Web Analytics
More
    Reklāma

    Oficiāli: 2027. gadā sagaidīsim elektrisku BMW M3

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW oficiāli apstiprinājis, ka pirmoreiz vēsturē M3 modelim taps elektriska versija un pie klientiem tā ieradīsies 2027. gadā. To sarunā ar žurnālistiem atklājis BMW valdes loceklis Franks Vēbers. Visus iekšdedzes dzinēju mīļus steigšu mierināt – paliks arī iekšdedzes dzinēja versija.

    Vēbers norāda, ka M3 būs pieejams elektriskā izpildījumā un varam izteikt minējumu, ka šis auto jau taps uz jaunās paaudzes Neue Klasse platformas, pie kuras BMW šobrīd intensīvi strādā. Plānots, ka pirmie jaunie modeļi ieradīsies 2025. gadā un viens no tiem būs elektrisks 3. sērijas līdzinieks. Ja jau elektriskā 3. sērija būs veidota uz jaunās platformas, tad tas pats, visticamāk, notiks ar M3. Tiesa, oficiāls apstiprinājums tam pagaidām nav.

    Kas attiecas uz iekšdedzes dzinēju M3 sporta auto, BMW grasās izmantot pašreiz aktuālo 3.0 litru sešcilindru S58 motoru, taču tam tiks veiktas dažādas izmaiņas. “Tas ir tiešām labs dzinējs un mēs to pielāgosim Euro7 prasībām. Noteikti parūpēsimies, lai tas atbilst izmešu normām, tāpēc tas tiešām notiks,” teica Vēbers, uzsverot, ka tā būs viena un tā pati mašīna, tikai ar dažādiem jaudas agregātiem, proti, elektriskais un parastais M3 līdzpastāvēs blakus. Agri vai vēlu BMW būs jāatsakās no iekšdedzes dzinējiem, pakļaujoties šobrīd aktuālajiem Eiropas Savienības noteikumiem, taču noprotams, ka bavārieši nesteigsies atbrīvoties no tiem.

    BMW pagaidām neko neziņo par mašīnas iespējamo jaudu, taču zināms, ka Neue Klasse platforma tiek attīstīta tā, lai tajā varētu izmantot līdz pat četriem elektromotoriem vienā mašīnā. Vēbers iepriekš izteicies, ka uz jaunās platformas būvētās mašīnas būs spējīgas attīstīt viena megavata jaudu jeb 1340 zirgspēkus. Ražotājs skaidro, ka četri elektromotori jeb pa vienam uz katru riteni dod visdažādākās iespējas spēlēties ar jaudas līknēm, jaudas padevi katram ritenim un izpildīt daudzas citas lietas, lai uzlabotu braukšanas īpatnības.

    Lēmums par elektrisku M3 gan nav milzīgs pārsteigums – BMW M nodaļas vadītājs Franks van Meels iepriekš izteicies, ka M nodaļa 2028. gadā pārdos vairāk elektroauto un plug-in hibrīdu nekā parasto M mašīnu ar tīru iekšdedzes dzinēju. Lēmums radīt elektrisku versiju populāram modelim, protams, ir likumsakarīgs, turklāt BMW šobrīd izbauda negaidīti labus panākumus ar šobrīd aktuālo M3 Touring modeli. Jau iepriekš esam rakstījuši, ka tas ir tik pieprasīts, ka BMW nācās pārplānot ražošanas jaudas, lai to varētu saražot lielākā skaitā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    14.09.2023 10:16

    Galvenais, lai M3 arī EV versijā ir pieejams ar Touring virsbūvi.

    Slais
    14.09.2023 12:54
    Reply to  Skābene

    Varēja vispār parasto ev unīti uzražot. M3 ev unītis maksās tik pst cik Porsche Taycan

    Biteme
    14.09.2023 13:17
    Reply to  Slais

    Labākā price/performance attiecība, par ko tu sūdzies, eh.

    Slais
    14.09.2023 21:17
    Reply to  Biteme

    Es nesūdzot, bet gribētu, lai ir letāk, EV unīšu nav sevišķi daudz.
    P.s.
    Laikam baigi Tevi aizkāru, skaties ka nav miegazāles jāieņem, lai varētu aizmigt…🤌🏻🤣

    xs1
    14.09.2023 13:43
    Reply to  Slais

    Un kamdēļ lai M3 ev unītis maksātu lētāk, ja tas dinamikas rādītājos iespējams būs pat straujāks? Taycan tāpat savā ziņā pārbāzts ar VW detaļām un tur arī vēl var pastrīdēties kurš ir šikāks … ja pēc skaita uz ielas, tad retāks jebkurā gadījumā būs M3 :)

    Slais
    14.09.2023 21:19
    Reply to  xs1

    Es jau nesaku, ka viņam jābūt lētākam, es saku, lai “vismaz” kaut parasto unīti uzražo pirms ķeras pie m3ev.. daaa šerloh.🙂

    Reklāma