Japāņu autoražotājs Nissan līdz 2030. gadam piedāvās 27 jaunus elektrificētus modeļus, 19 no tiem būs pilnībā elektriski auto. Tā izdevumam Automotive News atklājuši cilvēki, kuri piedalījušies Nissan dīleru konferencē Lasvegasā. Svarīgi piebilst, ka šie skaitļi attiecas ne tikai uz pašu Nissan zīmolu, bet arī uz Infiniti.
Šo pasākumu apmeklēja aptuveni 3000 personas un Nissan viņiem demonstrēja vismaz trīs gaidāmos elektriskos modeļus. Viens no tiem bija kupejas-krosovera stila auto, kas aizvietos Leaf. Tāpat tika runāts par augstas veiktspējas elektrisko sedanu, kā arī par vēl vismaz vienu elektrisko krosoveru, kas izmantos šobrīd aktuālo Renault-Nissan-Mitsubishi alianses CMF-EV platformu. Uz tās jau būvēts šobrīd aktuālais Ariya, kā arī Renault Megane E-Tech.
Kā izteicās kāda dīlera pārstāvis, kurš vēlējies saglabāt anonimitāti, jaunais Leaf vai tā aizvietotājs izskatīsies kā “mini-Ariya” un tas piedāvās par aptuveni 25% lielāku nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi nekā šobrīd, taču šie skaitļi ir ļoti aptuveni un var mainīties. Šobrīd ar 60kWh aprīkotais Leaf ar vienu uzlādi WLTP ciklā var nobraukt aptuveni 380-390 kilometrus.
Līdzīgi kā daudzi citi autoražotāji, arī Nissan cenšas attīstīt jaunās paaudzes cietvielu baterijas, kas vismaz teorijā nodrošinās lielāku uzlādes ātrumu, nobraucamo attālumu un citus labumus. Tiek ziņots, ka projekts attīstījies tik tālu, ka jau nākamgad rūpnīcā Jokohamā tiks sākts pilotprojekts to ražošanai.
“piedāvās 27 jaunus elektrificētus modeļus, 19 no tiem būs pilnībā elektriski auto” – te nu izcila “zaļā” $$$ domāšana. Ja tur apakšā būtu patiesi rūpes par vidi un dabas resursu taupīšanu, tad pietiktu ar pāris vien modeļiem, bet štancēšana šādos apjomos ir vien ar zaļās domāšanas mērci apliets mārketings tikpat “zaļi” domājošiem pircējiem.
Zaļums šeit apzīmē naudaszīmes ar prezidentu attēliem)
Precīzi – visa šī “zaļā” domāšana ir pārvērsta jaunā biznesa nišā ar bieži vien būtisku valsts atbalstu/dotācijām, kā rezultātā kārtējā “ballīte” pie tam ne reti uz nodokļu naudiņas rēķina.
Pasaule kaut ko darīs tikai tad, kad mantrausīgi nepieēdināmajai industrijas vadībai olas vārīsies pat savos atdzesējamos apakšzemes bunkuros, jo virszemē karstums būs visu iznīdējis.
Tirgos uzvelkamos olu dzesētājus – paldies nesaki, atnes aliņu kad sāksi pelnīt)
“kupejas-krosovera stila auto, kas aizvietos Leaf” paldies, bet hard pass. Laikam jau pašam Nissan nepielec kā dēļ Leafs ar visu savu mazo nobraucamo attalumu tirgojās labi, bet Ariya nē.