Vācu autobūves milzis Volkswagen saīsinās laiku, kas atvēlēts jaunu modeļu izstrādei – līdz šim dizaineriem, inženieriem un visiem citiem procesā iesaistītājiem speciālistiem bija atvēlēti 54 mēneši jeb četrarpus gadi, lai paveiktu darāmo. Tagad Volkswagen jaunus modeļus cer izstrādāt 36 mēnešos jeb trīs gados. Tā izteicies VW tehniskais direktors Kajs Grunics, norādot, ka šādi Volkswagen cer labāk konkurēt ar ķīniešiem.
Viņš skaidro, ka gaidāmais Volkswagen ID.2 modelis ir pirmais, kas radīts ar šo jauno filozofiju – pirmās mašīnas skices tika uzzīmētas decembrī, bet 2025. gadā šim modelim jau jābūt ielās. “No mūsu ķīniešu konkurentiem redzam, ka tas ir izdarāms un mums ir konkrētas idejas, kā to paveikt,” stāsta Grunics.
Viņš paskaidroja, ka, lai sasniegtu šādus modeļu attīstības tempus, VW būs jāizveido jauni simulāciju instrumenti, kā arī veidi, kā izvērtēt attīstības procesu. Tas varētu nozīmēt, ka Volkswagen varētu samazināt testu daudzumu uz ceļiem, kas tiek veikti pārbaudot simulatoru datus. Tāpat varētu samazināties ziemas testiem atvēlētais laiks, kas šobrīd ir divi, dažreiz pat trīs gadi. Teorētiski var tikt galā arī vienas ziemas laikā.
Grunics atzīst, ka šāda pieeja sev līdzi nes riskus un ir skaidras vadlīnijas, kur ir jānonāk, savukārt ķīniešu konkurenti risina problēmas tad, kad tās parādas. Viņš uzteic ķīniešu ražotāju BYD, kas spēj radīt kvalitatīvus produktus īsā laikā, piedāvājot konkurētspējīgu jaudas agregātu, elektrisko platformu un arī relatīvi pieejamas cenas.
Tāpat Volkswagen modeļu attīstības procesā vairāk centīsies iesaistīt savus piegādātājus un izmantot viņu idejas, tā vietā, lai visu censtos izstrādāt pašu spēkiem.
Speciālists arī norāda uz acīmredzamu problēmu, proti, kā nodrošināt, lai mašīnas ir ne tikai ātri izstrādātas, bet arī kvalitatīvas. “Tas ir liels izaicinājums, taču uz ielām nelaidīsim mašīnas ar tūkstošiem dažādām problēmām kā Golf 8 vai ID.3, kas ir labi dokumentētas. Jautājums ir par to, kā varam samazināt testu ciklu daudzumu, taču noturēt kvalitāti,” paskaidro VW amatpersona.