsaistībās nedrīkst pārsniegt 40% no ienākumiem.
    Tātad no 1200 vari saistībās maksāt 480.
    35k finanšu līzingā uz 5 gadiem gluži nesanāks, bet operatīvajā gan.
    Var mēģināt

    tas protams pie nosacījuma, ka esi tīrs kā balta lapa (nav saistību (tai skaitā kredītkaršu (pat tādu, kuras ir noformētas, bet netiek lietotas)) atceramies arī ka ledusskapis bezprocentu nomaksā ir kredītsaistības ar jūtamu ikmēneša maksu.

    Atceramies arī, ka banka redz, ja esi nesen mainījis darbu, redz, ja ir bijuši bezdarba periodi, redz, ja no tiem 1200 katru mēnesi samaksā 400 dzīvokļa īrei
    un tie ir faktori, kas ietekmē kredīta piešķiršanu vai nepiešķiršanu, kā arī procentu likmi.
    Un šo faktoru ietekme ir atkarīga no bankas risku apetītes, kas ne vien starp bankām atšķiras, bet ir arī ļoti mainīga(un atkarīga no daudz un dažādiem faktoriem, tai skaitā, cik daudz kredīti mēneša vai gada griezumā jau ir izsniegti, cik kārtīgi maksātāji ir tie, kam kredīti jau ir izsniegti, EURIBOR tendences)

    Reinis Rozitis
    10.01.2024 14:53
    Reply to  Sergejs

    Eč .. ne par raksta tēmu, bet paskatījos to Dacia Spring viss būtu labi, bet nu kur var aizdomāties likt štepseli pašā priekšā (un nevis spārnā piem.)? Taupa uz vadu?

    Pēc pieredzes ir bijušas reizes kad priekšā ir ~1cm ledus kuru ar āmuru nevar nodauzīt, kur nu vēl kaut kādu vāciņu atvērt ..

    Karlis
    10.01.2024 16:01
    Reply to  Reinis Rozitis

    Visi taupa pa dolāram, un kopā salasās pa miljonam.
    Tak tāpat max 5 gadus brauks, a tik ilgi jau izvilks

    Kursors.lv
    10.01.2024 16:07
    Reply to  Reinis Rozitis

    Uzlādes ports priekšā ir vienīgā pareizā vieta, kur šo portu uz mašīnas novietot. Vismaz viegli un ērti piebraukt pie lādētājiem un nevajag kilometrīgus vadus, lai aizstieptos līdz auto aizmugurei.

    Reinis Rozitis
    10.01.2024 16:46

    > Uzlādes ports priekšā ir vienīgā pareizā vieta, .. un ērti piebraukt pie lādētājiem un nevajag kilometrīgus vadus

    Nu nez vai ~1m uzlādes vadam kaut ko maina .. resnās šļūtenes cilvēki pamanās pārvilkt pāri visam auto pa diognāli.

    Tai pat laikā auto priekša ir viena no netīrākajām vietām..

    Nemaz nerunājot arī no drošības viedokļa, manuprāt – kur mūsdienās visa priekša tiek konstruēta, lai pie sadurmes (ar kājāmgājējiem) izjuktu un visu absorbētu (ne velti zvaigznes dod par atsitienu pa priekšu utt (“pelvis/leg impact”)) un še tev – ar konektoru pa pieri :)

    Elektriķis
    10.01.2024 16:57
    Reply to  Reinis Rozitis

    Redzams ka neesi lietojis EV, kuram ligzda ir sānos, aizmugurē. Dažreiz jānostājās divām vietām pa diagonāli, lai kaut kā sasniegtu ligzdu ar īso stacijas vadu.

    Reinis Rozitis
    10.01.2024 17:05
    Reply to  Elektriķis

    Kas tās par stacijām?

    Elektriķis
    10.01.2024 17:06
    Reply to  Reinis Rozitis

    Ātrās uzlādes stacijas, kurām ir resni un īsi vadi.

    Reinis Rozitis
    10.01.2024 17:17
    Reply to  Elektriķis

    Labi, “ātrlādētājiem” patīk .. bet pārējais?

    Intereses pēc paskatījos NCAP – njā tur ir 1 zvaigzne un kā reiz reste ir sarkanā zona.

    Elektriķis
    10.01.2024 17:25
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nu nevarēsi lādēt auto ar sadauzītu priekšu…un? Par drošības aspektu īsti nezinu, bet ligzdā nav sprieguma, kamēr nenotiek uzlāde. Pieņemu ka īsslēgums uzlādes vadā neko sliktu nevar izdarīt.

    Reinis Rozitis
    10.01.2024 17:32
    Reply to  Elektriķis

    > bet ligzdā nav sprieguma, kamēr nenotiek uzlāde

    Es vairāk domāju par to, ka tā ir cieta/fiksēta konstrukcija, kurai “nav kur likties” pretēji bamperi u.c. plastmasas un putoplasta brīnumi samīcās.

    Bet nu apskatot testus varēju arī nejautāt, vienkārši skaļas pārdomas :)

    Elektriķis
    10.01.2024 17:34
    Reply to  Reinis Rozitis

    Tu par gājējiem, es par tiem, kuri auto :)

    Juris
    10.01.2024 17:15
    Reply to  Sergejs

    Gribēju jau rakstīt ka pie mums Spring arī ir par pieņemumu ciparu līdz paskatījos tehniskos parametrus… 45zs, ieskrējiens līdz 100 ~20sec, max ātrums 125km/h. Kam ko tādu vajag?

    Karlis
    10.01.2024 18:45
    Reply to  Juris

    A kur pilsētā steigties?

    Bats
    10.01.2024 20:30
    Reply to  Karlis

    “Pilsētas auto” ir auto, kas lielāko daļu laika pavada pilsētā. Lielāko, bet ne visu. Un ja ar 125km/h Latvijā būtu jāpietiek visiem bez izņēmuma, tad tās 20s 0-100 ir nožēlojamas lai kādā leņķī uz tām skatās. Dacia Spring ir piemērs, kad auto ir uztaisīts pārāk lēts. Taupīts ir par daudz un sanācis kaut kas, ko pircēji neuzskata pat par to pašu 13 tūkstošu vērtu.

    Sergejs
    11.01.2024 10:21
    Reply to  Bats

    Pilsētā (pieņemot ka brauc noteikumu ietvaros) ieskrējiens 0-100 4sek vai 20sek liela starpība nebūs, tur vairāk ir jautājums par plūsmas ieskrējienu 0-50 un tajā iekļausies pat mazauto tipa Zaporožec ar 30zs, Dacija ar 45 elektrozirgiem salīdzinājumā ir sportkārs😉
    Kā transports pakaļas pārvadāšanai pa pilsētu vai maršrutā tipa Baloži-Rīga cilvēkam augumā līdz 1.75 un bez īpašām prasībām pret akustisko un citu komfortu Dacia varētu būt ok. Braukt ārpus pilsētas ar viņu tāds jau savā ziņā kvests, manā skatijumā.
    Vai pats izvēlētos Dacia? Diez vai, jo esmu 1.85 un šaubos vai tajā sanāktu iekārtoties ērti un bez klaustrofobijas, turklāt man, diemžēl, ir zināmas prasības pēc komforta. ID3 tipa auto jau varētu pieņemt pa cenu 20-25k.

    LAN
    11.01.2024 17:48
    Reply to  Sergejs

    Tu neiekāp Spring – Tu uzvelc Spring mugurā..

    Sergejs
    12.01.2024 09:52
    Reply to  LAN

    Nu ja, kaut kas tam līdzīgs 😁:
    https://www.youtube.com/watch?v=xjNpA-fy1r0

    Karlis
    12.01.2024 08:51
    Reply to  Bats

    Nesaki viss. Man vajadzīgs auto, kas brauc darbs mājas. Līdz 100km kopā. Un uzlādējas pa 12h.

    bobis
    10.01.2024 18:09

    Mn likas vaciesi atteicas no elektroauto.

    Bats
    10.01.2024 20:31
    Reply to  bobis

    Tv likas nepareizi.

    Trx450
    10.01.2024 22:36

    Biju cerējis ka beidzot samazinās cenu saļaras un 95E modeļiem. Jo tie tak nebūs nākotne, un tādi auto vairs nekad nebūs. Bet nē, cenšās iesmērē to elektro pa visām vīlēm.

    AC/DC
    10.01.2024 22:45

    Kas visiem notiek? Šodien pilnmēness?

    Krotow
    11.01.2024 17:12
    Reply to  AC/DC

    Viņus Briškens sakodis.

    Vards
    11.01.2024 20:36

    comment image?rlkey=c64am0yxq9rjmxagxmp0t0s5c&dl=0

    Vards
    11.01.2024 20:45
    Reply to  Vards

    Ok, dropbox linki te izskatās nestrādā

    Reklāma