Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen atjēdzas – braucēji vēlas pogas, nevis niķīgus skārienekrānus

    Jaunākie raksti

    Kopenhāgenas Volkswagen City Studio izvietotais ID. 2all konceptauto saņēmis dažus uzlabojumus interjerā, kas varētu būtiski izmainīt pircēju attieksmi pret nākotnes Volkswagen elektriskajiem modeļiem. Tā vien izskatās, ka Volkswagen atgriezīs automašīnās īstas pogas, mazāku nozīmi atvēlot ne vienmēr uzticamajiem skārienekrāniem un skārienpogām.

    Volkswagen interjeru dizainers Darius Watola apstiprinājis tikai to, ko pircēji jau gaida gadiem – Volkswagen visos modeļos turpmāk grasās izmantot vairāk īstu pogu. Vēl jūnijā viens no Volkswagen vadītājiem Thomas Schäfer atzina, ka Golf Mk8 un ID.3 pārdošanas apjomus ietekmēja novēršanās no fizisku pogu izvietošanas mašīnas salonā. Īpaši šī prasība esot izteikta Eiropā.

    ID. 2all ir bāzēts uz Volkswagen uzlabotās MEB Entry platformas, auto šobrīd ticis pie 223 zs dzinēja, kas ļauj līdz 100 km/h ieskrieties aptuveni 7 sekundēs. ID. 2all ir 56 kWh akumulators, kā arī tiek solīta aptuveni 450 kilometru sniedzamība. Vismaz šobrīd tiek solīts, ka ID. 2all būs pieejams 2025. gadā, auto cena būšot ap 25 000 eiro. ID. 2all SUV būs jāgaida vismaz līdz 2026. gadam.

    ID. 2all SUV koncepts
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    64 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janka
    20.12.2023 08:31

    Cik bieži raksta autoram ir gadījies saskarties ar niķīgiem skārienekrāniem par 10 gadiem jaunāka auto?

    azad
    20.12.2023 08:55
    Reply to  Janka

    Teslai bija kaut kāda šaize ar planšeti.

    Sergejs
    20.12.2023 09:31
    Reply to  Janka

    Man ir gadijies ar to sadzīvot no 2014 līdz 2019g. Un tad vēl nebija tā ka uz ekrāna viss sabāzts, beņķi un klimats ar pogām bija. Novēlu tev gļukainu ekrānu pašreizējā VAG auto konfigurācijā, tad sapratīsi par ko stāsts.
    Ja arī ekrāns nav gļukains tad pieregulēt klimatu ar rullīti vai izslēgt beņķi ar pogu ir krietni ērtāk un drošāk (braucot) nekā tēmēt ekrānā.
    P.S. Vai Jankam auto kā tāds ir un kura gada?

    Janka
    20.12.2023 19:57
    Reply to  Sergejs

    Tiešām nezināju, ka tautas auto arī šajā sfērā ir tāds hlams. Pats braukāju ar Toyota ( pašlaik 2020.g) un ekrāni nekādas raizes nav sagādājuši. Drīzāk fizsikā stūres apsildes poga, kas ir ļoti tuvu bākas atvēršanas pogai.

    Krotow
    21.12.2023 17:59
    Reply to  Janka

    VW jau sen nav tautas auto. Kurš parastais braucējs var atļauties auto, kas maksā virs 25 k€?

    Last edited 4 months ago by Krotow
    Chils
    26.12.2023 23:49
    Reply to  Sergejs

    Tas Jank tik dirš,ka ir. Brauc ar zaparožecu

    Kursors.lv
    20.12.2023 10:34
    Reply to  Janka

    Es gan šoreiz neesmu raksta autors, bet man ir ļoti slikts viedoklis par pēdējo gadu modi mašīnās likt pēc iespējas vairāk skārienjūtīgas virsmas (piemēram, uz stūres) un displejus. Tie pārsvarā ir neērti un slikti darbojas.

    Guntars K
    20.12.2023 15:01

    Tāpēc nevajag nolikt šīs tehnoloģijas, ja tev ir subjektīvi slikta pieredze. Tobiš problēma ir autoražotājos, nevis skārienjūtīgajās pogās.

    Sergejs
    20.12.2023 15:07
    Reply to  Guntars K
    Sergejs
    20.12.2023 15:49
    Reply to  Sergejs

    Pareizi, neizlasam jo daudz burtu un angliski, toties “-” uzreiz ieliekam😉

    Last edited 4 months ago by Sergejs
    Kursors.lv
    20.12.2023 15:36
    Reply to  Guntars K

    Protams, ka problēma ir autoražotājos, jo viņi izlaiž neērti un nedroši lietojamus produktus.

    Skābene
    20.12.2023 16:39
    Reply to  Guntars K

    Sūd** ir tā ekrānu tehnoloģija! Paprovē ar pirmo reizi trāpīt pogai uz ekrāna, kad brauc pa grantenes veļas dēli. Tad arī sapratīsi, ka šausmīgi neērti.

    Guntars K
    20.12.2023 20:41
    Reply to  Skābene

    Un tev liekas, ka ja man nebūtu, tad es stāstītu, ka neredzu problēmu trāpīt? Un man vēl ir salīdzinoši vecs, kur pogas mazas. Tagad jaunajam Passat jau nāks uz 15″ ekrāna pogas, kurām pat aklais trāpīs amerikāņu kalniņos.

    Zemene
    20.12.2023 15:45

    Un vēlāk sāk dzīvot pašas savu dzīvi. Sevišķi, kad nosalušas.

    Sergejs
    20.12.2023 16:16
    Reply to  Zemene

    Tieši tas ar ko esmu dzīvojis no 2014 līdz 2019

    Chils
    26.12.2023 23:50

    Piekritīšu.

    Slais
    20.12.2023 13:46
    Reply to  Janka

    Man slikta pieredze ar VW, nekas kritisks protams, kaut kas ik pa laikam nenoreaģē utt., bet tas ne ar pašu multimēdiju, bet klimas pogām un pogām uz stūres. Ja tā ir mana nauda – sanāk ka es maksāju par to kas man nepatīk, forši ja būtu izvēles iespējas.
    Tacčskrēni un tamlīdzīgi verķīši ir forši, bet ne visur.

    Griķis
    20.12.2023 15:08
    Reply to  Slais

    Principā varētu izlaist divas versijas – vienu seniorversiju ar lielām fiziskām pogām un vienu priekš advancētākiem lietotājiem

    Slais
    20.12.2023 15:29
    Reply to  Griķis

    Tu aizmirsi trešo versiju – Geimeri, cilvēki kuriem visur vajag trulas gaismiņas, kaut kādus pasaku tēlus, mosķus un tamlīdzīgus sviestu. :D
    Es jau citā rakstā minēju, ja man būtu ļoti daudz naudas, es brauktu tikai ar klasiskiem un skaistiem auto. Īsti nesaprotu ko tieši domāji ar vārdu advencēts? Āa sapratu, advencēts ekrāna glaudītājs.
    Starpcitu mans ikdienas auto ir g30tais.

    Griķis
    20.12.2023 15:46
    Reply to  Slais

    Es tak te tikai kaitinu visus, jo garlaicīgi.
    Kāpēc ne audis?

    Krotow
    27.12.2023 00:49
    Reply to  Slais

    No otras puses – es arī spēlēju spēles un mana mājas datora konfigurācija ir mūsdienu prasībam pilnībā atbilstoša. Taču dators ir necaurspīdīgā vienkrāsainā korpusā un nobāzts aiz galda bez kautkādām tur gaismiņām. Jēdziens “geimeri” mūsdienās IMHO krīt tai pašā kastītē, kur jau sēž t.s. “audiofīli” – tie jancīgie kadri, kuri pērk ozolkoka piramīdiņas pa 50€ gabalā, ko likt par kājiņām zem skaņu sistēmas un zelta audio kabeļus pa 3000€ metrā.

    Sergejs
    20.12.2023 15:48
    Reply to  Griķis

    Ideja visai atbalstama – katram savs, vienīgā nelaime ka ražotājam tās ir liekas izmaksas un uz to šie nepavilksies

    Last edited 4 months ago by Sergejs
    Guntars K
    20.12.2023 14:57
    Reply to  Janka

    Absolūti piekrītu.

    Jopt
    20.12.2023 08:32

    Izskatās ka visi dizaineri ir atlaisti. Nevis vienkāršs bet prosts panelis ar 2 ekrāniem. ID sērija viņiem ir maigi sakot nepievilcīga!

    azad
    20.12.2023 08:54

    Pilnīgi piekrītu, ir lietas ko var paslēpt ekrānā, kas nav ikdienā vai tik bieži vajadzīgas, bet pamata lietām jābūt ar fizisku pogu. Jau par daudz tai ekrānā viss. Turklāt drošība! Ja tu zini kur kas slēdzas vajadzīgs ar pogu, tad viss viegli, uz tausti var uzspiest, bet ja tev ekrānā jābakstās, turklāt kaut kas pat jāmeklē nu tas vistiešākajā mērā ietekmē drošību. Ir klasiskas lietas, kas nav jāizmet no auto. Piekrītu ka nevajag kā vecākiem Volvo, kam 50 pogas panelī, bet galīgi bez negribētu. Prieks, ka kāds cenšas ieklausīties pircējos un kaut nedaudz to izpildīt.

    Sergejs
    20.12.2023 09:34
    Reply to  azad

    Nu Stellantis bija veicis aptauju starp saviem klientiem (nevis skolas pagalmā) un tie izteica to pašu vēlmi – pogas pamatlietām. VW nepieleca kamēr klienti nesāka ar maku balsot.

    Viktors
    20.12.2023 10:44

    Pilnībā atbalstu VW lēmumu atgriezties pie pogām. Autoražotāji ir apmaldījušies. Ideālais variants: piem. 2000-to Toyota Avensis salona pogas + uzliekam 10″ ekrānu priekš info un maps + digitālais ātruma spidometrs + svarīgāko datu projekcija uz priekšējā stikla + obligāti auto aprīkojumā kruīzkontrole, tonēti stikli, apsildāmi spoguļi, vieglmetāla diski. Un ideāls auto gatavs!!!

    ExTra
    20.12.2023 13:33
    Reply to  Viktors

    + apsildāms priekšējais stikls

    Karlis
    20.12.2023 13:38
    Reply to  Viktors

    Ekrānu vispār var novākt nost. Tas tik traucē braukt. Nu labi, spidometru var atstāt, un radio frekfenci

    azad
    21.12.2023 09:35
    Reply to  Karlis

    Vispār nē, tik tam ir jāpilda funkcija, nevis jābūt auto galvenajai sastāvdaļai. Man personīgi vienīgais ko vajag no ekrāna ir Waze, kas ir ērti. Klimatu un visu pārējo varu pārslēgt un labprātāk ko daru ar porgām.

    Griķis
    20.12.2023 13:50

    Nu ar to vēlmi ar pogām ir tieši tāpat kā pāreja uz datoriem 2-3 desmitgades atpakaļ. Patērētāji neizpratnē kāpēc nevar ar kalkulatoru rēķināt 600 lapu atskaites, bet redz vajagot datoru. Te tas pats – kaut kādi dinozauri vēl vēlas pogas, tas ir saprotami, bet tomēr uzskatu, ka atgriezties pie pogām ir maigi sakot tuvredzīgs solis

    Kursors.lv
    20.12.2023 13:58
    Reply to  Griķis

    Ja pogas darbojas labāk un drošāk nekā displeji, tad nekas tuvredzīgs tur nesanāk.

    Griķis
    20.12.2023 14:28

    Jo drošību noteikti nosaka pogas, nevis reckless driving :D gaidām, kad negadījumi statistika pilnībā izzudīs līdz ko atnāks atpakaļ pogas

    azad
    21.12.2023 09:32
    Reply to  Griķis

    Lai tu kaut ko, jeb ko regulētu auto ar planšeri, tev jābaksta planšetē, tātad jānovēršas no ceļa kaut uz mirkli, jo planšetē uz tausti tu neuztrāpīsi kur vajag. Ja ir poga to vat uzspiest atrodot uz tausti nenovēršot acis no ceļa. Tas ir sīkums, bet nozīmīgs sīkums. Pats esmu novērsies no ceļa uz sekundi, lai kaut ko pārslēgtu un ieteiecies priekšējā mašīnā, par laimi mazs ātrums un nekas, bet ir pieredze. Un nevajag te tagad sākt ka losis pie stūres ar 2 kreisajām ekstremitātēm. Tā ir pieredze, kas ir izskolojusi braucot neskatīties ne elrānos, ne apkārt, bet uz ceļa.

    Elektriķis
    21.12.2023 09:57
    Reply to  azad

    Esmu ielicies priekšā braucošajam, kad tas strauji nobremzēja kad uz sekundi paskatījos atpakaļskata spogulī. Spogulis nebija uz planšetes…
    Tad vēl nebija automātiskās bremzēšanas.

    Slais
    21.12.2023 12:45
    Reply to  Elektriķis

    Nu neko, vienkārši slikti vadi auto, motocikliem labāk pat klāt neej.😀

    Elektriķis
    21.12.2023 12:59
    Reply to  Slais

    Nemaz netaisos iet klāt!
    Droši vien ka esmu draņķīgs braucējs, bet, ja paskatās statistiku, tad 37 gadu laikā, kamēr braucu, tā ir vienīgā reize, kad kādam iebraucu pakaļā.
    Un tas vēl ar auto, kuram nebija skārienekrānu.

    Slais
    21.12.2023 13:44
    Reply to  Elektriķis

    Labi, tātad kaut kāds pašsaglābšanās instinkts Tevī mājo.
    Ok jokus pie malas, cerams vismaz izanalizēji situāciju un saprati kādēļ tā norika? Lai gan gadās jau visādi, nav tādu cilvēku kuri nepieļauj kļūdas, dāžkārt tās vienkārši var būt ļoti dārgas un jo dārgākas kļūdas var būt, jo mazāk ar tām tuek veikti eksperimenti.
    Lidmašīnās visas galvenās vitāli svarīgās kontroles ierīces būs fiziskas sviras, pogas un slēdži. No otras puses automašīnā jau nav daudz tādu vitāli svarīgo kontroles ierīču. Stūre, apgaismes ierīces, logu tīrīšana un protams signāli. Savukārt tačscreenos pluss ir tāds, ka tajos var ievietot vairāk info un ļoti iespējams vairāk regulācijas opciju utt., tā kā es galīgi tos nenoliedzu. Ar vw bija slikta pieredze, bet tad atkal, tās bija klimas skārienjūtīgās pogas + stūre, kas man nešķita ērti, bet tas gluži nav auto vadīšanai bīstami. No vizuālā aspekta arī, personīgi man labāk patīk 1961 gada Aston Martin interjers, nekā Teslas Model S interjers, godīgi sakot tas pats ar eksterjeru, un neviens no ražotājiem pat nemēģina radīt kaut ko līdzīgu, bet integrējot mūsdienu tehnoloģijas, protams tas atkal visticamāks nebūtu izdevīgi no finansiālā aspekta.

    Elektriķis
    21.12.2023 14:02
    Reply to  Slais

    Jā izanalizēju, notika kā parasti, pavisam stulbi: mani kāds labs cilvēks palaida uz Gaisa tilta. Ieskrējos, lai netraucētu satiksmi un gribēju paskatīties kā izskatās labais cilvēks. Pa to laiku priekšējais jau stāvēja. Pa bruģi vairs nobremzēt nevarēju. Tagadējās drošības sistēmas, kuras bļauj, šādu situāciju glābj. Planšetes nāk kopā ar citām, labām fīčām.

    azad
    21.12.2023 20:44
    Reply to  Elektriķis

    Nu kāds gan jau ka ir ielicis otram aizmugurē pat skatoties uz ceļa un nenoreaģējis. Ne jau visas ziepes nāk no ekrāna protams.

    Griķis
    20.12.2023 14:33

    Protams, spēju saprast situāciju, kad pa pālim jābakstās un nevar uzspiest nepieciešamo uz displeja. Tur varbūt klasiskam latvietim vajag to pogu

    Sergejs
    20.12.2023 15:12
    Reply to  Griķis
    oldys
    21.12.2023 13:08

    Neesmu saskāries ar tačskrīna problēmām ne reizi. Līdz ar to nevarētu teikt ka darbojas sliktāk vai būtu nedrošāk kā fiziskas pogas.

    Kursors.lv
    21.12.2023 13:15
    Reply to  oldys

    Tev ir tik zemi standarti? :)

    Krotow
    20.12.2023 14:15
    Reply to  Griķis

    Nav gluži tas. Kalkulators pret Excel grāmatvedībā un citos tabulu rēķinos netur līdz. Fiziskās pogas klimatkontrolei un gaismām, kuras pēc atmiņas var spiest tumsā neskatoties, ir daudz ērtāk kā braucot meklēt vajadzīgo punktu ekrānā pa izvēlnēm.

    Griķis
    20.12.2023 14:29
    Reply to  Krotow

    Kungs, tak izmanto balss aktivētās fīčas. Ko tur klaunojies ar bakstīšanos ar pirkstiem

    Last edited 4 months ago by Griķis
    Elektriķis
    20.12.2023 15:03
    Reply to  Griķis

    Tad jāmacās pareizā angļu vai citas nelatviešu valodas izrunā paust savas vēlmes.
    Bet ja godīgi, tad viena daļa funkciju, ko pogotāji grib, nav nepieciešamas lai droši brauktu. Piemēram: salona temperatūras maiņa, radio staciju pārslēgšana. Cita lieta ir logu tīrītāji (parasti automāts nestrādā), pagriezienu rādītājs, gaismu pārslēdzējs (tas auto režīmā arī mēdz nestrādāt labi).

    Sergejs
    20.12.2023 15:14
    Reply to  Elektriķis

    Nezinu kā kuram, bet man runāšanās ar ierīcēm liek domāt vai nav laiks uz dispanserizāciju attiecīgā iestādē pieteikties. Tas, protams, ir absolūti subjektīvi😁

    karlis
    20.12.2023 15:26
    Reply to  Sergejs

    bāc, kā es tevi saprotu … bet no otras puses, kur vēl var parunār ar gudru (lai gan nedaudz aprobežotu) cilvēkam līdzīgu primāta prātā esošo chatGPT pērnā gada modeļa aģenta izstrādājumu

    Kartons
    20.12.2023 15:34
    Reply to  Sergejs

    Man atkal nepamet sajūta, ka, spaidot un manuāli operējot kloķus, ir pat nedaudz jautri. Sajūta, kā kaut kādā muzejā, kur man ļauj iejusties kā cilvēks parastais abrā mīca mīklu vai ada zeķi. Kaut kāds labums varbūt ir, bet cik ilgi tad var pa tādu muzeju

    Sergejs
    20.12.2023 15:51
    Reply to  Kartons

    Auto ir?
    Kura gada?

    Kartons
    20.12.2023 15:54
    Reply to  Sergejs

    Irr, 2014.gada q5. Gaida noripināšanu no lielākas kraujas. Jāmeklē kaut ko normālu vietā.

    Last edited 4 months ago by Kartons
    Sergejs
    20.12.2023 16:12
    Reply to  Kartons

    Nu lūk, tātad “ekranizācijas” ziņā tur pat kur bija mana 2014g Octavia. Tagadējai 2019g Octavia A7 uz ekrānu ir aizgājusi lukturu korekcija un šķiet ESP atslēgšana. Tas ir tas kas man, personīgi, arī prasītos uz pogām atpakaļ.
    Citā ziņā jā, ilgtermiņa iestatijumi un statistika ekrānā ir laba lieta ar krietni plašākām iespējām.
    P.S. Cik saprotu ekrāns iet bez gļukiem, nekarās augšā vēsā un mitrā laikā. Iepriekšējam auto ar to bēdu 3 reizes “cīnijās”, bet bez īpašiem panākumiem.

    azad
    21.12.2023 09:44
    Reply to  Sergejs

    Jaunajai Octavi mēdz nogļukot konekšans ar telefonu un tad stāvi un čakarējies, lai telefons saslēdzas ar mašīnu un vari izmantot hamdsfree un navigāciju😄

    azad
    21.12.2023 09:39
    Reply to  Kartons

    Tad pieņemu, ka tavs auto brauc ar autopilotu? Cik ilgi var kā muzejā pats grozīt stūri, spaidīt pedāļus, vēl ātrumi jāslēdz kaut tai D R P jāpārslēdz🤦🏼‍♂️

    Krotow
    20.12.2023 16:37
    Reply to  Griķis

    2013. gada auto latviski neprot. Ko nu? Jaunu auto piedāvāt tikai kā dāvinājumu ar oficiāliem papīriem.

    Bats
    20.12.2023 18:21
    Reply to  Griķis

    Uz priekšu. Aizstāj datora klaviatūru un peli pret planšeti ar skārienjūtīgo ekrānu. Es nedomāju visu datoru pret planšeti, bet tikai fizisko pogu dēli un peli. It kā paveras plašas iespējas, pogu vietā var būt visādi slaideri un izvēlnes, pie tam katrā programmā citi. Turpini skatīties uz datora ekrānu un neskaties uz savām rokām.

    Apple mēģināja piedāvāt vismaz daļu no pogām uz sava MBP aizstāt pret skārienjūtīgu ekrānu. Ideja it kā laba, man patika kā tas darbojas dažādās programmās, bet jau nākamajā paaudzē lietotāji pieprasīja lai atgriež fiziskas funkciju pogas.

    Automašīnai pogas ir vajadzīgas tikai un vienīgi tam, lai nenovēršot acis no ceļa, var pogu sataustīt un sajust taktilu klikšķi, ka piespiedās. Šim iemeslam tik daudz as funkcijas ir pārceltas uz stūri – drošībai. Lai var nenoņemot rokas no stūres paslēgt mūziku klusāk, vai pārslēgt uz nāmako diesmu, koriģēt kruīzkontroles ātrumu. Un neder skārienjūtīgas pogas, jo tām var nejauši uzlikt īkšķi virsū, neuzspiežot. Pa mūsu bedrainajiem ceļiem trāpīt pa kaut kādu mazu bultiņu uz ekrāna, ja nav iespējas atbalstīt pret kaut kādu “palodzīti” (Stelantis risinājums) citus pirkstus lai roka nekratās vienkārši nokaitina. Un cimdu nodalījuma, uzpildes lūciņas vai bagāžnieka atvēršana kas jāmeklē pa apakšizvēlnēm uz ekrāna vispār ir sviests.

    Guntars K
    20.12.2023 14:56

    Stagnāti izraudāja. Varēja vēl dāvanā piesolīt podziņtelefonu un skaitīkli, ja nu kādam kaukulators arī liekas par advancētu. :D

    Sergejs
    20.12.2023 15:15
    Reply to  Guntars K

    Auto ir?
    Kura gada?

    Elektriķis
    20.12.2023 15:17
    Reply to  Guntars K

    Diez vai vēl kāds māk lietot skaitīkli :)

    Guntars K
    20.12.2023 20:45
    Reply to  Elektriķis

    Jā, manos 45 gados liekas, ka es ir pēdējais, kurš vispār zina, kas tas tāds ir, bet tur pat mani fascinē, ka daži 15 gadus jaunāki nespēj lietot tačskrīnu un sapņo par taksafoniem. :D

    karlis
    20.12.2023 15:27

    hmm, kas tas tāds: Komentārs gaida apstiprināšanu ??

    Kursors.lv
    20.12.2023 15:35
    Reply to  karlis

    Tas nozīmē to, ka mums ir komentāru premoderācija. Proti, noteiktos gadījumos komentārs pirms publicēšanas tiek nosūtīts izskatīšanai un administrators izlemj vai to var publicēt.

    RomRom
    23.12.2023 10:59

    VW Taigo vai VW T-Cross neesmu nopircis tikai tāpēc, ka klimata regulēšana tajos ir ar skātienjūtīgu virsmu, kas man jāglāsta, lai pagrieztu siltāk (tas nav displejs). Un ne vienmēr sanāk noglāstīt to pietiekoši vai tieši otrādi- par daudz. Nu un vēl, protams, interjera plastmasa ir cietāka par CleanR atkritumu konteineros izmantoto.

    Reklāma