Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche Taycan uzstāda jaunu elektroauto rekordu, 1840 kilometrus veicot nepilnās 30 stundās

    Jaunākie raksti

    Lielu attālumu veikšana ar elektroauto kļūst arvien ikdienišķāka nodarbe un Porsche ķēries pie rekordu labošanas. Izmantojot Taycan 4S Cross Tourismo, trīs žurnālisti devās ceļojumā no Taizemes galvaspilsētas Bangkokas uz Singapūru. Viņi 1840 kilometrus garo ceļu veica nepilnās 30 stundās, uzstādot elektroauto rekordu.

    Šis brauciens Dienvidaustrumāzijā ir daļa no Porsche 75 gadu jubilejas svinībām. Auto bija speciālajā jubilejas krāsojumā un pats ceļojums nosaukts par “Taycan Record Run”. Protams, tik garu distanci veikt bez uzlādēm nav iespējams, šajā braucienā žurnālistiem lietojot “Shell Recharge High Performance Charging” uzlādes tīklu, kas šajā reģionā nesen atklāts, sadarbojoties Shell un Porsche. Tas aprīkots ar 180 un 360kW lādētājiem, tāpēc Taycan uzlāde neprasīja ilgu laiku. Žurnālisti brauca nepārtraukti, piestājot tikai uzlādēt mašīnu.

    Konkrētais auto aprīkots ar “Performance Battery Plus” 93,4kWh akumulatoru, kas WLTP ciklā ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 512 kilometrus. Lai rekords tiktu oficiāli ieskaitīts, autovadītājiem bija jāievēro ātruma ierobežojumi, savukārt laiku uzņēma TAG Heuer speciālisti. Kopumā brauciens prasīja 29 stundas un 15 minūtes, Porsche pārstāvjiem lepojoties, ka šādā veidā viņi nodemonstrē elektroauto iespējas veikt garus starpvalstus braucienus bez milzīgas piepūles.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    26.07.2023 09:22

    Visi tie rekordi izklausās labi, bet realitātē parasts mazlitrāžas dīzelis, pat ar piekabinātu piekabi garā gabalā ir nepārspējami ātrāks par to štrunta Poršu un 24h mierīgi nobrauks 2500-3000km garu gabalu. :)

    Zemene
    26.07.2023 12:00
    Reply to  Skābene

    Tik lgstoši un nepārtraukti pārbraucieni nav labi veselībai – smadzenes kļūst gludas kā nobrauktas riepas.

    Skābene
    26.07.2023 12:14
    Reply to  Zemene

    Tu no pieredzes spried? :)

    Henrijs avots
    26.07.2023 16:01
    Reply to  Zemene

    Jums tur specskolā izlaidums bija, ka pie interneta pielaists?

    Arčiņš
    26.07.2023 12:32
    Reply to  Skābene

    Kurā valstī ( izņemot Vāciju kuru būtu izdomājis apbraukāt krustu šķērsu) tu esi spējīgs diennaktī sasniegt šādu vidējo ātrumu?

    Skābene
    26.07.2023 13:35
    Reply to  Arčiņš

    Latvija ir viena no retajām ES valstīm, kur nav iespējams braukt ar 130 km/h. Lietuvā, Polijā, Vācijā, Čehijā, Austrijā, Slovēnijā, Itālijā ir bāņi, pa kuriem pilnīgi legāli var braukt ar 130 km/h un neviens nedusmojas, ja brauksi ar +10/+20.
    Ir vilktas arī piekabes cauri visai eiropai ar 120 km/h un nav neviena foto radara soda, jo zīme 130 un vieglā auto papildzīme attiecas uz visu vieglā auto sastāvu, bet tikai Latvijā ir ātruma ierobežojums 80 km/h ar piekabi.

    Arčiņš
    26.07.2023 20:32
    Reply to  Skābene

    Tad tu esi terminators , ja esi spējīgs uzturēt vidējo ātrumu 130 kmh braucot 24h . Nē tev čurāt , ne kājas izlocīt , ne vienkārši atpūsties kaut brītiņu.

    Alberts Kviesis
    27.07.2023 02:39
    Reply to  Skābene

    LV uz A7 Bauskas šosejas pirms aptuveni mēneša izskrēja sīkais. Mamma 10 minūtes bija blakus istabā, puika pa sētas durvīm ārā un uz ceļa. Tur uz 130-140 km/h būtu fatāli. Tas pats pie Kaķeniekiem, Anneniekiem. Ventspils, Liepājas, Vidzemes šoseja, kur nav 2+2 joslas – ceļa platums, aprīkojums un drošība ātrāk par 120 km/h jau būs uz robežas. Vācijā – ja ir zīme (70), tad tas nozīmē, ka ar lielāku ātrumu tādā pagriezienā ar standarta auto nevar ierakstīties, tur lauku ceļiem ir 100 km/h, ātrgaitas šosejas 120+. Reti Bavārijā bija no limit posmi

    Skābene
    27.07.2023 08:40

    Latvijā nav autobāņu. Latvijā vispār par drošību uz ceļa nedomā. Piemēram, Ādaži atļāva apbūvēt VIA BAltica, bet Ķekava Bauskas šoseju, ar iebraucamajiem ceļiem pagalmos. Rezultātā šoseja kļūst par pilsētas ielu un sākas ātruma ierobežojumi, stabiņi un cits stulbings.
    Vācieši neļauj darīt tādu stulbumu, no šosejas atiet celiņš, kas ved uz ciemu šosejas malā un ciemā ir veikali, DUSi, un viss cits nepieciešamais, atšķirībā no Latvijas, kur katrai mājai piebraucamais ceļš iziet uz šosejas. Ķekava ir nākusi pie prāta un būvē apvedceļu, cerams, ka apvedceļš netiks apbūvēts ar privātmāju ciematiem un Ķekava atkal neuzkāps uz tā paša grābekļa!

    Last edited 6 months ago by Skābene
    Alberts Kviesis
    27.07.2023 10:11
    Reply to  Skābene

    Ādažu posms ir unikums. Kā sāk stūķēties no Rīgas apvedceļa A1/E67, tā pie Gaujas tilta aptuveni beidzas tas marasms. No Gaujas tilta līdz Tūjai puslīdz izskatās Ok, bet no Tūjas pagrieziena līdz Rīgas apvedceļam vai tam pašam Gaujas tiltam ir kārtējais bardaks siltās svētdienās – vairāku kilometru sastrēgums dēļ atpūtnieku manevriem. Ar ceļiem ir tā, ka tie ir uzbūvēti vietējo vajadzībām. Tūristiem, lai tiktu no A uz B cauri LV – pilnīgs murgs. Tranzītā katram braucējam vismaz lieka stunda patērēta nesaprotamā lēngaitā bakstoties un mīcoties ar ōpjiem un buobām

    Gundars
    27.07.2023 14:32

    Ceļus arī jābūvē “vietējo vajadzībām”. Kam tad vsipār ceļš? Bānis, pa kuru var izbraukt valstija cauri uz 130+ konkrētai valstij pilnīgi nav vajadzīgs. Tūrists iebrauca un otrā galā izbaruca no valsts, divreiz piestājot degvielas stacijā, pie reizes apēdot pusdienu hamburgeru(pie tam ražotu arī citā valstī) Vot i viss ieguvums valstij no tāda tūrista. Tā cilvēku nenormālā vazāšanās pa visurieni, neko pat īsti neredzot ir stulbums. Aizskrēja cauri puseiropai lai otrā galā padirnētu konkrētā atrakciju parkā. Savā dzīvesvietā 500metrus attālumā esošo atrakciju parku pat apskatījis nav.

    Alberts Kviesis
    27.07.2023 10:17
    Reply to  Skābene

    Un tas Ķekavas apvedceļš principiāli neko daudz neatrisinās, kemēr būs bakstīšanās cauri Baložu krustam vai Valdlaučiem. Nu, apbrauca vienu ciemu, tālāk? 5 minūtes un smagie vairs nebraus cauri Ķekavai? Kā ar Iecavu, Bausku un šaurajiem ceļiem? Uzbūvēs apvedceļu un tāpat sapratīs, ka ceļa kapacitāte ir izsmelta dēļ pudeļu kakliem un stūķēšanās, rīvēšanās. Kā bija 30k tr. līdzekļi dienā kapacitāte, tāda arī paliks. Kā nodrošināt 100k+ dienā, tas ir jautājums

    Sergejs
    27.07.2023 13:10

    Kā nodrošināt? Paņemt lineālu un novilkt uz kartes taisnes no Rigas līdz robežām un attiecīgi arī uzbūvēt 2+2 vai 3+3 bāņus.
    vai tas ir realizējams? Dziļi teorētiski

    Pēča
    26.07.2023 10:38

    Žēl ka nesalīdzina ar ICE… Jo tad štepseļauto būtu izsmiekls!

    30h ar PILNU(4 vai 5 cilveki + bagāža) ICE auto var pāri visai eiropai līdz Atlantijas okeānam Francijas krastā tikt, vai no Rīgas līdz spānijai tikt, kas būtu ~3000km.
    Tikmēr ar ‘štepseļauto’ vienītī un ‘pašmasā’ sēdēsi kāda vācijas veikalu stavlaukumā(jeb pusceļā) gaidot kamēr kārtējo reizi uzlādēsies… :D

    Last edited 7 months ago by Pēča
    Skābene
    26.07.2023 11:23
    Reply to  Pēča

    Amerikā neoficiāli notiek Cannonball Run no New York City’s Red Ball Garage līdz Portofino Hotel Los Angeles, 4,677 km. Rekords: 25 h 39 m. Vidējais ātrums 177 km/h.

    Lauris
    26.07.2023 10:47

    Tas, ka tehniski ICE var aizbraukt tālāk noteiktā laika sprīdī, nenozīmē, ka 99,9% cilvēku tas ir nepieciešams.

    Sergejs
    26.07.2023 11:10
    Reply to  Lauris

    Toties 99.9% būtu nepieciešams lai auto ekspluatācija ikdienā sagādā pēc iespējas mazāk galvassāpju. Pret stepseli neesmu, bet ar reālās dzīves ekspluatāciju ir zināmas nianses par ko jāpiedomā visu laiku, it īpaši ja brauc Riga-Tallina-Rīga brīvdienās, piemēram. Ar ICE iekāp un brauc, savu kārt.
    Šis auto un ikdiena ir dažādas lietas, protams.

    Arčiņš
    26.07.2023 12:48
    Reply to  Sergejs

    Ja tev būtu šāds Porsche un vēlēšanās kaut pusstundu pavadīt Tallinā , nedaudz palādēt un nevis uzreiz griezt riņķī un braukt atpakaļ, tad neredzu problēmas.

    Skābene
    26.07.2023 11:24
    Reply to  Lauris

    Nu iedomājies braucienu ar EV autobusu, maršrutā Rīga – Berlīne! :D
    Ja neizbrauc no sava sūnu ciema, tad EV nevajag, pietiek ar velo!

    Biteme
    26.07.2023 13:04
    Reply to  Skābene

    Neviens nekad nav teicis, ka VISS transports tiks aizstāts ar elektrisko. Runa šobrīd par privāto kā vismazāk efektīvo un lielāko piesārņojumu radošo.

    PS Lasot “aizbraukt ar auto Rīga-Tallina” kas vairumā gadījumu ir tiešais brauciens ar pieturu tualetei, vispār nav saprotams kāpēc triekties ar auto, nevis sēdēt ērtā autobusā. Ja pa ceļam pabraukā pa Igaunijas pilsētiņām un laukiem – jā, var saprast, bet tiešajam reisam…neredzu jēgu.

    Skābene
    26.07.2023 13:43
    Reply to  Biteme

    Normāls nedēļas nogales ceļojums uz Igauniju ģimenei ietver tādus apskates objektus kā Lottes zeme, Pērnavas akvaparks, AHA centrs, Hipsteru rajoniņš Tallinā, Jūras muzejs, Ruumu karjers. Ar sabiedrisko tas nav paveicasm un maksās ģimenei dārgāk, kā braukt ar savu auto.

    Lauris
    26.07.2023 14:10
    Reply to  Skābene

    Savukārt tik daudz kur apstājoties, visdrīzāk nebūs problēmu atrast, kur palādēties. Ja ne šobrīd, tad pēc 5 gadiem noteikti. Mans novērojums, ka ģimenes elektroauto, kur var ielādēt 4 bērnus, piedāvājums ir 0.

    Sergejs
    26.07.2023 14:44
    Reply to  Lauris

    Atslēgas vārds “visdrīzāk” -) A moš būs problēmas jo jau 3gb tur stāv un gaida, vai tas stabs nedarbojas vai vel kas. Ar IEC tādu bēdu toč nebūs, nu ja ir pavisam paranoja un jābūt 100% pārliecības ka pietiks degviela var kannu iemest bagāžniekā.
    Ar dīzelīti 1.6 man gan pietika bākas gan turp, gan pa Keilu un Jagalu pavazāties un apkārtni gan atpakaļ ceļam, kopā ap 1000km.
    Kas būs pēc 5 gadiem kas to lai zin, mēs runājam par to kas ir šodien. Kamēr nav normālas infrastruktūras lai neieberztos galvassāpēs tikmēr batarejka ir OK privātmājā Rīgā vai Pierīgā braukājot uz pilsētu (viedoklis subjektīvs)

    Henrijs avots
    26.07.2023 16:03
    Reply to  Biteme

    Atpi.saties no privātā transporta, jūs zaļie teroristi

    Alberts Kviesis
    26.07.2023 18:09
    Reply to  Henrijs avots

    Tikko īrēts transports uz 4.5 dienām Minhenē izmaksāja 262 EUR plus apdrošināšana 169 EUR, plus degviela 67 litri vidēji pa 1.92 EUR/L. Kopā ar nodokļiem drusku virs 550 EUR. Principā ap 100 EUR dienā (benzīns, Mokka, 1.2L)

    Jānis
    26.07.2023 13:54

    Nez, kas tur īpašs, esmu no Londonas uz Rīgu ar dīzeļa Seatu pa 24h braucis, no Parīzes 22h, attālums ap 2300km

    Alberts Kviesis
    26.07.2023 17:53

    Tikko izbraukājām Bavāriju, Minheni un Kēnigzi. Pa ceļam iekrita acīs precīzi 2-3 uzlādes stacijas, katrā pa divi vadi, no kuriem viens bija brīvi pieejams. Tā, ka ik pēc 600km var droši piestāt un kaut ko tur palādēt. Pārējie piebrauc, uzpildās 5 minūtēs un brauc.. Vācijā stāvēšana un lādēšanās parkingā maksā 1 EUR/h. Viesnīcas un ielas stāvvietas nenodrošina nekādu lādēšanu, attiecīgi 600km ir tāds jau puslīdz stresains attālums, kur palādēt pa ceļam

    Gundars
    27.07.2023 14:44

    Visu laiku tiek argumentēts, ka garus gabalus nonstopā braukt nav veselīgi un nav pareizi. Jautājums, jūs cik ilgi tur WC pavadiet? Arī ar ICE normāli cilvēki taisa pauzes ik pa brīdim. Tikai atšķirība ir tajā, ka tu pauzē 5min priekš WC vai 30min priekš pusdienām(tas nav vakars restorānā sveču gaismās, kur pavada 2h, bet ceļojuma pusdienu pauze). Savukārt EV lādētāji var mierīgi rezevēt stundu un arī tad, ja vads ir brīvs. Ja nav, tad var arī uz 3h tādā “pauzītē” aizķerties. Un ceļojuma mērķī jau atrakcijas var aizvērties pa to laiku. Bet nu zaļajiem fanātiem argumenti nelīdz…

    Reklāma