Web Analytics
More
    Reklāma

    Pusmiljons kilometru nezaudējot akumulatora kapacitāti – QuantumScape elektroauto akumulatori sevi pierāda testos

    Jaunākie raksti

    Pirms aptuveni gada uzņēmums QuantumScape saviem sadarbības partneriem-autoražotājiem piegādāja cietvielu bateriju prototipus. Volkswagen koncerna meitasuzņēmums PowerCo, kas koncentrējas tieši uz bateriju tehnoloģiju attīstību, veicis izturības testus un veltījis uzslavas – turpinot strādāt ar šo tehnoloģiju, varam nonākt pie akumulatoriem, kas spēs nobraukt 500 tūkstošus kilometru, nezaudējot savu kapacitāti jeb energoietilpību.

    Tieši akumulatora degradācija ir viens no jautājumiem, kas uztrauc daudzus cilvēkus, kuri vēlētos iegādāties elektroauto, īpaši lietotu. Jaunai mašīnai ir kāda noteikta akumulatora kapacitāte, bet ejot laikam un kilometriem, tā nedaudz samazinās, proti, notiek bateriju degradācija. Piemēram, jauns auto pilnībā uzlādēts var nobraukt 400 kilometrus. Pēc 100 tūkstošiem kilometru šis pats auto tādos pašos apstākļos pilnībā uzlādēts varēs nobraukt, teiksim, 350 kilometrus. Tīri ilustratīvs piemērs.

    Volkswagen ir viens no lielākajiem QuantumScape sadarbības partneriem, kas kompāniju atbalsta ilgstoši, tāpēc viņi saņem dažādus prototipus testiem.

    PowerCo šīs akumulatora šūnas testēja, izejot vairāk nekā 1000 uzlādes ciklus. Mašīnai ar 500-600 kilometru sniedzamību tas nozīmē apmēram 500-600 tūkstošus kilometru. Testu rezultāti liecina, ka izmēģinātās akumulatoru šūnas pēc 1000 uzlādes/izlādes cikliem saglabāja vairāk nekā 95% no sākotnējās ietilpības, kas ir ļoti augsts rādītājs. Šīs šūnas demonstrēja ļoti labus rezultātus arī citos parametros.

    Protams, jautājums kā un kad tas nonāks sērijveida ražošanā un cik tas maksās. Labi strādājoši prototipi ir lieliska lieta, taču, ja šādus akumulatorus ir grūtības saražot pietiekamā skaitā vai arī tie ir ārkārtīgi dārgi, to jēga ir mazāka. Iesaistītās puses gan ir apņēmības pilnas turpināt strādāt, lai šīs tehnoloģijas pamazām ieviestu ražošanā un arī mašīnās, kas nonāks uz mūsu ielām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Sergejs
    05.01.2024 10:00

    Optimismu te ievieš tas ka tas kas tika solīts un plānots tiek arī sasniegts, plānveidīgi un mērķtiecīgi. Sekoju kas ar šo kompāniju notiek jau kopš 2020g, diezgan mulsināja tas ka plāni un idejas izskatijās ļoti rožainas un zināmā mērā oda pēc klasiskās “pump@dump” shēmas.
    Bet nu ir nācis klāt liels ticamības moments un ir variants ka būs ne tikai ilgmūžīgāka/ietilpīgāka baterija pie mazākas masas un gabarītiem, bet arī krietni drošāka, jo te līdz ar keramisko separātoru tiek atrisināta arī dendrītu problēma (šunu īssāvienojums kas rezultējas ar pašaizdegšanos).
    Lai tik arī ieviešana ražošanā notiek pēc plāna un 2025 jau ir liekams automobīļos

    Last edited 3 months ago by Sergejs
    Elektriķis
    05.01.2024 12:18
    Reply to  Sergejs

    Gudrie nogaida ar EV iegādi, nepacietīgie jau brauc :)

    Sergejs
    05.01.2024 12:41
    Reply to  Elektriķis

    Baterija(no visiem aspektiem skatoties) ir iemesls nr 3 kamdēļ es nesteidzos EV pirkt, relatīvi jauna lieta kas strauji attīstas un līdz ar to ir vērts nogaidīt (ja SSB parādīsies dzīvē tad pašreizējās tehnoloģijas auto var strauji zaudēt vērtību). Cik ilgi tas ir labs jautājums uz kuru katram ir sava atbilde.
    Iemesls Nr 1 ir iegādes slieksnis, izejot no pašreizējās finansiālās situācijas 25k par Golf klases auto man ir ok, bet EV tāda izmēra (ar attiecīgu ergonomiku un komforta līmeni) sanāk 40+ un nav paceļams. Kaut kādā mērā SSB šo arī varētu atvieglot.
    Iemesls Nr 2 ir borģels ar publisku uzlādes tīklu un apmaksas sistēmu, man, personīgi, izklaide tipa “vai uzlādes miets sadraudzēsies ar manu auto” nav vajadzīga, kā arī 20 uzlādes aplikācijas telefonā. Esmu stagnāts – piebraukt pie uzpildes/uzlādes, iebāzt karti (redzot saprotamu info cik maksās litrs vai kW/h) , uzpildīties/uzlādēties un aizbraukt, ātri un bez čakara.

    Skābene
    05.01.2024 13:19
    Reply to  Sergejs

    Man laikam cena ir galvenais pretarguments EV iegādei. Ja varētu dabūt VW ID3 vai Tesla Model3 par Ķīnas cenām (līdz 20k euro), tad gan jau ka pirktu un brauktu bez ilgas domāšanas un līzinga perioda beigās mainītu pret jaunu. Šobrīd arī mulsina neizņa par tālākpārdošanas vērtību.
    Piemēram, 2016.gadā pirktu toyota hibrīdu joprojām var pārdot par 2/3 no sākotnējās iegādes vērtības, kas 7-8 gadu lietošanas periodā ir ļoti labs tālākpārdošanas rādītājs.
    Saskaitot visus plusus un mīnusus es joprojām izvēlētos parasto hibrīdu, jo šodien biržas cena 1eur par kWh ir perebors. :D

    Last edited 3 months ago by Skābene
    Viesturs
    06.01.2024 13:00
    Reply to  Skābene

    Jūs domājiet, ka vakar mājās kāds pa biržas cenu lādēja? Un kur garantija, ka degviela tuvākā laikā neuzleks uz 2eur/L?

    Fedja
    06.01.2024 23:08
    Reply to  Viesturs

    Elektrība lētāka nebūs, tās izmaksas tikai pieaugs! Latvijā nemaz neražo tik daudz elektrības, lai varētu lādēt visus LV reģistrētos auto, ja tie vienā dienā pēkšņi kļūtu elektriski.

    Viesturs
    07.01.2024 00:01
    Reply to  Fedja

    Nu un kurā gadā Latvijā būs visi auto EV? Domājiet līdz tam laikam neizveidos plašu uzlādes tīklu? Ā, vēl jau pats savam auto ar var ražot elektrību..😅

    Skābene
    08.01.2024 08:51
    Reply to  Viesturs

    Fedja pamatoti iezīmē nākotnes problēmu. Tā kā LV nav AES, tad pāreja uz EV radīs pamatīgu problēmu, kur ņemt vajadzīgās jaudas. Vāciešiem jau nācās ierobežot EV lādēšanu mājās, lai netraucētu siltumsūkņu darbību.

    Jānis
    05.01.2024 13:11
    Reply to  Sergejs

    Ja šis tiešām aizies, tad iepriekšējās paaudzes EV būs lūžņu cenā.

    Krotow
    05.01.2024 10:55

    Šī tiešām ir laba ziņa. Ir cerība ka šo akumulatoru tehnoloģiju varēs izmantot ne tikai auto :)

    Reklāma