Web Analytics
More
    Reklāma

    Sony 2025. gadā, iespējams, pārtrauks Xperia viedtālruņu ražošanu

    Jaunākie raksti

    Sony ar Xperia nosaukumu izlaidis vairākus iespaidīgus viedtālruņus, Xperia nosaukums velkas līdzi vēl kopš 2008. gada un Windows Mobile operētājsistēmas. Pie mums Sony ar Xperia pamatīgāku popularitāti ieguva laikos, kad Xperia modeļi kļuva par vieniem no pirmajiem ūdensdrošajiem viedtālruņiem. Pēcāk gan Sony pagāja nedaudz atpakaļgaitā, jo neļāva viedtālruņus mērkt sālsūdenī, bet visādi citādi neko sliktu par Xperia teikt nevarēja.

    Šobrīd Xperia izceļas ar 4K ekrānu viedtālruņiem, kas iznāk jau kopš 2015. gada, kas tika izziņots Sony Xperia Z5 Premium. Sony gan nācās Xperia zaudējumus paslēpt no publikas acīm, kad Xperia zīmols tika finanšu rādītāju jomā apvienots ar super veiksmīgo PlayStation konsoļu un spēļu pārdošanu.

    Jaunākās baumas norāda, ka Sony varētu būt apnicis cīnīties ar citiem Android ražotājiem, kaut kad 2025. gadā Xperia sērijai varētu pienākt gals. Baumas izskanējušas Weibo sociālajā tīmeklī, tās vēl nekā citādi nav apstiprinātas vai noliegtas. Tik pat labi varētu būt, ka Xperia vārds tiks nomainīts pret ko citu, lai mēģinātu no jauna ieiet dažādos viedtālruņu tirgos visā pasaulē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    33 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Raivis Terinks
    11.12.2023 11:28

    Kas pie velna…. 🤷. Un kas tad mums atliks izvēlei? Ābols vs Samsung’s. Un Xiaomi vai pārējie ķīnieši? GooglePixel mums netirgo, Motorolas arī pie mums nav. Sāk izskatīties kā šī nozare virzās uz tādu monopolu/duopolu, izvēles paliek aizvien mazāk ☹️ Sony man bija (ir) pēdējā laika favorīts, ar labām kamerām (kamera ne priekš visiem, sony bildes ir “pārāk dabiskas” – jo instagramīgās bildes ar nerealajām krāsām prot taisīt tikai Samsungi un Āboli). Un Sony trumpis ir ekrāna forma – laikā kad visi telefoni ir mildīgi un plati, šķiet Sony ir viens no pēdējiem kas taisa šauru, un rokai parocīgu (arī sievietes vai bērna rokai) ērtu ekrānu.

    Kursors.lv
    11.12.2023 12:45
    Reply to  Raivis Terinks

    Kāpēc nav Motorola? Ir Motorola Latvijā nopērkama.

    trx450
    11.12.2023 13:00
    Reply to  Raivis Terinks

    Vairs jau nevar saprast kas ir Motorola, IBM vai Lenovo.

    Last edited 4 months ago by trx450
    Jan
    11.12.2023 14:33
    Reply to  Raivis Terinks

    Ir pie mums MOTOROLAS

    dsfd
    11.12.2023 15:10
    Reply to  Raivis Terinks

    Piedod, bet diemžēl realitāte parāda, ka tādi kā tu esat pāris procenti pasaulē un ar Jūsu pirktspēju ir par īsu, lai uzturētu tādu telefonu specifikāciju.
    Realitātē cilvēki balso ar savu naudu un tie ir nobalsojuši par tālruņiem, kuri tevi neinteresē. Nemaz neizbrīna, ka ražotāji nevēlas ilgtermiņā uzturēt zaudējumus nesošu tālruņu izstrādi.
    Un es stipri šaubos vai sievietēm interesē cik ērti ir telefonu lietot vienā rokā. Sievietēm interesē mode un stils. Sony nav ne mode, ne stils. Un te nav jāmeklē loģika vai jāpukst par to, ka neviens neko nerubī. Var lauzt krēslus cik grib, bet pēc noklusējuma sieviete gribēs Iphone, jo citām ir Iphone. Androīds būs tām, kurām darbs bez maksas nodrošinās midrange tālruni vai rūdīts androīdists dzīvesbiedrs uzspiedīs tādu lietot.
    Tas ir tāpat kā ar maza izmēra tālruņiem. Viemēr uzrodas kāds, kurš nesaprot, kāpēc visi negrib lietot tāda izmēra tālruņus, kuri atbilst viņa preferencēm. Diemžēl katram ir savas vēlmes un ērtības. Katrs par savu naudu var pirkt to ko grib un tam nav jābūt best price/performance variantam.
    Kamēr vien pēkšņi pasaulē neparādīsies miljoniem jaunu šauro/mazo telefonu interesentu – tādus neviens neražos.

    Gundars
    11.12.2023 15:19
    Reply to  dsfd

    Tu pareizi loģiski visu apraksti. Bet tas vēl vairāk apliecina, ka cilvēki ir vadāmi kā aitas. Lielais bizness izdomā, jums būs lietot to un to un pircēji velkas līdzi atvērtām mutēm. Saprāts jau sen ir reta parādība.

    grh
    11.12.2023 15:45
    Reply to  Gundars

    Ja runājam par sievietēm, tad varētu vēl piekrist. Bet pamēģini nosaukt tehnoloģiju vīriešus par aitām, kad runa ir par tehnikas pirkšanu. Domāju, ka tu ļoti labi saproti, ka IT cilvēki nav aitas un ir uztaisījuši zinātnisko pētījumu pirms iegādājušies ne tikai telefonu, bet arī ledusskapi, tējkannu vai skrūvgriežu komplektu :)
    Un, ja arī pēc šīs izpētes cilvēks nopērk sev Iphone, tad viņš to nopirka nevis tāpēc, ka ir aita, bet tāpēc, ka tas ir tieši tas ko viņš vēlas.
    Un, ja sieviete-tehnoloģiskā’nespeciāliste nopērk telefonu vai automašīnu ko par labu atzīst vīrietis-speciālists, tad es baigi par aitu saukt viņu negribētu.

    Gundars
    11.12.2023 15:56
    Reply to  grh

    Jā “zinātnisko pētījumu pirms pirkuma veic”, bet tomēr tur jau ir izlemts ko pirks, jo “kolēģim tāds ir”, jo “ko par mani padomās, ka neesmu pietiekami kruts, jo nespēju ifonu nopirkt”, utt. Ar pragmātisku pieeju, – ko man konkrēti vajag, kas man tiešām noderētu, kas ir loģisks nevis trendīgs – tam nav sakara. Tur otrpus okeānam ir vēl daudz tālāk aizgājuši, tevi pat par cilvēku vairāk neuzskata, ja tev nav ifone. Un visi taču mēs gribam būt cilvēki.
    Jo vairāk kaut kas ir trendā, jo saproti, ka lielāks bezsakars tas ir.

    Slais
    11.12.2023 20:19
    Reply to  Gundars

    Tās ir “sabiedrības klase” un tu piederi vienai no tām, proti cilvēks kurš uzskata, ka nevar būt citādāk. Kāda tam nozīme ko citi cilvēki domā par Tevi viedtālruņa dēļ, ja reiz esi tādā cilvēku lokā, tad varbūt vajadzētu to pamest?
    Man starp draugiem un paziņām neviens pat īsti nezin kāds kuram telefons, dators utt., jo priekškam tas būtu vispār jāzin? Diemžēl piekrītu, tādu cilvēku, kā Tu ir ļoti daudz, tik pat daudz kā to kuri seko kaut kādām brendu sektām.

    Slais
    11.12.2023 20:12
    Reply to  Gundars

    Kādēļ atkal tas pats stāsts – lielie ražotāji izdomā? Man piemēram sony viedtālruņi nekad nav patikuši, turklāt arī rokas nav tik mazas, lai man tas būtu svarīgi, es arī notes un pro max ar vienu roku lietoju un bija ok, savukārt nedaudz mazāka izmēra viedtālrunis jau perfekti, sīkaļas gluži pretēji – neērti.
    Citādāk protams visiem nekad neizpatiksi. Turklāt, vai kādreiz saprāts bija bieža parādība? Kas labāks vinilis, kasete, disks, vai mp3 fails? Zinu, zinu visi tie kuri izmanto kaut ko digitālu ir mega un giga aitas bez saprāta sak kam tas viss vajadzīgs, varējām pie 3310 nokijas palikt un lasīt kursoru papīra veidā…

    trx450
    11.12.2023 12:55

    Tā ari nesanāks pamēģināt Xperia. Žēl gan.

    Kaspis
    11.12.2023 13:03

    Raudāt tagad? Jau gadus 10 nekā inreresanta viņiem nebija

    Rūdolfs Rancāns
    12.12.2023 06:42
    Reply to  Kaspis

    yē, mīnusiņi beidzot atgriezušies!

    Kursors.lv
    12.12.2023 12:53

    Jā, bija laiks. Tā arī neesmu līdz šim sapratis, kāpēc te dažiem tie mīnusiņi nepatika.

    Krotow
    11.12.2023 13:56

    Žēl. Skatos uz Xperia V kā nākamo. Tagad vvz vai esošais telefons paspes nobeigties līdz brīdim kad augstā gala Xperia-s vēl būs nopērkamas ar atbalstu no ražotāja puses.

    M S
    11.12.2023 22:43
    Reply to  Krotow

    Es nogrābu Xperia 10 V par akcijas cenu, tīri labs. Par pilno cenu gan būtu pamatīgi nekonkurētspējīgs. Ar manu minimālo lietošanu baterija iztur… nedēļu.

    KKTK
    11.12.2023 16:41

    Tad sanāk, ka 2029. gadā būs jāpērk aifons 🫢

    Morgen
    11.12.2023 21:25

    Arti & Kristap – šī nu ir tā reize, kad dzenoties pēc sensacionāla virsraksta, kursors.lv ir pamatīgi pārveidojis sākotnējo ziņu, saliekot uzsvarus uz dramatiskajām notīm. Cik lasu rakstā minētajā avotā un citur, runa ir par “Xperia” zīmola nomaiņu ar kaut ko citu, nevis Sony viedtālruņu ražošanas pārtraukšanu. Izskatās, ka arī šeit komentējošie ļautiņi kursora rakstā minēto ir sapratuši kā Sony viedtālruņu došanos nebūtībā.
    Tātad vai nu jums ir vēl citi avoti bez tā, kas minēts atsaucē, vai arī paši esat jauši vai nejauši dramatizējuši situāciju – kā tur īsti ir?

    Last edited 4 months ago by Morgen
    Kursors.lv
    11.12.2023 21:35
    Reply to  Morgen

    Paldies par komentāru! Vēlreiz uzmanīgi izlasīju avotu uz kuru atsaucamies un mūsu rakstu, kā arī tā virsrakstu. Viss ir korekti. Bet personīgi es nebrīnītos, ja Sony vispār pārstātu ražot viedtālruņus, jo biznesa viņiem tur nav nekāda, vieni vienīgi izdevumi.

    Morgen
    11.12.2023 21:52

    Formāli – jā, viss it kā ir korekti – bet nianses ir uzsvaros. Ja avoti liek uzsvarus uz to, ka 2025. gadā Sony viedtālruņos varētu parādīties zemdispleja kamera, un līdz ar to, iespējams, tiks mainīts kopējais tālruņu izskats un arī zīmols, tad kursors neko par zemdispleja kameru pat nepiemin, un saliek sērīgi dramatiskas notis uz Xperia zīmola izbeigšanos (tā teikt, saprotiet paši, kā gribat).

    Last edited 4 months ago by Morgen
    Kursors.lv
    11.12.2023 22:47
    Reply to  Morgen

    Tā baumu daļa, acīmredzot, autoram (un vispār man arī) nešķita diez ko interesanta.

    Morgen
    12.12.2023 01:49

    Nu, visa ziņa jau no paša sākuma ir balstīta uz baumām, tā kā te kursors vienkārši ir izvēlējies atsevišķas baumu daļas izcelt vairāk un pasniegt savā interpretācijā, un citas daļas nepieminēt.

    Šajā sakarā man vairāk interesētu analītiskā/pētnieciskā žurnālistika – ja kursoram ko tādu ir pa spēkam pacelt – lai labāk saprastu Sony pieeju viedtālruņu biznesam.
    Proti, kas ir tie iemesli, kāpēc Sony viedtālruņi šķietami necenšas izlīst no savas savdabīgās nišas.

    Vai tas ir tāpēc, ka:
    a) kā kameru sensoru ražotājam viņiem ir noslēgtas kādas vienošanās, kas paredz, ka Sony nedrīkst būtiski konkurēt ar saviem biznesa partneriem,

    b) pašreizējie mārketinga un loģistikas izdevumi ir optimāli attiecībā pret ieņēmumiem,

    c) Sony negrib/nevar uzbūvēt tādu mārketingu un loģistiku, lai būtiskāk konkurētu ar citiem ražotājiem,

    d) Sony korporatīvā kultūra un struktūra ir pārāk neefektīva, sadrumstalota un koordinēties nespējīga, lai saliktu kopā labākos elementus no saviem veiksmīgajiem biznesiem un paceltu viedtālruņu biznesu konkurētspējīgākā līmenī,

    e) R&D + ražošanā iegūtais know-how ir tik būtisks, ka atsver potenciālos izdevumus, uzturot savu viedtālruņu līniju,

    f) citi iemesli.

    Last edited 4 months ago by Morgen
    Kursors.lv
    12.12.2023 07:17
    Reply to  Morgen

    Tāpēc, ka Sony nespēj konkurēt ar citiem. Jā, viņiem ir attēlveidošanas sensori, bet arī tie parasti labāk darbojas citu ražotāju produktos.

    Gundars
    17.12.2023 20:13

    Viņiem nav vajadzības iespringt, jo viņi vienkārši ražo labu produktu. Bet cilvēkiem nevajag labu produktu. Cilvēkiem patīk ka viņiem pielej ausis ar sīrupainu stāstu par sūdu spīdīgā papīrītī, noplēš divkāršu cenu, jo ”tā taču ir konfekte” un iestāsta ”kā pareizi turēt telefonu pie auss, lai sakari netiktu traucēti”. Nevis produkt ir uzražots sūdīgs, bet lietotājs ir nejēga.

    Kursors.lv
    17.12.2023 20:23
    Reply to  Gundars

    Ja tas bija domāts kā salīdzinājums ar Apple, tad precīzāk būtu pateikt, ka tas ir tāpat kā salīdzināt mazo pirkstiņu ar p*mpi. Sony viedtālruņu biznesā ir teju tukša vieta un kā jau šodien podkāstā runājām – neviens pat nepamanīs, ja kādā jaukā brīdī Sony no šī biznesa aizies.

    gringa
    11.12.2023 22:42

    Sony vienozimigi iet pie sirds, samsungam ir kaitinošais bixby un vel tāāāā kaitinoš poga, kas to kaku aktivizē, nonožēloju ka pārgaju atpakaļ uz Sony, kkad gadus atpakaļ patestēju apgrauzeni(iponu) nu galigi fukcionilitātes maz un OS ar nepatika

    Lolwart
    12.12.2023 00:46
    Reply to  gringa

    Jā, nu žēl, ka nevar atslēgt, ne? 🤣

    Krotow
    12.12.2023 12:32
    Reply to  gringa

    Bixby pogu VAR atslēgt. Play Store sameklē “Bixbi Button Remapper” – ar to so pogu var izslēgt vai sakonfigurēt pēc paša vēlēšanās.

    Edgars
    12.12.2023 19:30

    Kas ta nu? Tiko nopirku xperia 1V jo nebija jau citu variantu. LG V sērija bija un izbija. Vienīgais sakarīgais tel. ar SD un austiņu izeju. Reāli labs.

    Krotow
    17.12.2023 21:24
    Reply to  Edgars

    Xperia 1 V ir super. Tikai cena :( Pats šobrīd svārstos starp IV un V.

    Heinaste
    01.01.2024 21:49
    Reply to  Krotow

    Melnajā piektdienā 1V tirgoja par € 999.00.

    Krotow
    18.12.2023 16:59
    Reply to  Edgars

    Beigās izlēmu par labu Xperia 1 IV. Izrādījās arī mazliet šaurāks un vieglāks par iepriekšējo Samsung S9+. Kamera super, ekrāns ļoti labs, 5G iet, pirkstu nospiedumu lasītājs pogā ērtāks kā samsungam un arī pirkstus nosaka labāk. Pēc otrā sistēmas updeita vairs arī nekarst. Man patīk. Baterija plok lēnām, būs jāpatestē, mož tiešām 2 dienas normālas lietošanas izvelk.

    Alberts Kviesis
    02.01.2024 04:16
    Reply to  Krotow

    Lietoju Xperia 1 IV pusotru gadu. Viss čikiniekā! Nekādu problēmu. Bača tur 1.5-2 dienas stabili. Pastāvīgi ieslēgta ekrāna režīmā izčurā sulu aptuveni 10% stundā. Gaidstāvē – jārēķinās ar 0.5-1.0% stundā

    Reklāma