Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen Golf Mk9 būs pilnībā elektrisks modelis, kas būvēts uz jaunas platformas

    Jaunākie raksti

    Vācu autobūves giganta Volkswagen, iespējams, slavenākais modelis Golf turpinās savu eksistenci un tam 2028. gadā tiks piedāvāta jauna, nu jau devītā paaudze, taču tad tas jau būs pilnībā elektrisks modelis. To apstiprinājis Volkswagen zīmola vadītājs Tomass Šēfers, atklājot, ka jaunais Mk9 Golf tiks konstruēts uz jaunās paaudzes VW koncerna elektroauto platformas ar nosaukumu SSP. Tas būs pirmais zīmola modelis, kas izmantos jauno platformu, savukārt tā tirgus pozicionējums būs starp ID.2 un ID.3 modeļiem.

    Tiek prognozēts, ka ar devītās paaudzes Golf ieraudzīsim, ļoti iespējams, lielākās pārmaiņas šī modeļa vēsturē starp divām paaudzēm. Runa ir ne tikai par atteikšanos no iekšdedzes dzinēju lietošanas, bet arī par citiem tehniskajiem jauninājumiem.

    Līdz elektriskajam Golf gan vēl savs laiciņš jāpagaida un ražotājs nemet plinti krūmos arī ar šobrīd aktuālo Mk8 Golf, kas nākamgad saņems pamatīgu pusmūža atjauninājumu jeb feisliftu. Nav noslēpums, ka šim modelim jau kopš laišanas tirgū bijušas daudzas problēmas un ražotājs centīsies tās novērst, lai saglabātu šīs paaudzes konkurētspēju. Tāpat tiks veiktas nepieciešamās izmaiņas, lai Golf Mk8 atbilstu gaidāmajām Euro7 izmešu prasībām.

    Kas attiecas uz jauno SSP platformu, tad tā sola būtiskus uzlabojumus nobraucamajā attālumā ar vienu uzlādi, efektivitātē un uzlādes ātrumā, salīdzinot ar šobrīd aktuālo MEB platformu. Būtībā SSP pamazām aizvietos MEB platformu, kas tuvāk desmitgades beigām jau būs sevi pilnībā izsmēlusi.

    Šēfers atklājis, ka viens no galvenajiem jauninājumiem būs 800V bateriju sistēma, kas nozīmē tieši lielāku uzlādes jaudu. Šobrīd pieejamie elektroauto ar šādām sistēmām spēj lādēties ar jaudu arī virs 250kW. Viņš paskaidro, ka šīs mašīnas no 10 līdz 80% spēs uzlādēties 12 minūšu laikā, taču tas, protams, ir ļoti abstrakts apgalvojums, jo jāsaprot, cik tad daudz kilovatstundu ielādējam un cik tālu ar to var aizbraukt. Platforma tiek veidota ar domu par attīstītākām braukšanas palīgsistēmām, kas varētu atbilst pat Level 4 autonomās braukšanas prasībām. Tas nozīmē, ka vismaz idejiski elektriskajā Golf vajadzētu būt pieejamām tehnoloģijām, kas atļauj brīvroku braukšanu un uzmanības novēršanu no ceļa.

    Golf daudzus gadus ir starp Eiropā un visā pasaulē pārdotākajiem modeļiem un tas zināmā mērā saistīts ar klientiem relatīvi pieejamo cenu. Jaunās paaudzes elektroauto Volkswagen koncerns cenšas fokusēties uz plašāku pieejamību un zemāku cenu, tāpēc tiek uzskatīts, ka elektriskais Golf cenas ziņā būs tuvāk savam priekštecim nevis, piemēram, tagadējam ID.3. Kā būs patiesībā, laiks rādīs. Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka SSP modeļu attīstības izmaksas varētu būt pat par 30% mazākas nekā MEB mašīnām. Tāpat gaidāmas dažādas standartizētas detaļas, kā arī uzlaboti ražošanas procesi, vēl vairāk samazinot izmaksas.

    Lai arī Golf var salīdzināt ar šobrīd aktuālo ID.3 modeli, Šēfers norāda, ka VW no tā īsti neplāno atteikties. Viņš paskaidro, ka ID.3 zināmā mērā var uztvert kā Golf Plus modeli. Kas nākotnē notiks ar ID.3 pagaidām nav pilnībā skaidrs un lēmums par to VW iekšienē vēl nav pieņemts. Tiek pieļauta iespēja radīt jaunu paaudzi, bet netiek izslēgta iespēja, ka šis modelis laika gaitā iekļaujas Golf saimē un Golf paliek kā vienīgais elektriskais VW hečbeks. Tāpat ražotājs plāno saglabāt un attīstīt GTI un R sporta apakšzīmolus, jo, kā skaidro Šēfers, atteikties no tiem būtu neprāts.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    08.09.2023 12:33

    Nosaukums Golf saglabāts, lai ekspluatētu pircēju emocionāli saikni ar to.

    Reklāma