Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektriskais Mercedes e-Actros 600 kravas auto Alpos veicis 1000 kilometrus ar vienu uzlādi

    Foto: Mercedes

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja Mercedes komerctransporta nodaļa aizvadījusi veiksmīgus testus ar elektrisko Mercedes e-Actros 600 kravas automašīnu – tas veicis nedaudz vairāk kā 1000 kilometrus garu maršrutu pāri Alpiem, pa ceļam uzlādējoties tikai vienreiz.

    Mercedes inženieri izmēģinājuma braucienu veica no Štutgartes pilsētas Vācijā, dodoties uz Itālijas pilsētu Bolcano un pēc atgriežoties atpakaļ Štutgartē, bet sastāva pilnā masa bija 40 tonnas. Neskatoties uz kalnaino reljefu šajā maršrutā, auto braucienu no Štutgartes līdz Bolcano veica bez uzlādēm, nobraucot 530 kilometrus. Mašīna Itālijā tika uzlādēta un atgriezās Štutgartē bez papildus uzlādēm.

    Vācu autoražotāja pārstāvji norāda, ka šādam sekmīgam mašīnas sniegumam ir vairāki iemesli, pirmkārt jau lielas ietilpības akumulatori – sērijveida mašīnas akumulatoru ietilpība būs ap 600kWh. Protams, Mercedes paslavē paši sevi, atzīmējot efektīvu elektromotoru darbību, kā arī augstas veiktspējas rekuperācijas sistēmu, kas ļauj atgūt daļu enerģijas. Plānots, ka e-Actros 600 modelis sērijveida ražošanā nonāks jau nākamgad, uzreiz dodoties pie pirmajiem klientiem Eiropā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    10.10.2023 12:41

    Kur Jūs dabūjāt 1000km ar vienu uzlādi? Rakstā tak minēts, ka pēc 530km auto tika uzlādēts, lai veiktu ceļu atpakaļ. Tātad ar pilnu uzlādi var nobraukt ~500 km.

    Elektriķis
    10.10.2023 13:07
    Reply to  Skābene

    Lasi uzmanīgi: tas veicis nedaudz vairāk kā 1000 kilometrus garu maršrutu pāri Alpiem, pa ceļam uzlādējoties tikai vienreiz.

    Sergejs
    10.10.2023 13:17
    Reply to  Elektriķis

    braucienu no Štutgartes līdz Bolcano veica bez uzlādēm, nobraucot 530 kilometrus. Mašīna Itālijā tika uzlādēta un atgriezās Štutgartē bez papildus uzlādēm.

    Tieši to arī darijām, lasijām uzmanīgi. Atvēru jo likās virsraksts mistisks, smagais 1000km ar vienu uzlādi, kas ir ap 2x salīdzinot ar Tesla vai Nikola

    Čiekurs
    10.10.2023 13:17
    Reply to  Elektriķis

    Viņš arī lasa uzmanīgi. “Ar vienu uzlādi” parasti saprot, ka tas ir viens pilnībā uzlādēts akumulators, nevis to, ka pa ceļam vienu reizi lādēts. Virsraksts maldinošs.

    Elektriķis
    10.10.2023 13:19
    Reply to  Čiekurs

    Tā iet ka lasa tikai virsrakstus :)

    Caps
    10.10.2023 13:22
    Reply to  Elektriķis

    Pats lasi uzmanīgi, virsraksts ir maldinoš un apgalvo, ka ar vienu uzlādi var nobraukt 1000, bet var jau būt, ka tas tagad būs jaunais mārketinga triks, kai parādītu ‘izrāvienu’ bateriju tehnoloģijās

    Elektriķis
    10.10.2023 13:31
    Reply to  Caps

    Vai tad bija divas uzlādes pa ceļam? Tikai viena… Kārtīgs advokāts virsrakstu attaisnos :)

    Ivis
    10.10.2023 13:55
    Reply to  Elektriķis

    Tad jau var teikt, ka ar bāku 1x uzpildoties var nobraukt 2000 km, ja sākumā izbrauc ar pilnu bāku. Ar vienu uzpildi 2k km, iespaidīgi.
    Ja pieņem, ka uzlāde ir noteiktas elektroenerģijas vienību ievietošana automašīnas akumulatorā noteiktu attāluma vienību veikšanai, tad sanāk, ka uzlāde bija veikta pirms brauciena, un tad brauciena laikā – tātad kopā divas uzlādes.

    Elektriķis
    10.10.2023 14:04
    Reply to  Ivis

    Pamanīji “:)” zīmīti?

    Skābene
    10.10.2023 14:46
    Reply to  Elektriķis

    Un tas amerikāņu V8 mustangs, kas atradās kravas kastē visā ceļa posmā neiztērēja ne gramu benzīna, lai pieveiktu 1000km garo ceļa posmu! :D

    Biteme
    10.10.2023 13:07

    Kāda ir pašmasa smagajam ar bateriju, salīdzinājumā ar dīzeli? Eiropai nebūtu jābūvē betona ceļi, lai izturētu lielāku svaru, kas nāk līdzi elektrībai?

    Sergejs
    10.10.2023 13:18
    Reply to  Biteme

    Tur pa lielam ir puislīdz paritāte, uz transmisijas un degvielas rēķina

    Elektriķis
    10.10.2023 13:39
    Reply to  Sergejs

    Vai tas ir pieņēmums vai fakti?
    ICE gadījumā nav jāvadā līdzi skābeklis. Ja ar EV grib nobraukt tik pat cik ar ICE, tad pirmajam jāsver vairāk.

    Sergejs
    11.10.2023 13:18
    Reply to  Elektriķis

    Nikola TRE BEV pašmasa ir 13288kg: http://www.nikolamotor.com/wp-content/uploads/2023/09/BEV028_TreBEV_Spec_Sheet_08.08.2023.pdf
    IVECO uz kā bāzes NIKOLA taisīts vilcēja pašmasa ap 10t, precīzi būtu dīlerim jāprasa.
    Starpība tātad ap 3t sanāk, nav tas vai ir ārpus jēdziena “puslīdz paritāte” katrs pa savam uztver, bet pie vienāda treilera sanāk ka TRE BEV paņems 21t pret 24t diezeļa IVECO, kas manā gadijumā ir vērā ņemami 6m3 sausu zāģmateriālu

    xs1
    10.10.2023 13:23
    Reply to  Biteme

    Bez starpības kāda , EU ir jau izstrādātas regulas par max atļauto vilcēja pašmasu … manuprāt tur kaut kas pie divām tonnām vairāk kā dīzelis … rēķini , ka parastam vilcējam kopējā dzinēja masa ir lielāka un klāt vēl pilnas degvielas bākas ….

    Arčiņš
    10.10.2023 14:55
    Reply to  Māris Bergs

    Tieši tā, jo mana reakcija bija ” nevar būt” un nācās izlaist rakstu lai noskaidrotu kā tiešām tā nevar būt. :)

    Pičs
    10.10.2023 16:50
    Reply to  Māris Bergs

    “uzlādējoties vienu reizi”

    Dimants
    10.10.2023 20:15
    Reply to  Māris Bergs

    Būtu interesanti, salīdzinoši, papildināt aprakstu ar informāciju par elektriskā kravas vilcēja pašmasu un slodzi uz ass.
    Attiecīgi varētu izsecināt, pie cik tonnām šis kravas sedlu vilcējs zaudēs konkurencē.
    Apdrošinātāji, droši vien, paprasīs prēmiju demences labākajās tradīcijās.

    Sergejs
    11.10.2023 13:20
    Reply to  Dimants

    http://www.nikolamotor.com/wp-content/uploads/2023/09/BEV028_TreBEV_Spec_Sheet_08.08.2023.pdf

    Nav Mercedes kā rakstā, bet ieskatam var šo izmantot. Veidots uz IVECO S-WAY bāzes

    Bumbulis
    10.10.2023 19:49

    Es kā EU draiveris par šo varu tikai pasmiet. Infrastruktūra tam visam vispār ir pašā zemākajā punktā un ņemot vērā ka EU jau bez tā trūkst 100k stāvvietu, tad cerēt ka tūlīt visu pārbūvēs, pilnīgi murgi…

    Sergejs
    11.10.2023 13:25
    Reply to  Bumbulis

    Piekrītu, personīgi man par infrastruktūru arī ir vislielākie jautājumi. It īpaši kad iedomājamies ka elektrisko smago īpatsvars ir pieaudzis līdz 30% pāris gadu laikā. Bija te vai vēl kur raksts ka Pepsi iet ar Teslas smagiem, tur bija daudz ko jārisina ar uzlādes jautājumiem.
    Ja noņem dīzeli tad man personīgi Hydrogen FCEL vairāk reāls izskatās. Un vēl cik sapratu no Hyliion tad šiem ir variants ar dabasgāzes FCEL

    Reklāma