Web Analytics
More
    Reklāma

    Tildes un Microsoft kopā radījuši mākslīgā intelekta runas-teksta tehnoloģiju iekļaujošai izglītībai

    Jaunākie raksti

    Tilde, kas ir viens no vadošajiem inovāciju uzņēmumiem Eiropā valodu tehnoloģiju jomā, partnerībā ar Microsoft vēlas veicināt iekļaujošu izglītību, izmantojot automatizētus runas atpazīšanas risinājumus. Koncepcijas apliecinājuma posmā ar nevalstiskās organizācijas Sadzirdi un mācību iestāžu atbalstu Tilde piedāvā pieejamākas un vienlīdzīgākas izglītības iespējas cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem.

    Pēdējos gados vajadzība pēc iekļaujošas izglītības risinājumiem arvien pieaug. Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas datiem aptuveni 5% pasaules iedzīvotāju — vairāk nekā 430 miljoni cilvēku — sadzīvo ar ievērojamu dzirdes zudumu. Viņu vidū ir daudz bērnu, kuriem ir nepieciešama īpaši pielāgota klases telpa, lai nodrošinātu tādas pašas izglītības iespējas kā viņu vienaudžiem.

    Reklāma

    “Iekļaujoša izglītība nav tikai mērķis — tās ir pamattiesības. Ar mākslīgā intelekta tehnoloģijām mēs varam izveidot vidi, kurā ikvienam mācību dalībniekam ir vienlīdzīgas iespējas,” skaidro Tildes biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš. “Šis risinājums runas pārvēršanai tekstā ir ārkārtīgi svarīgs cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Taču tas ir ļoti noderīgs arī kā alternatīvs mācību kanāls, lai piedāvātu papildu modalitāti audzēkņiem, kuri labāk uztver vizuālu informāciju vai kuriem ir grūtības koncentrēt uzmanību uz runāto valodu.”

    Tildes izstrādātajā risinājumā ir apvienots bezvadu mikrofons un runas atpazīšanas programmatūras risinājums. Galarezultātā mutiskā satura reāllaika titrus var parādīt interaktīvajās tāfelēs, klases monitoros, datoros vai mobilajās ierīcēs.

    Risinājums runas pārvēršanai tekstā tika izstrādāts un sekmīgi pārbaudīts koncepcijas apliecinājuma posmā, iesaistot matemātikas, literatūras un informātikas skolotājus un viņu audzēkņus no Valmieras Gaujas Krasta vidusskolas un Rīgas Franču liceja. Projekts jau ir guvis interesi un sadarbības partnerus vairākās progresīvās skolās, kas vēlas šo risinājumu izmēģināt un ieviest ikdienā. Izmantojot šo tehnoloģiju, mācību iestādes ir apņēmušās veicināt iekļaujošāku un pieejamāku mācību vidi.

    Risinājums atbilst ES tiesību aktiem attiecībā uz pieejamību cilvēku grupām ar īpašām vajadzībām, līdz ar to risinājums ir arī daļa no valstu valdību prioritātēm, kas saistītas ar Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma