Vācu autoražotāja Mercedes komerctransporta nodaļa aizvadījusi veiksmīgus testus ar elektrisko Mercedes e-Actros 600 kravas automašīnu – tas veicis nedaudz vairāk kā 1000 kilometrus garu maršrutu pāri Alpiem, pa ceļam uzlādējoties tikai vienreiz.
Mercedes inženieri izmēģinājuma braucienu veica no Štutgartes pilsētas Vācijā, dodoties uz Itālijas pilsētu Bolcano un pēc atgriežoties atpakaļ Štutgartē, bet sastāva pilnā masa bija 40 tonnas. Neskatoties uz kalnaino reljefu šajā maršrutā, auto braucienu no Štutgartes līdz Bolcano veica bez uzlādēm, nobraucot 530 kilometrus. Mašīna Itālijā tika uzlādēta un atgriezās Štutgartē bez papildus uzlādēm.
Vācu autoražotāja pārstāvji norāda, ka šādam sekmīgam mašīnas sniegumam ir vairāki iemesli, pirmkārt jau lielas ietilpības akumulatori – sērijveida mašīnas akumulatoru ietilpība būs ap 600kWh. Protams, Mercedes paslavē paši sevi, atzīmējot efektīvu elektromotoru darbību, kā arī augstas veiktspējas rekuperācijas sistēmu, kas ļauj atgūt daļu enerģijas. Plānots, ka e-Actros 600 modelis sērijveida ražošanā nonāks jau nākamgad, uzreiz dodoties pie pirmajiem klientiem Eiropā.
Kur Jūs dabūjāt 1000km ar vienu uzlādi? Rakstā tak minēts, ka pēc 530km auto tika uzlādēts, lai veiktu ceļu atpakaļ. Tātad ar pilnu uzlādi var nobraukt ~500 km.
Lasi uzmanīgi: tas veicis nedaudz vairāk kā 1000 kilometrus garu maršrutu pāri Alpiem, pa ceļam uzlādējoties tikai vienreiz.
braucienu no Štutgartes līdz Bolcano veica bez uzlādēm, nobraucot 530 kilometrus. Mašīna Itālijā tika uzlādēta un atgriezās Štutgartē bez papildus uzlādēm.
Tieši to arī darijām, lasijām uzmanīgi. Atvēru jo likās virsraksts mistisks, smagais 1000km ar vienu uzlādi, kas ir ap 2x salīdzinot ar Tesla vai Nikola
Viņš arī lasa uzmanīgi. “Ar vienu uzlādi” parasti saprot, ka tas ir viens pilnībā uzlādēts akumulators, nevis to, ka pa ceļam vienu reizi lādēts. Virsraksts maldinošs.
Tā iet ka lasa tikai virsrakstus :)
Pats lasi uzmanīgi, virsraksts ir maldinoš un apgalvo, ka ar vienu uzlādi var nobraukt 1000, bet var jau būt, ka tas tagad būs jaunais mārketinga triks, kai parādītu ‘izrāvienu’ bateriju tehnoloģijās
Vai tad bija divas uzlādes pa ceļam? Tikai viena… Kārtīgs advokāts virsrakstu attaisnos :)
Tad jau var teikt, ka ar bāku 1x uzpildoties var nobraukt 2000 km, ja sākumā izbrauc ar pilnu bāku. Ar vienu uzpildi 2k km, iespaidīgi.
Ja pieņem, ka uzlāde ir noteiktas elektroenerģijas vienību ievietošana automašīnas akumulatorā noteiktu attāluma vienību veikšanai, tad sanāk, ka uzlāde bija veikta pirms brauciena, un tad brauciena laikā – tātad kopā divas uzlādes.
Pamanīji “:)” zīmīti?
Un tas amerikāņu V8 mustangs, kas atradās kravas kastē visā ceļa posmā neiztērēja ne gramu benzīna, lai pieveiktu 1000km garo ceļa posmu! :D
Kāda ir pašmasa smagajam ar bateriju, salīdzinājumā ar dīzeli? Eiropai nebūtu jābūvē betona ceļi, lai izturētu lielāku svaru, kas nāk līdzi elektrībai?
Tur pa lielam ir puislīdz paritāte, uz transmisijas un degvielas rēķina
Vai tas ir pieņēmums vai fakti?
ICE gadījumā nav jāvadā līdzi skābeklis. Ja ar EV grib nobraukt tik pat cik ar ICE, tad pirmajam jāsver vairāk.
Nikola TRE BEV pašmasa ir 13288kg: http://www.nikolamotor.com/wp-content/uploads/2023/09/BEV028_TreBEV_Spec_Sheet_08.08.2023.pdf
IVECO uz kā bāzes NIKOLA taisīts vilcēja pašmasa ap 10t, precīzi būtu dīlerim jāprasa.
Starpība tātad ap 3t sanāk, nav tas vai ir ārpus jēdziena “puslīdz paritāte” katrs pa savam uztver, bet pie vienāda treilera sanāk ka TRE BEV paņems 21t pret 24t diezeļa IVECO, kas manā gadijumā ir vērā ņemami 6m3 sausu zāģmateriālu
Bez starpības kāda , EU ir jau izstrādātas regulas par max atļauto vilcēja pašmasu … manuprāt tur kaut kas pie divām tonnām vairāk kā dīzelis … rēķini , ka parastam vilcējam kopējā dzinēja masa ir lielāka un klāt vēl pilnas degvielas bākas ….
Virsrakstā neveikli esmu uzrakstījis – prasītos “ar vienu uzlādi maršruta laikā” vai kā tamlīdzīgi
Tieši tā, jo mana reakcija bija ” nevar būt” un nācās izlaist rakstu lai noskaidrotu kā tiešām tā nevar būt. :)
“uzlādējoties vienu reizi”
Būtu interesanti, salīdzinoši, papildināt aprakstu ar informāciju par elektriskā kravas vilcēja pašmasu un slodzi uz ass.
Attiecīgi varētu izsecināt, pie cik tonnām šis kravas sedlu vilcējs zaudēs konkurencē.
Apdrošinātāji, droši vien, paprasīs prēmiju demences labākajās tradīcijās.
http://www.nikolamotor.com/wp-content/uploads/2023/09/BEV028_TreBEV_Spec_Sheet_08.08.2023.pdf
Nav Mercedes kā rakstā, bet ieskatam var šo izmantot. Veidots uz IVECO S-WAY bāzes
Es kā EU draiveris par šo varu tikai pasmiet. Infrastruktūra tam visam vispār ir pašā zemākajā punktā un ņemot vērā ka EU jau bez tā trūkst 100k stāvvietu, tad cerēt ka tūlīt visu pārbūvēs, pilnīgi murgi…
Piekrītu, personīgi man par infrastruktūru arī ir vislielākie jautājumi. It īpaši kad iedomājamies ka elektrisko smago īpatsvars ir pieaudzis līdz 30% pāris gadu laikā. Bija te vai vēl kur raksts ka Pepsi iet ar Teslas smagiem, tur bija daudz ko jārisina ar uzlādes jautājumiem.
Ja noņem dīzeli tad man personīgi Hydrogen FCEL vairāk reāls izskatās. Un vēl cik sapratu no Hyliion tad šiem ir variants ar dabasgāzes FCEL