Web Analytics
More
    Reklāma

    Peugeot iepazīstina ar jaunās paaudzes elektrisko E-3008 krosoveru

    Jaunākie raksti

    Francūžu autoražotājs Peugeot oficiāli prezentējis jaunās paaudzes versiju elektriskajam E-3008 krosoveram. Ja runājam par 3008 modeļa saimi, tad šis jau ir trešās paaudzes 3008, kas sev līdzi nes jaunievedumus gan tehniskajā izpildījumā, gan arī salona komfortā. Piebildīšu, ka būs nopērkams arī parastais 3008 krosovers ar iekšdedzes dzinēju un hibrīdsistēmu, bet ražotājs kā pirmo demonstrē tieši elektrisko versiju.

    Ja runājam par E-3008 elektrisko variantu, tad tas ir pirmais sērijveida modelis, kurš izmanto jauno Stellantis koncerna STLA Medium platformu. Tā piedāvā iespējas nokomplektēt auto ar dažādiem jaudas agregātiem, bet par visu pēc kārtas.

    Pirmajā versijā pieejams 73kWh akumulators, kas izmanto 400V sistēmu, ar priekšā novietotu elektromotoru. Tas attīsta 210 zirgspēkus un 343 ņūtonmetrus, savukārt ar pilnu uzlādi auto šādā izpildījumā varot veikt līdz pat 525 kilometriem.

    Seko versija ar to pašu akumulatoru, bet diviem elektromotoriem. Priekšā izmantots tieši tas pats elektromotors, kas priekšpiedziņas variantā, bet pilnpiedziņas versijai klāt nāk elektromotors aizmugurē ar 111 zirgspēku jaudu (166Nm), kas sniedz kopējo sistēmas jaudu 320 zirgspēki. Peugeot norāda, ka arī šajā versijā auto ar vienu uzlādi nobrauks 525 kilometrus. Tas varētu nozīmēt, ka aizmugurē esošais elektromotors tiek pieslēgts tikai nepieciešamības gadījumā, bet ikdienā auto pārvietosies tikai ar priekšējā motora jaudu

    Visbeidzot, nonākam līdz “long-range” versijai – šādā izpildījumā auto aprīkots ar 98kWh akumulatoru un priekšā novietotu elektromotoru, kas attīsta 230 zirgspēkus (343Nm). Peugeot sola, ka ar vienu uzlādi auto varēs nobraukt līdz pat 700 kilometriem, taču šim lielajam akumulatoram nav pieejama versija ar diviem elektromotoriem. Tātad, ja vajag pilnpiedziņu, tad jāņem mazākais akumulators.

    Ātrās uzlādes stacijās auto spējīgs lādēties ar 160kW jaudu, kas kopumā ir diezgan adekvāti. Tāpat auto aprīkots ar iebūvēto 11kW lādētāju, bet iespējams iegādāties arī 22kW lādētāju, lai lādētos ar maiņstrāvu. Auto aprīkots ar “vehicle-to-load” sistēmu, kas nozīmē, ka mašīnu var izmantot, lai darbinātu dažādas elektriskās iekārtas. Mašīna jau standartkomplektācijā aprīkota ar siltumsūkni, kas mūsu platuma grādos nav mazsvarīgi. Ražotājs arī skaidro, ka E-3008 aprīkots ar viedās uzlādes sistēmu, proti, auto ir savienots ar īpašnieka elektrības piegādātāju, saņemot informāciju par elektrības cenām dažādās diennakts stundās, un mašīna automātiski regulē, kad un cik daudz lādēties, lai pēc iespējas samazinātu uzlādes izmaksas.

    Runājot par tehnoloģijām, auto jau standartkomplektācijā aprīkots ar LED gaismām, kas izmanto Peugeot “Pixel LED” tehnoloģiju. Vienvārdsakot, tās ir adaptīvās LED gaismas, bet jau no pirmās dienas mašīnu var pasūtīt ar sešām dažādām virsbūves krāsām.

    Auto salonā ražotājs paliek uzticīgs savai”i-Cockpit” salona koncepcijai ar mazu, relatīvi zemu novietotu stūres ratu, bet lielākais jauninājums ir milzīgais, ieliektais ekrāns, kas apvieno gan vadītāja instrumentu paneli, gan multimediju sistēmu. Ražotājs ziņo, ka tas ir 21 collu liels ekrāns, taču tieši šāds izpildījums pienāksies lepnākajām komplektācijām. Pasūtot nedaudz vienkāršāku, lētāku versiju, klientiem būs jāsadzīvo ar diviem 10 collu ekrāniem, kas apvienoti vienā ieliektā panelī. Zem ekrāna atrodama skārienjūtīgā “i-Toggle” sistēma, kas pēc būtības ļauj izvietot īsceļu pogas uz savām visbiežāk lietotajām funkcijām. Esmu pamēģinājis un praksē nav ne vainas, vienīgi nospeķojas gan šausmīgi ātri. Skārienvirsmu skaistums un posts…

    Priekšējie sēdekļi saņēmuši Vācijas muguras ārstu un terapeitu asociācijas (AGR) sertifikātu, kas nenāk par ļaunu. Par papildus samaksu sēdekļus var aprīkot ar ventilācijas un masāžas sistēmu, kā arī piepūšamiem sānu atbalstiem, kas automātiski piepūšas vai izlaiž gaisu, lai braucējam nodrošinātu labāko iespējamo atbalstu un komfortu.

    Mašīnas un to akumulatori tiks ražoti vienā un tajā pašā rūpnīcā Francijā, savukārt pirmās piegādes plānots sākt līdz gada beigām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    13.09.2023 12:58

    Un kāda būs cena? Lielāka vai mazāka par Tesla Y?

    Reklāma