Web Analytics
More
    Reklāma

    Honda Eiropā pārtrauks tirgot savu pirmo elektrisko modeli “Honda E”

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Honda paziņojis, ka Eiropas tirgū pārtrauks tirgot savu pirmo šeit nopērkamo elektrisko modeli “Honda E”. Lēmums pamatots ar neapmierinošiem pārdošanas rādītājiem, kas nesasniedza cerētos rezultātus.

    Mašīnas tirdzniecība Eiropā sākās 2020. gadā un Honda mērķi bija ļoti piezemēti – ražotājs Eiropā cerēja pārdot ap 10 tūkstošiem šī modeļa auto gadā. Kā aprēķinājis Dataforce, 2021. gadā Honda spēja pārdot vien 3426 “Honda E”, gadu vēlāk 2110. Dati par 2023. gadu pagaidām nav pieejami, taču mazticams, ka tie ir īpaši labāki. Neveiksmju iemesls ir diezgan vienkāršs un saprotams – nesamērīga cenas/snieguma attiecība. Proti, “Honda E” bija pārāk dārgs, cenas Eiropā sasniedza aptuveni 35 tūkstošus, bet solītā 220 kilometru sniedzamība ir pārāk maza.

    Lai arī Honda atsakās no šī modeļa piedāvāšanas Eiropā, ražotājs neaiziet no elektroauto tirgus – Honda sāk piedāvāt savu jauno “e:Ny1” elektrisko krosoveru un zināms, ka izstrādes stadijā ir vēl vairāki modeļi, japāņu autoražotājam cenšoties atgūt iekavēto un sadeldēt atpalicību no konkurentiem elektroauto segmentā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    15.12.2023 11:24

    Ļoti žēl ka tā. Bija ļoti simpātisks (pie)pilsētas mazauto tiem, kam vairāk par sevi un RIMI maisu nav jāved. Taču attālums no 1 uzlādes bija 2x par mazu. Un cena 2x par lielu. Cerams ka tās abas lietas salabos un pieredzēsim jaunu šī auto līdzinieku.

    Elektriķis
    15.12.2023 12:14
    Reply to  Krotow

    Dzīšanās pēc lielajiem nobraukumiem, ņemot vērā pašreizējās tehnoloģijas, noved pie nevajadzīga svara pieauguma un sadārdzinājuma. Pieņemu ka Kristapa braucamais var nobraukt vēl mazāk.
    Kad uzlādes iespējas būs pie katra lauku veikala, tad ši vēlme staipīt līdzi “mugursomu ar pārtiku visai nedēļai”, pāries.

    Biteme
    15.12.2023 12:32
    Reply to  Elektriķis

    Uzlādei pie lauku veikala ir jēga, ja tās 15min. ko pavadi veikalā, auto tiešām lādējas nevis gaida rindā.
    Ar EV vienmēr jānēsā līdzi rezerves kukulītis gadījumam, ja tuvākais pieturas punkts būs aizņemts un jāvelk līdz tuvākajam+1.

    Elektriķis
    15.12.2023 13:47
    Reply to  Biteme

    Tas viss atkarīgs no lādētāju attīstības līmeņa un ieradumiem.
    Ja braucu uz Liepāju, tad, piestājot Bikstos lai iedzertu kafiju, piespraužu pie lādētāja, kaut arī varu aizbraukt līdz Liepājai bez lādēšanas. Ja ņem vērā, ka tādi braucieni ir labi ja 10x gadā, tad nekas briesmīgs ir arī pagaidīt 15 minūtes rindā.
    Kur ir teikts ka pie lauku veikala būs tikai viens štepselis?
    Bet jā, tas par nākotni. Līdzīgi kā ar mobilo telefonu tīklu. Sāka ar Rīgu un aizgāja tālāk. Tagad Rīgā uzlādes vietas vairojas diezgan.

    Biteme
    15.12.2023 14:23
    Reply to  Elektriķis

    Viss ir skaisti, kamēr Bikstos nesatiekas 5-15 cilvēki kas tāpat vien pa ceļam grib uzlādēties. Ja ir uz zupas liešanu jāgaida 5 cilvēki, tas jau izbesī. Bet ja uz lādēšanu, pat ātro tikai 15 min.?

    Elektriķis
    15.12.2023 14:38
    Reply to  Biteme

    Paga, Tu taču esi ieciklējies uz kaut kādu savu pieņemto pesimistisko situāciju. Tās reizes, kad esmu piestājis Bikstos, lādētājs bija brīvs. Ja būtu aizņemts, piestātu Saldū vai brauktu tālāk.
    Tēlainais salīdzinājums: “diez vai dienesti spēs notīrīt ceļus, ja stipri snigs, visi pērkam lielus džipus”.
    Patlaban kritiskā lieta ir tā, vai lādētājs vispār darbosies, vai nebūs nobrukusi maksāšanas sistēma ar stulbajām aplikācijām.

    Biteme
    15.12.2023 14:47
    Reply to  Elektriķis

    Paskat vien, problēma ir pat nopietnāka, nekā es apzinājos – vēl arī norēķini ar tiešām nejēdzīgo app-only.
    Starp citu, kāds īsti ir iemesls app-only norēķiniem – vai nu uztur loģiku telefona aplikācijā vai lādētāja aplikācijā, kas operatoram ir sasniedzama caur tīklu.

    Elektriķis
    15.12.2023 14:53
    Reply to  Biteme

    Nezinu vai visiem, bet lielākajai daļai var norēķināties arī ar RFID kartiņu, ar pēcmaksu. Tikai tad tev ir pilna kabata ar tām un ar katru no operatoriem jāslēdz līgums.

    Sergejs
    15.12.2023 16:40
    Reply to  Elektriķis

    Pesimists ir cilvēks kam sen nav bijis sekss.
    Optimists ir cilvēks kam sekss ir bijis, bet sen😉
    Katrs pa savam skatās uz lietām, ja raudzīties megaoptimistiski tad VUGD ir jālikvidē, jo viss jau būs labi.
    Ja megapessimistiski tad steigšus jāpakarās, lai kāda šaize nenotiek.
    Gan jau tā patiesība kaut kur par vidu – ja vairāki EV brauks pa to maršrutu tad būs tā ka nāksies gaidīt tajos Bikstos, vai nu atbraucot līdz nākamajam štepselim ar 2% baterijā jau tur satikt 5gb tos kas negribēja Bikstos gaidīt 2 EV rindu😁
    Personīgi man arī nav skaidrs kāpēc nav tā pat kā parastajos tankos – iebāz automātā karti/banknoti un apmaksā, opcionāli ar aplikāciju. Turklāt daudzkur tas štepselis ir turpat pie benzīntanka. Ar tām aplikācijām sanāk ka savas kartes/konta datus izdali pa labi/pa kreisi visiem pēc kārtas.

    Elektriķis
    15.12.2023 16:53
    Reply to  Sergejs

    Ar tādu apgrozījumu kā tagad, operatoriem negriboties maksāt bankām par termināļa uzturēšanu. Ja EV braucēju būs pietiekams skaits, tad Bikstos būs 8 uzlādes vietas ar vienu kopēju bankas karšu termināli.

    Skābene
    15.12.2023 15:23
    Reply to  Elektriķis

    Daudz kur EV uzlādes vietas izmanto ļaunprātīgi, lai būtu bezmaksas parkings! Kad pie mums ieviesīsies šis netikums, diez ko priecīgi lādēties gribētāji nebūs! Un kad Bikstu uzlādes punktam būs jātiek galā ar tādu pašu trafiku, kā Saldus Cirkle K un Neste, tad rindā stāvēsi līdz nākamai dienai! :D

    Biteme
    15.12.2023 15:27
    Reply to  Skābene

    Kā to var dabūt gatavu? Ja ir papildplāksne “tikai EV un tikai uzlādes laikā” tad var piedzīt maksu par stāvvietu arī no EV ja tas (vairs) nelādējas. Tik vienkārši.

    Skābene
    15.12.2023 15:34
    Reply to  Biteme

    Nu es Itālijā paņēmu nomā Zoju, kas nāk ar bezmaksas uzlādes karti. Pilsētas centrā, kur bija tikai maksas stāvvietas, atradu uzlādes vietu, pieštepselējos un gāju staigāt apkārt pa pilsētu. Man gan pietika ar Stundu, bet varēju principā visu dienu vazāties! ;)

    Dimants
    15.12.2023 16:31
    Reply to  Skābene

    Itālijā pilsētās vienīgās bezmaksas stāvvietas ir pie kapiem, bet par vietu ir sīva konkurence ar kemperiem.

    Elektriķis
    15.12.2023 16:02
    Reply to  Biteme

    Ir zināmas problēmas ar konstatāciju, vai lādējās. Var iespraust kabeli un nelādēt. Tesla to risina vienkārši – lādētājs pazīst auto un par šo joku iekasē soda naudu.

    Last edited 4 months ago by Elektriķis
    Biteme
    15.12.2023 16:27
    Reply to  Elektriķis

    Nu, par to arī runa – var uztaisīt uzraudzību arī bez onkas, kas staigā un vaktē vai lampiņa deg.

    Krotow
    17.12.2023 21:31
    Reply to  Skābene

    Tad būs jāsāk spārdīt pašvaldības policija lai dara savu darbu. Un vēlams lai kādam domes derputātam iecienītajā lādēšanas vietā ieliktos kāds ar X5. Tad jautājums ātri atrisinātos ar megasodiem tiem, kuri pat zīmes nespēj atšķirt.

    Normunds
    16.12.2023 14:06
    Reply to  Elektriķis

    Jo vairāk štepseļu, jo lielāka pieslēguma jauda jānodrošina.

    Edgars
    15.12.2023 21:02
    Reply to  Biteme

    pagaidi bik… driz buus… te pie mazajiem veikaliem ir 5-10 stalkeri… Pie lielajiem 30+… Un visiem vieta i…takaa buus ok….

    Krotow
    15.12.2023 13:07
    Reply to  Elektriķis

    Tāpēc saku ka “nākotnē”. Pašlaik visticamāk paliksi gaidot kamēr 3-5 tev priekšā stāvošie pie vienīgā lādētāja uzlādēsies. Un rezultātā pazaudēsi pāris stundas.

    Dimants
    15.12.2023 16:28
    Reply to  Krotow

    Lauku veikaliņi, diemžēl, turoties virs “ūdens” tik dēļ realizētā alkohola apjoma. Ja valsts šo pasākumu monopolizēs, tad paliks vien pliks, nekopts laukums. Varbūt ar EV uzlādes vietām.

    Reklāma