Viens no pasaulē lielākajiem autokoncerniem Stellantis šķietami diezgan nopietni ķēries klāt jautājumam par plaši pieejamu elektroauto par saprātīgu cenu – viens no koncerniem zīmoliem Fiat strādā pie elektriskās versijas Fiat Panda modelim, bet šī auto sākumcena būs ap 25 tūkstošiem eiro. Tā izteicies Fiat zīmola vadītājs Olivjē Francuā intervijā Bloomberg.
Koncerns jau iepriekš izziņoja vienu līdzīgu elektroauto, proti, Citroen e-C3. Stellantis vēlas konkurēt ar ķīniešu elektroauto, tāpat ar produktiem no citiem Eiropas autoražotājiem, piemēram, ar Dacia Spring. “Ir patiešām īsta nepieciešamība pēc pieejamiem elektroauto,” norāda Fransuā, sakot, ka elektrisko Panda ieraudzīsim nākamā gada vasarā. Prognozējams, ka elektriskā Panda dizaina jautājumos smelsies iedvesmu no Centoventi koncepta, kas redzams raksta titulbildē.
Par zināmu pamatu gaidāmajam auto varam ņemt jau iepriekš pieminēto e-C3 – arī tas maksās zem 25 tūkstošiem eiro, savukārt ražotājs ar vienu uzlādi sola vairāk nekā 300 kilometrus. Tā kā Stellantis koncernā dažādi zīmoli regulāri izmanto vienu un to pašu platformu, kā arī daudzus komponentus, tāpēc varam prognozēt, ka arī Fiat un Citroen lētā gala elektroauto tehniski izmantos ļoti līdzīgu uzbūvi un detaļas.
Stellantis koncerna izpilddirektors Karloss Tavaress vienā no savām intervijām nesen izteicās, ka sabiedrības vidusslānis Eiropā nevarēs atļauties iegādāties elektroauto, inflācijai un citu izmaksu kāpumam iecērtot robu cilvēku budžetos. Viņš uzskata, ka ideālā cena ir ap 25 tūkstošiem eiro vai pat zemāk.
Beidzot kāds sāk saprast, ko ko pircējam vajag!
Arī Ķīnā ir liels pieprasījums pēc lētiem EV.
Nesapriecājies, kad nonāks līdz pārdošanai, būs cits skaitlis. Vismaz līdz šim tā ir bijis.
Bet vispār Dacia Spring var nopirkt par 20k.
Lai VW sāk savus izstrādājumus EU tirgot par tādām pašām cenām kā Ķīnā, tad nebūs jāraud, ka nav pieprasījuma ! :D
Panda kā reiz ir Dacia Sandero tiešs konkurents, tāpēc man ir aizdomas, ka cena būs ja nu ne tāda pati, kā plānota, tad vismaz ļoti tuvu plānotajam un sastādīs konkurenci Dacia.
Kad Eiropā būs tik čakli darbinieki kā Ķīnā un kuriem nebūs jāmaksā sociālie nodokļi, tad VW varēs samazināt cenas.
Tagad jau darbiniekus maz vajag – visu var izdarīt roboti gandrīz.
Vai tad sandero ir elektriski? Man liekas Springs ir vienīgais Dacia elektriķis. Un pēc izmēriem Panda tuvākā Springam. Un Springs ir jūtami mazāks par Sorento/Logan
Šobrīd var nopirkt tikai iekšdedzes Pandas un šā brīža Pandas tiešais konkurents ir Sandero, abus var iepirkt zem 15K euro. Gan jau būs arī elekktrisks Sandero, ja jau top elektriksa Panda! :D
Kam tāds “Mr. Bean auto” vajadzīgs?
Iespējams ka kādam vajadzīgs, tik Honda tieši tādu pašu (tik ar apaļām acīm) no ražošanas ņem arā jo nav pieprasijuma. Tur gan jāpiebilst ka dabā cipari bija citi gan cenai gan nobraukumam
Nē nu saprotams, ka latvietim praktiskam vajadzīgs vismaz 1000km bezapstājas, nemīzis, neēdis variants ar vēl piecu kartupeļmaisu ietilpību un sētu 50km aiz pilsētas robežām … pilsētvidē, vonis-ofiss-lidosta wīkendā … vaina nekāda
Un jābūt ekonomiskam! Nu, un arī smukam arīdzan.
Nu lai var aizbraukt uz tuvējo bodi pēc pipraiem, kad negribās mīt pedāļus ar ļisapedu. :D
Viņam štekeri būs visi vienādi? 12V, piepīpētāja, 200V lādēšanas, un kondicioniera papildināšas :-)
Tāpat kā ID3 cena 25k pēc 11k valsts subsīdijām?