Pēdējo pāris gadu laikā autonomas uzņēmums Hertz noslēdzis vērienīgus darījumus ar Tesla un Polestar par elektroauto piegādēm Hertz nomas punktiem visā pasaulē. Nomas uzņēmuma vadība gan norādījusi, ka elektroauto ieviešana viņu piedāvājumā tomēr notiks lēnāk nekā sākotnēji paredzēts.
Hertz plāni paredzēja, ka līdz 2022. gada beigām viņu autoparkā būs aptuveni 100 000 Tesla automašīnu. Šobrīd ir 2023. gada nogale un Hertz autoparkā ir ap 35 tūkstošiem mašīnu un uzņēmuma izpilddirektora Stefana Šēra teiktais liecina, ka nomas uzņēmums ļoti nesteigsies, lai palielinātu elektroauto skaitu.
Viņš norāda, ka Tesla mašīnu remonta rēķini ir augsti, bet Tesla cenu samazināšanas politika nozīmē, ka cieš arī mašīnu otrreizējā pārdošanas vērtība, proti, Hertz savas lietotās Tesla mašīnas nākas pārdot par zemāku summu nekā plānots. Pati Tesla saskaras ar pieprasījuma problēmām, tāpēc daudzviet, īpaši Ķīnā, ražotājs samazinājis cenas savām mašīnām. Viss noved pie tā, ka Hertz peļņas rādītāji ir sliktāki nekā gaidīts un tas izraisījis akciju cenu kritumu tirgū. Ja oktobra sākumā Hertz akciju cena svārstījās ap 11 dolāriem par akciju, tad tagad tā nokritusi līdz apmēram 8,50 dolāriem par akciju, turklāt kritums bija ļoti straujš tieši oktobra beigās.
Hertz gan neatsakās no saviem plāniem pamazām ieviest elektroauto savā piedāvājumā, taču tas noteikti nenotiks tik strauji, kā tas bija sākotnēji plānots.
Bet vai tad elektroauto arī jāremontē? Tur tak nav kam plīst…
Desmitniekā
…un apkopju vispār nav!
Izrādās, ko rozā ponijs arī kakā un smaka ir tāda pati, kā zirgam. Nāksies to kaut kā pieņemt.
Iepriekš bija ziņots, ka šiem ir 48 tūkstoši Teslu 2022.g. beigās. Tad jau sākuši atbrīvoties no tām.
Žēl, ka nav pastāstīts viss stāsts – par iemeslu auto remontu izmaksām jeb darījumu ar Uber
Nu šī tēma pavērās Kristapa pēdējā rakstā par lietota elektroauto iegādi un ekspluatāciju. Esmu pārsteigts, sanāk ka Ionicam un manai Octavia kuri ir vienādas klases auto apkopju izmaksas ir +- vienādas…
Pagaidām nav skaidrs, kādas ir šāda elektriskā Ioniq apkopes izmaksas. Jāpabrauc un jāapkopj auto un tad būs skaidrība. Principā būtu jābūt krietni zemākām šīm izmaksām, jo elektroauto nav tik daudz to elementu, kam nolietoties un ko remontēt.
Es gan vairāk biju domājis par šo (citāts no raksta orģināliem) “Uber drivers, who are using about half of Hertz’s Teslas, are damaging their cars more than Hertz expected.” Te divi aspekti – pēc avārijas izmaksas (tsk. laiks) un koplietošanas kultūras braucēju negadījumu statistika (vienā brīdī pavīdēja informācija, ka koplietošanas avāriju biežums ir 5x augstāks kā vidējais)
Bet tur pat arī rakstīts, ka Tesla nenodrošina pietiekoši daudz rezervju daļu salīdzinot ar lielajām auto kompānijām, un dēļ tā rezerves daļas ir uz izķeršanu, kā dēļ aug cena tirgū. Kad Tesla padomās arī par mašīnu lietošanu ilgtermiņā vairāk, tad arī cenas būs zemākas, līdzvērtīgas parasto mašīnu izmaksām.
Šī rezerves daļu problēma, gan ir plašāka arī visā elektroauto josmā. Nesen runāju ar kāda apdrošinātāja pārstāvi (drīzumā būs raksts) un tur arī tika pieminēts, ka elektroauto ir jauni produkti un tik strauji attīstās joma, ka rezerves daļu pietrūkst. Tas rada neērtības gan paildzinot remontus, gan paaugstinos apdrošināšanas izmaksas.
Kur ir palucis Fiqsy?
Auto un busi nekur nav pazuduši. Skūteru gan viņiem šķiet vairs nav.