Pagājušajā nedēļā mikroblogošanas vietne “X” iekļuva kārtējā nepatīkamajā skandālā, kas uzņēmumam var maksāt dārgi. Vairāki lielie reklāmdevēji, tostarp “Apple”, IBM, “Oracle”, apturēja sadarbību sakarā ar antisemītiska satura izplatību platformā. Vēlāk gan Īlons Masks steidzās dzēst ugunsgrēku un paziņoja, ka iesūdz tiesā mediju uzraudzības grupu “Media Matters” par apmelošanu. Tiesa, iespējams, tas vairs nepaglābs “X” no liela roba reklāmu ieņēmumos, kas varētu sasniegt vairākus desmitus miljonu ASV dolāru.
Ierasti gada pēdējie mēneši ir laiks, kad uzņēmumi aktīvi rīko reklāmas kampaņas dažādos sociālajos tīklos, tostarp “X”. Taču platformas peļņas pārskats par šo ceturksni varētu izskatīties drūmāk nekā parasti. Pamatojoties uz iekšējiem dokumentiem, vairāk nekā 100 zīmolu un cita veida reklāmdevēju, piemēram, politiķi, ir pilnībā apturējuši savas reklāmas kampaņas vietnē “X”. Tikmēr vēl vairāki desmiti apsver šo domu. Ja reklāmdevēji apturēs sadarbību pavisam, “X” šogad varētu zaudēt līdz pat 75 miljonus dolāru reklāmu naudas.
IBM, “Apple” un “Disney” bija pirmie lielie reklāmdevēji, kuri apturēja sadarbību ar “X”, kad uzzināja, ka viņu reklāmas tiek izvietotas blakus antisemītiskam saturam. Jāpiemin, ka “Ubisoft” bija viena no pirmajām videospēļu kompānijām, kas atsauca sadarbību ar “X”. Saskaņā ar “The Times” “Airbnb” apturējis reklāmu rādīšanu platformā vairāk nekā 1 miljona dolāru vērtībā, savukārt no “Netflix” “X” kā savas ausis varētu neredzēt 3 miljonus dolāru reklāmu naudas.
Tikmēr “X” savā apsūdzībā norādījis, ka “Media Matters” apzināti izveidoja vidi, lai rādītu dažu lielāko reklāmdevēju reklāmas līdzās antisemītiskam saturam.
Lol