Web Analytics
More
    Reklāma

    Soli tuvāk elektrifikācijai kravas automašīnu nozarē: “Scania” atklāj akumulatoru rūpnīcu

    Jaunākie raksti

    Pasaulē vadošais transporta risinājumu piegādātājs “Scania” ar lepnumu paziņo, ka oficiāli darbu uzsāk augstas veiktspējas akumulatoru montāžas rūpnīca Zviedrijas galvenajā ražotnē Sēdertāljē. Uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē tas iezīmējas, kā īpašs notikums, jo tādējādi tiek pavērta iespēja jaudīgu premium klases elektrisko transportlīdzekļu sērijveida ražošanai un solis tuvāk ilgtspējīgu risinājumu ieviešanai ražošanas procesā.

    Šī gada aprīlī “Scania” kopā ar “Northvolt” prezentēja kopīgi izstrādātu akumulatoru, kas paredzēts īpaši jaudīgam transportam ar izcilu veiktspēju un unikāli zemu oglekļa pēdas nospiedumu. Šis akumulators tiek ražots “Northvolt ETT” gigaražotnē Zviedrijas ziemeļos, un jau no 5. septembra tas tiek ražots komplektos jaunajā, 18 tūkstoši kvadrātmetrus plašajā ražotnē Sēdertāljē, nodrošinot iespēju uzsākt “Scania” premium klases elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanu reģionālajam transportam.

    “Viens no būtiskākajiem mērķiem, ko “Scania” sev ir izvirzījusi – veicināt pāreju uz ilgtspējīgāku transporta sistēmu. Līdz ar augstās veiktspējas akumulatoru montāžas uzsākšanu esam ieguvuši vienu no svarīgākajiem veicinošajiem faktoriem, kas ļaus paātrināt pāreju uz elektrifikāciju,” paziņoja Kristians Levins, “Scania” un “TRATON GROUP” prezidents un izpilddirektors.

    “Scania” plāno, ka 2030. gadā 50% no pārdošanas apjoma veidos elektriskie kravas transportlīdzekļi. Sekojot līdzi pašreizējām tendencēm, ir paredzams, ka tālākā nākotnē ikviens transportlīdzeklis varēs būt elektriski darbināms. Pagājušajā gadā Latvijā pirmo reizi tika prezentētas “Scania” elektriskās automašīnas, bet Baltijā pirmā pārdotā ar akumulatoru darbināmā automašīna ir Igaunijā – dzērienu ražotājam “A.Le Coq”. “Pāreja uz elektrificētiem risinājumiem ir vislielākās pārmaiņas transporta nozares vēsturē, un tieši šis gads iezīmējas par šo izmaiņu sākumposmu. Priekšnosacījumi tiek nodrošināti cits pēc cita, un gandrīz 126,2 miljardu EUR ieguldījums šajā jaunajā akumulatoru montāžas ražotnē ir viens no tiem,” turpina Levins.

    “Scania” norāda, ka pieprasījums un interese par elektrisko kravas automašīnu iekļaušanu savā uzņēmuma procesā palielinās. Tieši tādēļ “Scania Latvia” saviem klientiem sniedz iespēju izmēģināt testa braucienus ar elektrisko “Scania” furgonu, tādējādi apņemoties iekļaut ilgtspējīgus risinājumus uzņēmuma procesos. Šobrīd šo iespēju izmantojuši loģistikas uzņēmums “Vikotrans”, kas veic pārvadājumus mazumtirdzniecības tīkliem “Maxima” un “Rimi”. Elektrofurgonu savos ikdienas pārvadājumos izmēģinājuši arī “Baltic Logistic Solutions”, “Eugesta un Partneri” un atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums “Clean R”. Testa braucienos drīzumā dosies Latgales reģiona pārvadājumu uzņēmums “SAHO”, kas veiks preču piegādes “LIDL” veikaliem, un vietējā veikalu tīkla “top!” dibinātājs “Firma Madara 89”.

    Nodrošina elektrisko transportlīdzekļu liela mēroga ražošanu

    Izvietojot montāžas rūpnīcu blakus šasiju līnijai, kas šovasar tika rekonstruēta atbilstoši elektrisko transportlīdzekļu liela mēroga ražošanai, ir radīti apstākļi ātrām un efektīvām ražošanas plūsmām. Akumulatoru montāžas rūpnīcā, kurā strādās 550 “Scania” darbinieki, ir augsts automatizācijas līmenis – sākot no ienākošajām precēm līdz ražošanas procesam un piegādei.

    “Par spīti straujajām pārmaiņām biznesa vidē, mūsu solījums – klients pirmajā vietā, paliek spēkā. Premium klases statuss nozīmē, ka mēs nodrošinām tādus risinājumus, ko raksturo gan augstākā kvalitāte, gan ilgtspēja. Akumulatoru montāža moduļos un komplektos ir perfekts piemērs. Akumulatoram ir pietiekama jauda, lai darbinātu kravas automobili 1,5 miljonu kilometru garumā – tas ir ekvivalents visam kravas automobiļa kalpošanas laikam. Ir liels pagodinājums veicināt pārmaiņas kopīgi ar visiem mūsu partneriem un klientiem,” uzsver Markuss Holms, ’’Scania’’ Ražošanas un loģistikas vadītājs.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    17.09.2023 18:02

    Vai ir kaut reizi redzēts virsraksts – atklāj akumulatoru pārsrādes rūpnīcu?
    Krājam problēmas nākotnei. Klasika.

    Elektriķis
    17.09.2023 19:10
    Reply to  Gundars

    Ko tad pārstrādāt? Visi akumulatori vēl darbojas. Kad tiešām būs kalni, būs stimuls pārstrādāt. Īstais stimuls būs nevis emocionālās vēlmes, bet iespēja iegūt kaut ko vērtīgu.

    Reklāma