Volvo oficiāli demonstrējis savu pirmo elektrisko minivenu EM90, kas izteikti orientēts uz ērtībām un braucēju komfortu. Autoražotājs mārketinga materiālos, kad pirmoreiz publiski tika paziņots par šāda transportlīdzekļa tapšanu, to nosauca par “skandināvu dzīvojamo istabu uz riteņiem”.
EM90 īpaši piestrādāts pie skaņas izolācijas un tajā izmantota arī “noise-cancelling” tehnoloģija, savukārt par audio sistēmas skanējumu gādā 21 Bowers&Willkins skaļrunis. Ražotājs norāda, ka mašīnas sistēmas izmantojamas gan izklaides, gan arī darba nolūkos.
Piemēram, vadītājam atvēlēts 15,4 collu multimediju ekrāns, savukārt pie auto griestiem piestiprināts 15,6 collu ekrāns, kurā iespējams skatīties savas mīļākās filmas un seriālus, bet, ja tas nepieciešams, to var lietot arī darba sapulcēm. EM90 aprīkots ar 5G savienojumu, kas arī nenāks par skādi.
Volvo norāda, ka daudzas no mašīnas funkcijām iespējams kontrolēt ar balss vadības sistēmu. Pats par sevi tas nav nekas jauns, bet jautājums ir par to, cik labi tas viss strādā.
Nav noslēpums, ka šis modelis ir bāzēts Zeekr 009 minivenā, jo gan Zeekr, gan Volvo pieder ķīniešu kompānijai Geely. Volvo modelis ir līdzīgs ne tikai tehniski, bet arī vizuāli, tiesa, Volvo bijusi zināma brīvība, veidojot auto salona koncepciju. Elektriskais minivens aprīkots ar 268 zirgspēku elektromotoru, kas ieskrējienu līdz 100km/h nodrošina saprātīgās 8,3 sekundēs. EM90 aprīkots ar iespaidīgu 116kWh akumulatoru, kas ķīniešu CLTC ciklā ļauj nobraukt līdz pat 740 kilometriem. Volvo sola, ka uzlāde no 10 līdz 80% prasīšot mazāk nekā 30 minūtes. Nav noslēpums, ka ķīniešu testu cikls nereti sniedz ļoti optimistiskus rezultātus un mums labi zināmais WLTP cikls tomēr ir tuvāk patiesībai.
Volvo EM90 vismaz sākotnēji būs nopērkams tikai Ķīnā un tā sākumcena būs ap 114 tūkstošiem dolāru. Pagaidām nav plašākas informācijas vai ražotājs to plāno piedāvāt arī citviet pasaulē.
Klucis uz riteņiem….
Maksā nekā istaba, bet gan ka vesels dzīvoklis :)
Vēl salīdzinoši nesen par to ciparu varēja ģimenes māju pierīgā uzbliezt. Šobrīd teiciens par dzīvošanu auto iegūst pilnīgi jaunu krāsu.
Un salonā mierīgi var izlīmēt jaunas tapetes, lai būtu mājīgi.
Lai arī no ārpuses izskatās tīri glīts verķis…bet nu bļa tas viduskonsoles ekrāns…Drausmas…vēl joprojām nav iemācījušies ieintegrēt ekrānu auto konsolē estētiski, kā to dara teiksim Mercedes Benz vai citi premium klases ražotāji, lai tas izskatās labi un iekļaujas kopējā dizainā….a to iet vecajās labajās Elona Teslas tizlajās sliedēs, ka pieskrūvē ar samoreiziesm 17″ monitoru pie konsoles vidus.
Ko var gribēt no plašetes par $25.
Izskatās pēc katafalks.
Varēs piehaltūrēt un ātrāk atpelnīt augsto cenu.