Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu autoražotāji NIO un Geely sadarbosies bateriju nomaiņas tehnoloģiju izstrādē

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO pierādījis, ka iespējams izstrādāt un attīstīt elektroauto bateriju nomaiņas tehnoloģiju – klients iebrauc stacijā un pāris minūšu laikā auto tukšais akumulators tiek nomainīts pret citu, uzlādētu akumulatoru, lai var turpināt ceļu. NIO panācis vienošanos ar Volvo un Polestar mātesuzņēmumu, citu ķīniešu autoražotāju Geely, par sadarbību šādu tehnoloģiju attīstībā.

    Vienošanās paredz, ka abi uzņēmumi sadarbosies, izstrādājot vienotus elektroauto bateriju standartus, jaunu bateriju maiņas tehnoloģiju, kā arī kopīgi paplašinātu maiņas staciju tīklu gan Ķīnā, gan arī Eiropā.

    NIO iepriekš apgalvojuši, ka bateriju nomaiņu iespējams veikt tikai 3 minūšu laikā. Plāns ir izstrādāt mašīnas tā, lai tās atbilstu abu uzņēmumu bateriju maiņas sistēmām, proti, braucot ar Geely mašīnu, bateriju var apmainīt gan Geely, gan NIO stacijās. Jaunākie dati liecina, ka NIO ir izbūvējis jau vairāk nekā 2100 bateriju maiņas punktus. Lielākā daļa no tiem ir Ķīnā, bet tādi sāk parādīties arī Eiropā, ķīniešu autoražotājam ienākot Eiropas tirgū.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    03.12.2023 16:29

    Ideja, protams, interesanta. Pēkšņās ziemas sakarā pie mums gan kļuva interesanti, kā tie bateriju mainītāji domā tikt galā ar no apakšas noledojušiem auto. Kur tehnoloģiskie caurumi piedzīti ar sasalušiem dubļiem.

    Biteme
    03.12.2023 17:44
    Reply to  Krotow

    Ziemā vispirms iebrauksi higiēnas boksā, kur atkausēs vēderu un nomazgās to. Vispirms pičiņu-pačiņu, pēc tam žvīks-žvāks – un var braukt tālāk! Un nekādas gaidīšanas rindā pie lādētājiem)

    Dimants
    03.12.2023 23:53
    Reply to  Biteme

    Bet dēļ rindas uz mazgāšanu, kas, protams, arī ir maksas pakalpojums, kāds EV procesa laikā varētu izlādēties un jāsāk stumt :D

    xs1
    03.12.2023 21:17
    Reply to  Krotow

    Tā nav ideja, bet jau realizēts pasākums … pirmie parādījās gadus trīs jau atpakaļ, bet kā redzams tik ātri uz priekšu netiek … plus cik saprotams tāds, ka vari nopirkt auto faktiski bez baterijas un tad tikai svapoties jeb īrēt …

    AC/DC
    04.12.2023 08:37
    Reply to  Krotow

    Papēti kā tas darbojas Norvēģijā, kur jau labu laiku ir NIO bateriju maiņas punkti…

    Sergejs
    04.12.2023 11:03

    Sī ideja ir jau tikusi realizēta 10+ gadus atpakaļ (kad Teslas Model S bija tikai izstrādes stādijā) Izraelā. Kā saucās kantoris neatceros, bet pasākums tika realizēts ar Renault Fluence, cik atceros baterijas varējā nobraukt tiem laikiem +- labu distanci ap 130km. Kas tur un kā bija tālāk es nezinu, nesekoju līdzi.
    Nio jau arī praktiski no pirmssākuma šo lietu iestrādāja savā auto. Un prieks ka šie tagad kooperējas lai standartizētu baterijas un tās derētu vairākiem auto. Standarta baterijas visiem = zemākas izmaksas gan to ražošanā, gan apkopēs/remontos, gan, kas varbūt pats būtiskākais, ir krietni vieglāk uz ekoloģiskāk organizēt utilizāciju.
    Bez tā ka nomaiņa aizņemtu mazāk laika nekā uzpilde te vēl būtu tāds “+” ka tās tiktu lādētas nevis kur un kā pagadās bet vienādos un, cerams, optimālos apstākļos.
    Un gan jau inženieri ir spējīgi uztaisīt visu tā lai stiprinājumu vietas būtu atkausējamas ar silta gaisa pūtienu minūtes laikā.

    Last edited 2 months ago by Sergejs
    Reklāma