Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar valsts atbalstu Latvijā jau nopirkti aptuveni 1000 elektroauto

    Jaunākie raksti

    Jau vairāk kā gadu privātpersonas var izmantot valsts sniegto atbalstu, lai iegādātos jaunu/lietotu elektroauto, kā arī spraudņa hibrīdu jeb plug-in hibrīdu. Iegādājoties jaunu elektroauto, valsts atbalsts ir 4,5 tūkstoši eiro, bet lietotam elektroauto vai plug-in hibrīdam 2250 eiro. Izmantojot valsts atbalstu pārdoti 1000 elektroauto, ziņo Latvijas Televīzija.

    Ar valsts atbalstu gada un triju mēnešu laikā iedzīvotāji iegādājās aptuveni tūkstoti elektromobiļu. Pārsvarā jaunus, vidēji par 35 tūkstošiem eiro. Populārākie transportlīdzekļu modeļi ir “Nissan Leaf” (pārdoto auto skaits – 165, vidējā cena – 25 832), “Cupra Born” (pārdoto auto skaits – 69, vidējā cena – 35 066), “Hyundai Kona” (pārdoto auto skaits – 62, vidējā cena – 33 215), ziņo LTV.

    Šim mērķim valsts atvēlējusi 10 miljonus eiro, taču izlietota mazāk nekā puse. Klimata un enerģētikas ministrija programmas termiņu pagarinājusi vēl līdz nākamā gada beigām.

    LTV gan norāda, ka pietrūkst atbalsta elektroauto iegādei uzņēmumu vajadzībām. “Lieta, kas nestrādā un kas vispār fundamentāli ir problēma, ka tas efekts būtu daudz lielāks bijis, ja būtu arī uzņēmumu atbalsta programma, kad jau iesākumā mēs teicām, ka tā ir lielākā problēma,” saka Saeimas deputāts, Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas vadītājs Andris Kulbergs no “Apvienotā saraksta”.

    Pēc Kulberga sacītā, ar šādu atbalstu būtu efekts gan automašīnu skaita ziņā, gan klimata mērķu ziņā, jo uzņēmumi reaģē daudz ātrāk un viņi arī daudz vairāk pirktu elektroautomašīnas. Kā piemēru viņš minēja taksometrus, auto koplietošanas platformas, piegādes automašīnas un tā tālāk.

    Programma ar valsts atbalstu uzņēmumu elektromobiļu iegādei pastāv Ekonomikas ministrijā, taču tajā atbalstīti vien trīs projekti. No piecu miljonu eiro piešķirtā finansējuma iztērēti vien simt tūkstoši. Iemesls – pieteikties var tikai eksportējošie apstrādes rūpniecības nozares uzņēmumi, bet Ekonomikas ministrija šos nosacījumus negrasās mainīt, LTV skaidrojot, ka tad būtu jārada speciālas programmas tieši elektroauto iegādei uzņēmumiem. Tāda arī tiek veidota Klimata un enerģētikas ministrijā.

    AvotsLSM.lv
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Juris
    04.08.2023 14:56

    Jau atkal, nauda ir, bet sadale pieklibo jeb apstākļi radīti, ka to grūti apgūt. Laiks ir nauda, jo varāk apgrozam, jo vairāk ieplūst atpakaļ. Dodam uzņēmumiem, tie to summu nodokļos ātri vien atnesīs atpakaļ, tie arī pilnībā izmantos un brauks. Palīdzam noformēt šo atbalstu. Palielinam atbalsta summu.

    Skābene
    07.08.2023 10:15

    Kā var redzēt no statistikas, cilvēks savām vajadzībām izvēlas EV līdz 35k eur, bet dārgā gala EV pērk uzņēmumi, kuru interesēs pagrozīja cenas, kas attiecināmas uz reprezentatīvajiem auto. Nebūtu pareizi piešķirt atbalstu tam pašam Air Baltic, kas sapircies E-tronus, lai vadība var vizināties uz mājām un privātās vajadzībās.
    Atbalstu biznesam būtu jēgpilni attiecināt uz kravas transportu.

    Reklāma