Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW R1300GS ir klāt

    Jaunākie raksti

    Sezonas pašā noslēgumā, 2023. gada 19. oktobrī, Latvijas oficiālais BMW motociklu tirgotājs Inchcape rīkoja nelielu atklāšanas pasākumu jaunajam flagmanim R1300GS. Paredzot aktīvu šī modeļa tirdzniecību, viņi bija pasūtījuši diezgan daudz eksemplāru, jo ārā pie tirgotāja (un arī pašā salonā) redzami bija vismaz 8 eksemplāri. Un tas ir saprotams, jo visi GS tirgojas labi – gan šeit, gan visur citur. Un kādēļ, lai tie netirgotos labi? 1150, 1200, 1250 un tagad 1300cc – GS modeļi vienmēr ir tikuši uzskatīti par labākajiem motocikliem, ko var nopirkt par naudu universāļu vai piedzīvojumu klasē.

    Protams, arguments par labāko vienmēr būs mazliet subjektīvs. Kādam labāks būs Ducati V4S ar savu jaudu, kādam citam Africa Twin ar automātisko kārbu vai kāds no KTM ekvivalentiem ar savu oranžā insekta “estētiku”. Tomēr lielais GS, ar visu to, ka nav tas jaudīgākais, nav tas vieglākais, nav tas lētākais un līdz šim nav arī viskrutāk komplektētākais – tas vienmēr ir ticis pirkts biežāk kā visi tā konkurenti kopā skaitot. Ir jābūt kaut kādam objektīvam iemeslam kādēļ tā.

    Kādēļ tā?

    Objektīvi – lielie (un arī mazie) GS vienmēr ir bijuši izskatīgi, cik nu tāds motocikls, kas atgādina autobotu no Transformeriem, var būt vispār izskatīgs. Tie ir bijuši pārdomāti, adekvāti nokomplektēti, premium motocikli no premium zīmola. Tiem ir dažas unikālas īpašības – kā piemēram, aktīva Telelever un Paralever piekare, kas dod GS tam raksturīgo, īpaši dinamisko vadības vieglumu. Obligātais kardāns, asimetriskais LED lukturis un dažādas mazas pārdomātas nianses (sasinhronizētas bremzes, bremžu pieturēšana uz slīpa ceļa un citas) – visas šīs lietas varbūt nav ekskluzīvi iespējamas tikai GSiem, bet uz GS to kopums rada ļoti pārliecinoša, kompetenta un par spīti ērtumam arī ļoti dinamiska un ātra motocikla sajūtu. Ja jūs nekad neesat bijuši uz svaiga 1200cc vai jaunāka GS – es ļoti iesaku to kādreiz izmēģināt kā demo braucienu vai izīrēt uz kādu nedēļas nogali. Tā gandrīz vienmēr izvēršas par uzskatus mainošu pieredzi. Es pēc vairāku gadu pārtraukuma atgriezos pie lielā un nu jau vecā GS un pirmajās sekundēs sapratu, kāpēc. Par spīti visādiem “jā, bet…” un “kā tad ar to un to”, un “bet tam citam vairāk zirgu” GS uzreiz ir… GS. Grūti ir to paskaidrot. “Rafinēts” ir vārds, kas nāk prātā.

    Labs un vēl labāks

    Jau labu laiku bija skaidrs, ka jaunās paaudzes GS nav aiz kalniem un tagad tas ir klāt. Un jaunais GS ir… labāks? Vēl labāks par labāko, kas ir? Katrā ziņā ir skaidrs, ka BMW fokusējās uz to, ko varētu uzlabot, un neaiztika to, kas strādāja labi arī iepriekš. Adresēta ir vispopoulārākā vēlme –  svars. GS ir kļuvis līdz pat 14kg vieglāks (atkarībā no komplektācijas) par iepriekšējo modeli. Tas nav maz. Visos citos aspektos jaunais GS ir ieguvis marginālus uzlabojumus, kas drīzāk to padara par konkurētspējīgu esošajā segmentā. Tam beidzot ir aktīvā radara iespēja (tātad adaptīvā kruīzkontrole un joslu maiņas brīdinājums). Tāda jau labu laiku ir dažiem Ducati un KTM modeļiem. Ir arī iespēja to aprīkot ar dakšu, kas samazina klīresnu par dažiem centimetriem pie ātruma zem 30km/h, – šāda sistēma jau kādu laiku ir pieejama dažos HD Pan America modeļos. Centrālā atslēga sānu koferiem, elektriski regulējams stikla augstums – tas viss ir bijis pieejams lielākajai daļai tūrisma motociklu jau vismaz dekādi. Īsumā – uzlabojumi laipni aicināti, bet ne tik būtiski, lai apgalvotu, ka jaunais GS ir ārpus jebkādas konkurences. Nav. Tas joprojām būs labākais universālis, bet tagad vēl mazliet labāks ar dažiem “dzīves kvalitātes” uzlabojumiem.

    Ok, tas ir ieguvis +10 zirgspēkus un nedaudz griezes, bet nebija gluži tā, ka “vecajam” 1250cc GS pietrūka jaudas vai griezes. Jaudas ieguvumi arī ir tikai tādi, lai vēl vairāk nepalielinātu jaudas plaisu starp GS un pārējo ražotāju flagmaņiem. Katrā ziņā izklausās, ka GS nemaz nevēlas mērīties vai līdzināties ar citiem. Tas spēlē savu spēli, dara to labi un ir tikai pareizi, ka reizi 10 gados tas tiek atjaunots. Šķidrumdzeses 1200 GS iznāca 2013. gadā, 2019. gadā tas piedzīvoja dažus uzlabojumus ar 1250cc modeli.

    Trophy krāsojums (oficiālais foto)

    Izskats

    2023. gada atjauninājums noteikti ir visbūtiskākais, kādu šis modelis ir jebkad piedzīvojis. Gan ar jauniem gadžetiem, gan ar pavisam jaunu vizuālo noformējumu. Vecā, labā un uzreiz atpazīstamā asimetriskā lampa ir nu nomainīta pret mazāku, īpatnēju X formas lukturi (dažiem patiks, dažiem galīgi nē), par ko BMW saka, ka tas ir primāri darīts svara taupīšanas nolūkos. Bāka ir kļuvusi par 1l mazāka (nieks), sēdeklis ir kļuvis nedaudz sportīgāks pēc skata. Visa motocikla aizmugure ir pavisam jauna ar īpatnējas formas alumīnija pusrāmi un jauniem bagāžas koferu kronšteiniem. Kopumā GS ir ieguvis tādu aerodinamiskāku, sportiskāku un kompaktāku formu. Vai tas ir labi? Labāk? Atkal jau – subjektīvi. Man kaut kā vecā GS utilitārais skats ar asākām kantēm joprojām patīk labāk. Tieši tādēļ es īpaši neskumstu, ka paspēju iegādāt veco R1250GS ar visām ekstrām un pat dažām Option 719 detaļām. Ne man vajag to adaptīvo kruīzkontroli, ne elektriski regulējamo stiklu, ne tos 10 ekstra zirgspēkus.

    Lai vai kādas būtu mums katram sajūtas, Kursors ar nepacietību gaida iespēju iegūt šo motociklu uz plašāku testu nākamajā sezonā. Visdrīzāk, ka šis modelis būs arī viens no 2024. Latvijas Gada motocikla pretendentiem un uzvarētājiem. Kā jaunais GS tiks galā ar tā sodīšanu brutālos bezceļos, arī laiks tikai rādīs. Kaut gan – ko tur daudz netikt galā? Tas pats motocikls, mīnus 10 kilogrami.

    Daži kadri no Latvijas R1300GS atklāšanas pasākuma.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspis
    20.10.2023 15:30

    Garšīgs. Bet gs nekad nepirkšu)))

    Kursors.lv
    20.10.2023 15:48
    Reply to  Kaspis

    Kāpēc?

    Slais
    21.10.2023 08:09

    Varbūt Multistradas dēļ. 🤔

    Pēteris
    22.10.2023 12:56
    Reply to  Slais

    Kādam jau jābrauc arī ar itāļu močiem, lai servisiem Tolmet ir ko darīt. :)

    Slais
    23.10.2023 06:49
    Reply to  Pēteris

    Pēter onkul tas Tu…? 🌍😆

    Kaspis
    22.10.2023 11:44

    Motociklam ir jāsaucas Honda)))

    Roberts
    20.10.2023 16:58

    Kadel sezonas beigas iznak jauns modelis vai tas tapec ka iznak visur vienlaicigi un ir jau zemes kur visu gadu ir vasara ?

    Kursors.lv
    22.10.2023 08:41
    Reply to  Roberts

    Lai var pasūtīt un aprīkot moci nākamajai sezonai. Bet vispār tas modelis tagad tiek izziņots ne tikai pie mums.

    Roberts
    22.10.2023 14:45

    Ja jau vins ir salonā tātad ir nopērkams. Aprīkošana vai tad tik ilgu laiku aizņem ja ir tāda nauda tādam mocim ? :)

    Kursors.lv
    22.10.2023 15:41
    Reply to  Roberts

    Nu tas, ka mocis vai auto ir salonā, nenozīmē, ka ar to vari uzreiz arī aizbraukt prom. Parasti tomēr tehnika tiek pasūtīta un tad kaut kad to uzražo un atgādā pie dīlera. Kas attiecas uz aprīkošanu, tad tas process arī var būt ilgāks, ja ir daudz aksesuāru/ideju. Tas ir normāli sākt par nākamās sezonas moci domāt jau iepriekšējās sezonas beigās un tad pa starpsezonas mēnešiem var visu smuki saskrūvēt.

    Roberts
    22.10.2023 16:10

    ko lai saka tizlas majas lapas. normali tacu ir jebkuru gadzetu panemt bazes modeli pieliek visu ko gribas klat + apmaksa par komplektēšanu un paņem gatavu produktu. tam nevajadzetu aiznemt ilgak par paris dienam lai sagatavotu. kam tur 5 menesus ?

    Kursors.lv
    22.10.2023 16:29
    Reply to  Roberts

    Nu, bet tu pamēģini :)

    Čiekurs
    23.10.2023 09:30

    Es pirms pāris gadiem gribēju pasūtīt GSu, jūnijā meklēju, taču Jurģis solīja kaut kad uz gada beigām. Pa vidu iekrīt atvaļinājumi rūpnīcai un standarta augstais pieprasījums pēc šiem aparātiem.

    Ērglis
    21.10.2023 23:02

    oranžā insekta “estētiku”.
    Jebkuram motociklam piemērojams šis vārds.
    BMW lukturi krusta insekta “estētiku”.

    Motozinātājs
    18.01.2024 22:14

    Autors diezgan iesēdies uz GSiem, jo kopumā diezgan maza pieredze ar dažādiem močiem. Šķiet, ka vēlme būt stilīgam (visi Guzzi & Harleji) un pareizajā brendā (BMW) ņem virsroku par objektīvu spēju novērtēt un izteikties salīdzinot dažādus braucamos. Esam ar nedaudz pazīstami, tāpēc objektīvi un pamatoti apšaubu autora spējas un prasmes patiesi notestēt un novērtēt piem. KTM īpašības vidē, kurai tas mocis ir radīts. Ja jau grantinieks ir problēma, tad nekas neatliek kā slavēt GSu. Vnk. neņemiet šos testus un aprakstus pārāk nopietni……..

    Kursors.lv
    18.01.2024 22:25
    Reply to  Motozinātājs

    Nu, nu. “Nedaudz pazīstams”, bet anonīmi komentē? Kaut kā nenopietni.

    Reklāma