Web Analytics
More
    Reklāma

    Hyundai līdz nākamā gada beigām plāno pabeigt lētāku elektroauto akumulatoru izstrādi

    Jaunākie raksti

    Korejiešu autoražotājs Hyundai līdz nākamā gada beigām plāno noslēgt lētāku elektroauto akumulatoru izstrādi, kas tādējādi atsauktos arī uz mašīnu cenām, tām samazinoties. Par to ziņo The Korea Herald. 

    Hyundai attīsta LFP (litija dzelzs fosfātu) tehnoloģijas akumulatorus, kas parasti ir vienkāršāki un lētāki. Arvien vairāk ražotāju vai nu attīsta, vai jau izmanto šīs tehnoloģijas akumulatorus, īpaši segmentos, kur pēc iespējas zemāka cena ir ļoti svarīga. Šīs tehnoloģijas akumulatorus ražo vairāki ķīniešu piegādātāji, taču rietumi (šajā gadījumā rietumnieciski noskaņotā Dienvidkoreja) vēlas izvairīties no ķīniešu monopola, tāpēc steidz izstrādāt pati savus akumulatorus.

    Projekta kopējais ilgums esot plānots aptuveni divi gadi un tas sākts šogad, Hyundai sadarbojoties ar vietējiem korejiešu ražotājiem. Plānots, ka ar šiem akumulatoriem jau no 2025. gada tiks aprīkoti Hyundai/KIA budžeta klases elektroauto, tiem vēlāk nonākot arī budžeta klases mašīnās.

    No tehniskajiem parametriem noprotams, ka Hyundai cenšas šo LFP akumulatoru veiktspēju maksimāli pietuvināt dārgākiem akumulatoriem, taču saglabājot konkurētspējīgu cenu. Šobrīd elektroauto segmentā gribot negribot sācies skrējiens pēc lētākām mašīnām, cilvēkiem maksātspējīgos reģionos kā Eiropa un Ziemeļamerika sadzīvojot ar augstu dzīves dārdzību un lielākiem kredītmaksājumiem, kas nekādi neveicina pieprasījumu pēc jaunām, salīdzinoši dārgām mašīnām.

    Ražotāja pārstāvji pagaidām atturējušies komentēt, cik tālu attīstības procesā Hyundai izdevies tikt, taču Hyundai šo akumulatoru ražošanā gatavs sadarboties gan ar mazākiem ražotājiem, gan arī lieliem nozares spēlētājiem kā Samsung SDI, LG un citiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Parasts latvietis
    11.11.2023 13:23

    Lfp ir vel viena (būtiska)priekšrocība -dzīves cikls daudzkārt ilgāks.

    Diesel und Schnitzel
    11.11.2023 14:30

    Pat zirgs iet pensijā tikai pēc divdesmit gadiem, kamēr akumulators ir nobeidzies jau pēc desmit, bet maksā vismaz reizes divdesmit vairāk.

    Krotow
    11.11.2023 17:35

    Beidzot atjēdzās ka ķīniešiem tirgot EV ar LFP baterijām sanāk arī lētāk. Jo baterijas cena vienam auto ar normālu nobraukumu no 1 uzlādes atšķiras vismaz par 10 k€ par labu LFP. Pie kam LFP nedeg un nolietojas manāmi lēnāk.

    mmbds
    12.11.2023 23:17

    Šādi akumulatori varētu būt interesants risinājums kā power storage saules paneļiem, gan individuāli gan komerciāli, jo šajā segmentā nav svarīgs izmērs vai svars bet gan cena

    Reklāma