Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen zīmola vadītājs Šēfers: Mēs kā zīmols vairs neesam konkurētspējīgi

    Jaunākie raksti

    Vācu autobūves milzis Volkswagen turpina stagnēt un kompānija sāk ieviest izmaksu taupīšanas pasākumus, kuriem vajadzētu ietaupīt ap 10 miljardiem eiro. Daļa no taupības mēriem paredz darbinieku atlaišanu, par ko informēti arī paši darbinieki, savukārt VW zīmola vadītājs Tomass Šēfers izteicis skarbu atziņu – Volkswagen šobrīd nav konkurētspējīgs.

    Autoražotājs šobrīd veic pārrunas ar darbinieku arodbiedrību par to, kā labāk ieviest taupības pasākumus, kas ir daļa no plašākiem centieniem veicināt efektivitāti un pāreju uz elektroauto ražošanu.

    “Ņemot vērā daudzās jau eksistējošās struktūras, procesus un augstās izmaksas, mēs kā Volkswagen zīmols vairs neesam konkurētspējīgi,” iekšējās tikšanās laikā galvenajā birojā Volfsburgā teicis Šēfers un šī ziņa publicēta arī Volkswagen iekšējā informācijas tīklā, uz to atsaucoties Reuters. 

    Darbinieki gan netiks vienkārši izmesti no darba uz ielas, bet Volkswagen plāno panākt vienošanās par došanos pensijā. Tiesa, darbinieku atbrīvošana ir tikai daļa no paredzētajiem pasākumiem un nebūt ne lielākā – no plānotā 10 miljardu ietaupījuma lielāko daļu sastādīs citi mēri kompānijas iekšienē. Kas tieši tiks darīts, to plānots pilnībā definēt līdz šā gada beigām.

    Krīze Volkswagen koncernā pēdējo dažu mēnešu laikā pamatīgi samilzusi – rūpnīcās tiek samazināts maiņu skaits, atbrīvoti nepilna laika darbinieki, reaģējot uz zemo pieprasījumu pēc viņu elektriskajām mašīnām. Problēma īpaši sāpīgi skārusi tieši pašu Volkswagen zīmolu. Situāciju neuzlabo arī tas, ka dažādi attīstības projekti krietni aizkavējušies – vēl vairākus gadus jāgaida jauna platforma, turpinās problēmas programmatūras izstrādē un attīstībā, VW atpaliekot no konkurentiem un saskaroties ar lētāku, konkurētspējīgu ķīniešu autoražotāju ienākšanu Eiropā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    40 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Guntars K
    28.11.2023 22:42

    Tik vien kā vajadzēja pareizos lēmumus pieņemt. ID ir diezgan slikt dizains un vēl nolaist podā Passat un Tiguan… pilns komplekts sasniegts, jo redz auto vairs nevēlas pārdot par pieņemamām cenām.

    Svimart
    29.11.2023 00:13
    Reply to  Guntars K

    Sharan arī

    Krotow
    29.11.2023 14:03
    Reply to  Svimart

    Par šo laikam lielākā sāpe cilvēkiem ar lielākām ģimenēm. Jo šo auto formātu par pieņemamu cenu un nenopuvušu praktiski vairs nav iespējams dabūt.

    Beiruta ir forša
    29.11.2023 01:44

    Nekas, katrai lietai pienāk beigas, kompānija pārstāja ražot auto cilvēkiem, Volkswagen nozīmē cilvēku auto, kad atgriezīsies pie darbībām, kas atspoguļo nosaukumu, tad arī būs gigants turpmāk

    viens
    29.11.2023 07:54

    un vēl – nevajadzēja uz ev pārorientēties, viss tad būtu ok.

    Asaris
    29.11.2023 09:31
    Reply to  viens

    Tad tos miljardus vienkārši maksātu kvotās.

    Krotow
    29.11.2023 14:04
    Reply to  viens

    Ar pilnīgu pārorientēšanos viņi tiešām paši sev iešāva kājā. EV diemžēl vēl nav gatavi masu lietošanai.

    Last edited 4 months ago by Krotow
    Kursors.lv
    29.11.2023 14:08
    Reply to  Krotow

    Kāpēc nav gatavi? Jo dārgi? Neražojot un netirgojot šīs mašīnas pietiekamos apjomos tās nekļūs lētākas.

    Krotow
    29.11.2023 15:46

    Loti liela cena, ļoti dārga apdrošināšana un riepas, potenciāla iespēja uzrauties uz 10k€+ izmaksām, nobeidzoties baterijai, lētākiem modeļiem nobraukums līdz nākamajai uzlādei nav savietojams ar EV ka vienīgo auto, ja nav savas vietas kur lādēt, lādēšana lielākoties lēna un neērta. Elektrības cenas arī vairs nav vilinošas publiskā uzlāde vienam kilometram nu maksā tikpat cik benzīna auto.

    Es tiešām neesmu EV heiteris, drīzāk otrādi. Taču jaunu EV atļauties nevaru. Un manām vajadzībām tas šobrīd arī nav praktisks. Domāju kā līdzīgā situācijā Latvijā ir krietni vairāk kā puse autobraucēju.

    Kursors.lv
    29.11.2023 15:52
    Reply to  Krotow

    Jā, bet tikai tavs komentārs ne līdz galam atblist realitātei:

    1) Kāpēc, lai nobeigtos baterija? Kamēr auto jauns, tam ir garantija. Kad auto ir vecāks, rezultāts var izskatīties tāds pats, kā ICE auto motora vai kārbas maiņa, kas arī mēdz šad un tad notiks.
    2) Es savā eksperimentā noskaidroju, ka pat lādējoties publiskajos tīklos izmaksas uz kilometru ir teju uz pusi zemākas nekā benzīna auto.

    Tas, kur varu piekrist:

    1) Gan lietoti, gan jauni elektroauto vēl ir dārgi.
    2) Lietoti pavecāki elektroauto tiešām nekur tālu aizbraukt nevar.

    Sergejs
    29.11.2023 16:04

    Par 1) tepat nesen bija raksts par apdrošināšanu, kopā ar bildi. Massmarketa ICE tomēr maz to lietu kuru remonts aizraus 10k+.
    Nu un Krotow ir tāds pats kā es, laikam, kas uzdod sev jautājumu “un kas ja…”, šis ir jautājums par toleranci pret risku un galvassāpēm, katram tā ir savādāka😉

    Kursors.lv
    29.11.2023 16:12
    Reply to  Sergejs

    Tajā apdrošināšanas rakstā bija jauns auto, kuram apdrošinātājs par saviem līdzekļiem veiks (auto) maiņu. Pērciet, bērni, KASKO :)

    Krotow
    29.11.2023 17:29

    800€+ menesī par kasko vien… paldies, nē.

    Kursors.lv
    29.11.2023 17:36
    Reply to  Krotow

    Tas ir ļoti atkarīgs no auto. Manam auto, piemēram, KASKO cenas ir līdzīgā līmenī ar tā ICE (hibrīda) versiju un sākas no aptuveni 450 eiro par gadu.

    Krotow
    30.11.2023 14:23
    Reply to  Krotow

    Tā ka atbildi nevar labot, rakstīšu atsevišķi. Kļūdījos, jo gada maksu pieņēmu kā mēneša maksu. 800€ gada maksai tā ir 67€. Ja maksā dalīto maksājumu katru mēnesi, būs nedaudz vairāk.

    Elektriķis
    29.11.2023 17:45

    Tu droši vien zini ka apdrošināsana ir loterija, kurā garantēti uzvar loterijas organizators:)

    Kursors.lv
    29.11.2023 18:12
    Reply to  Elektriķis

    Nē, apdrošināšana ir pakalpojums, kuru pērkot ir jāsaprot, kāpēc to vispār pērc. Es saviem auto to pērku, lai varu saņemt būtisku naudas summu auto bojāejas vai zādzības gadījumā. Un šādai lietai nav citas alternatīvas kā KASKO.

    Elektriķis
    29.11.2023 18:38

    Tu kā no “pareizās” grāmatas… Vai esi saskaitījis visas savas dzīves garumā, cik esi iemaksājis prēmijās un cik esi dabūjis atpakaļ?
    Ir alternatīva: atlicināt naudu “neparedzētiem gadījumiem”. Bet protams ka tā nav metode visiem, citādi tādu apdrošinātāju nebūtu.

    Kursors.lv
    29.11.2023 18:47
    Reply to  Elektriķis

    Kā domāju, tā saku. Ja es jebkurā brīdī nevaru vai negribu nopirkt tādas pašas vērtības auto, tad es izmantoju KASKO. Tik vienkārši. Ja es brauktu ar lētu lamatu pie tagadējā ienākumu līmeņa un izpildītos iepriekš minētais nosacījums, tad es arī nepirktu KASKO.

    Raimis
    29.11.2023 19:06

    Pirkt KASKO lietotai mašīnai (ICA), kas ivecāka par 5 gadiem nebūtu vērtējama kā gudra rīcība. Kapēc? Tāpēc , ka apdrošināšanas kompānija veicot kompensācijas aprēķinu vadīsies tikai sev no zināmiem vērtēšanas kritērijiem. Manā gadījumā apdrošināšanas kompānijas izmaksa nesedza reālos zaudējumus, tā kā viss rakstīttais no personiskās pieredzes. Jaunam auto , skaidrs, KASKO jāpērk.

    Sergejs
    30.11.2023 13:16
    Reply to  Raimis

    Nu kā kad. Kolēģim aizdzina ap 10g vecu Audi allroad. Padebatēja ar apdrošinātājiem, finālā dabuja reālu tirgus vērtības summu no viņiem, sanāca gandrīz tā pati nauda par ko pirka pāris gadus iepriekš. Un tas bija pirms lielā cenu buma.
    Stipri atkarīgs no apdrošinātāja, neko ne par vienu neteikšu bet ir kantori kur KASKO labāk nepirkt ja neesi draugos ar tā vadību.

    Biteme
    30.11.2023 13:32
    Reply to  Sergejs

    Kuri apdrošinātāji līgumā definē atlīdzību nevis naudā, bet graudā kas ekvivalents apdrošināšanas subjektam – auto, nek.īp. ?

    Sergejs
    30.11.2023 14:55
    Reply to  Biteme

    Tas prasītu visu apdrošinātāju līgumu izpēti lai saprastu vai kādam ir noteikts ka vietā ir jāņem apdrošinātāja piedāvātais “līdzvērtīgs”automobīlis (mans to negribētu).
    Es drošinu pie IF, ir bijis atgadijums ar buku un viss notika bez aizķēršanās un prāta čakarēšanas (auto bija 3g vecs) un tā kā to daru daudzus gadus tad KASKO uz šo gadu pie viņiem bija par 40-50% lētāk nekā jebkur citur. Šiem ir noteiks ka izmaksā tirgus vērtību, ja ir līdz 2 gadi tad ir spēkā tā saucamā jaunvērtība (tipa cik salonā maksāja tik dabūsi).
    Kolēģis stāstija ka to tirgus vērtību viņi nosaka pēc SS, tik viņa gadijumā tur bija interesanti jo Allroad to pašu gadu tai brīdī SS bija 1 gb, tā kā debates bija garas bet rezultātā cilvēks panāca sev tīkamu un godīgu rezultātu.
    P.S. Ja saskaita kopā naudas ko samaksāju par polisēm pa visu laiku un cik izmaksāja remonti (3 reizes pa 20g) tad noteikti esmu zaudētājos. Bet vai iekulšos ķezā tuvākā gada laikā un par kādu summu es nezinu un tā kā man nepatīk nenoteiktība ar xxxx eur vērtību tad samaksāju 350eur gadā un guļu krietni mierīgāk.

    Reinis Rozitis
    29.11.2023 16:23

    > 1) Kāpēc, lai nobeigtos baterija?

    Kā reiz nesen (par Teslām) https://youtu.be/1A0IxC-jFIo?t=297 :)

    Kursors.lv
    29.11.2023 17:57
    Reply to  Reinis Rozitis

    Liela muiža. Kad mēs braucam ar ICE mašīnām, mēs katru dienu domājam par dzinēja vai pārnesumkārbas maiņu? Ne pārāk. Bet kad notiek problēmas, tad arī nākas tās risināt. Ļoti šaubos, ka kāds savām Teslām baigi maina visus akumulatorus pa to milzu naudu. Noteikti cenšas kaut ko sakasīt no lietotām komponentēm.

    Elektriķis
    29.11.2023 18:23

    Tieši tā. Garantija beidzas un sākas jauna dzīve: lētie remonti alternatīvajos servisos.

    Reinis Rozitis
    30.11.2023 12:25

    > Liela muiža. Kad mēs braucam ar ICE mašīnām, mēs katru dienu domājam par dzinēja vai pārnesumkārbas maiņu?

    Tas ir pilnīgi cits jautājums (proti, kas par ko uztraucas vai neuztraucas), nekā tas ko retoriski (vai ne) jautāji – “Kāpēc, lai nobeigtos baterija?” :)

    Video arī nedaudz pieskaras konkrētiem tehniskiem iemesliem (Teslām) ..

    Tas pats Jānis
    29.11.2023 02:30

    Ķīnieši tur nav neko nodarījuši, bet pie visa ir vainīga VAG koncerna svimpiskā attieksme pret saviem klientiem un principiāla prezervatīvu stila mezglu radīšana.

    Reinikovs meitsitis
    29.11.2023 08:57

    Daigraļis ar saviem elektroauto, kuriem nav nākotnes

    Villijs
    29.11.2023 10:02

    Ōjā, atceros kad sāka dižķibelē VAG žāvēt prežus un kā kvalitāte un ilgmūžība aizgāja podā viņu izstrādājumiem līdz 7. paaudzes golfam.

    Un kā beidzās septītais tā atkal šie viedie puikas kāpj sūdainā vaļinkā ar saviem ID un 8. golfa paaudzi.

    Gints
    29.11.2023 11:54

    Gan jau uzpirks arodbiedrības, lai pagremdē konkurentus! Politiķiem iedos kukuļus, lai uzliek ievedmuitu! Un viss būs labi.

    KKTK
    29.11.2023 12:07

    Nu par dīzeļgeitu ir jāmaksā kaut kā…

    Jeremijs
    29.11.2023 14:22

    Diezgan loģiski, ja paceļ cenu parastam B klases auto no 16k uz 28k, tad nav jābrīnās, ka neviens nepērk.

    Sergejs
    29.11.2023 16:10
    Reply to  Jeremijs

    Turklāt, piemēram Octavia gadijumā, (Škoda tomēr arī ir VAG grupā) tas pacēliens ir interesants – tika atstāta tikai max Elegance komplektācija ar daudziem nevajadzīgiem bells&whistles (zvaniņi&svilpītes) un attiecīgi starta cenu ap 30k. Tik nesen noliktavā sāka parādīties vidējā Ambition komplektācija tipa ar īpašo piedāvājumu no 26k, kas šis klases auto un to auditorijai ir par šerpu.

    Raivis
    29.11.2023 15:27

    Man kā VW markas fanam jo īpaši vecāku VW ir diezgan sāpīgi ko šādu dzirdēt. Nafig to EV epopeju. Kolosālu brendu(Mans subjektīvais viedoklis) nolaida podā ar ar saviem EV tosteriem.

    Krotow
    29.11.2023 15:32
    Reply to  Raivis

    Nolaida tāpēc ka visas olas salika vienā EV katlā laikā kad EV pēkšņi kļuva neizdevīgs mākoņos uzlekušo elektrības cenu dēļ. Un ka paši centās taisīt paneļa programmatūru, jau zinot ka nevarēs (no pieredzes vācu programmatūra jau konceptuāli nav normāliem cilvēkiem domāta).

    Pēča
    29.11.2023 15:41

    Pareiz ir…. Pārak aizrāvušies izcenojumā. Sorry bet 27tūkst. par pliku golfu…. nokomplektejot ko normālu- cena burtiski uzsaujas uz 40tūkstošiem!! PAR GOLFU!!!! ĀRPRĀC! Pa to naudu sanāk kas normālāks un ietilpīgāks!

    Par bezgaumīgo ID elektro biznesu nerunājot…

    Plikam tautasvāģu golfam jāmaksā aptuveni 18 tūkstošus! (jeb ‘cena no’ ) ;) Bet nu tas tikai mans viedoklis…

    Krotow
    29.11.2023 15:52
    Reply to  Pēča

    Ja tautasvāģa vadība lasītu Latvijas tehno un auto forumus…

    Villijs
    29.11.2023 17:06
    Reply to  Krotow

    Korejieši škietami lasa.

    20K Ceed UNIVERSĀLIS ar litriņu. Nekas baigi fikss, bet kondieris un kruīzs ir, parastās spuldzes nevis LED pretīmbraucēji nožilbinātāji.
    Tautas auto.
    24k automāts ar 160zs.

    Laps verķis lai pārvietotu sēžamo, ja vajag jaunu. Ja vajadzētu tagad kaut ko katru dienu braucamu un nav pārak pretīgi procenti, hyundai/kia ir labi piedāvājumi. Garantijas termiņi vispār ir no citas pasaules salīdzinot ar vācu kungiem kuri laikam sadomājušies ka ir monopola stāvoklī.

    Tikmēr mollerī atklāti ņirgājas ar 130zs goļāru pa 35K.

    Elektriķis
    29.11.2023 16:56

    Kad Tesla izlīda ar savu Model3, VW bosi teica: mēs vēl neesam sākuši, mēs mākam būvēt auto, tūlīt jūs redzēsiet.

    Reklāma