Mākslīgā intelekta (MI) iespējas ar aizrautību izmanto ne tikai uzņēmumi, tehnoloģiju entuziasti, bet arī bērni. Šajā gadījumā jārunā par ne to labāko veidu, kā šī tehnoloģija tiek pielietota. Ziņots, ka skolēni Lielbritānijā izmanto MI bilžu ģeneratorus, lai radītu nepiedienīgus klasesbiedru viltus attēlus.
Lielbritānijas Drošāka interneta centrs aicinājis “steidzami rīkoties”, lai palīdzētu bērniem izprast riskus, kas saistīti ar šādiem MI attēliem, kas pieskaitāmi pie materiāliem par bērnu seksuālu izmantošanu. Organizācija paziņojusi, ka, lai gan bērni var ģenerēt attēlus, lai saprastu, kā tehnoloģija strādā, pastāv risks, ka šādas bildes var tikt izplatītas internetā un izmantotas ļaunprātīgi, piemēram, kā šantāžas līdzeklis.
Drošāka interneta centra direktore Emma Hārdija norādījusi, ka skolēnu izveidotie MI attēli ir fotoreālistiski un grūti atšķirami no profesionāli uzņemtām bildēm. Viņa uzsver, ka tehnoloģijas ļaunprātīgas izmantošanas iespēja ir biedējoša. Hārdija arī uzsvērusi nepieciešamību ieviest aktivitātes, lai ierobežotu MI ļaunprātīgu izmantošanu.
Organizācija informējusi, ka pašreiz saņēmusi nelielu skaitu ziņojumu no skolām par MI attēlu ģeneratoru izmantošanu ne tiem labākajiem mērķiem. Tieši tāpēc Drošāka interneta centrs aicina izglītības iestādes ieviest monitoringa sistēmas, lai novērstu nepiedienīgu attēlu radīšanu un izplatīšanu.
Žēl ka mūsu laikā tādas iespējas nebija :DDDDDDDD
“Džins ir ārā no pudeles”. Nekādi atpakaļ vairs neiebāzt. Postpatiesības sabiedrībā, kura netic nevienai bildei un nevienam video, jo viss var būt viltots, būs pagrūti ar žurnālistiku un politiķu turēšanu pie atbildības. Līdz parādīsies principiāli jauns veids kā pārliecināties par autentiskumu varam arī tieslietu sistēmai just līdzi.
Diezvai tada tehnologija ir prieks berniem un vel zemu morali.
Tad bērni ir ar zemu morāli vai tehnoloģija? Par pirmo toč nešaubos.