Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks atklājis, ka Tesla uzsākusi sarunas ar vairākiem lieliem autoražotājiem par Full Self-Drive braukšanas palīgsistēmas licencēšanu šo ražotāju vajadzībām. Protams, ka Masks nav atklājis, ar ko tieši Tesla šobrīd runā.
Kā jau priekšā saka nosaukums, Full Self-Drive ir braukšanas palīgsistēma, kas spēj automātiski izpildīt dažādas braukšanas funkcijas. Tā ilgstoši tiek testēta, attīstīta un uzlabota, bet tā gluži nesniedz to, ko varētu saprast ar vārdiem “Full Self-Drive”, respektīvi, mašīna pilnībā pati un bez vadītāja uzraudzības nebrauc. Auto ar šo sistēmu spēj braukt pats, taču vadītājs uzņemas atbildību par notiekošo un viņam jābūt gatavam iejaukties. Patiesībā, piemēram, Mercedes ar savu Drive Pilot sistēmu ir tikuši tālāk nekā Tesla.
Tāpat Masks pavēstījis, ka līdzšinējie Full Self-Drive pircēji sistēmu varēs pārnest uz jauno auto. Tiesa, ir āķis – jaunā mašīna jāpasūta līdz 3. ceturkšņa beigām. Līdz šim tie klienti, kas iztērējuši 15 tūkstošus dolāru, sistēmu nevarēja pārnest uz jauno auto – tā ir “piesieta” mašīnai. Šobrīd pasaulē esot aptuveni 400 tūkstoši mašīnu ar šo sistēmu, kas turpina ievākt datus par dažādām situācijām, kas savukārt palīdz inženieriem un programmētājiem uzlabot sistēmu.
Masks arī atzinis, ka sabiedrība “diezgan pamatoti” joko un smejas par viņa pārlieku ambiciozajiem apgalvojumiem. Nav noslēpums, ka Masks nereti paziņo, ka kaut kas tiks izdarīts kādā noteiktā termiņā, bet tas nenotiek. Tad tiek solīts jauns termiņš, kurš atkal tiek pārkāpts un tā varam turpināt. Cybertruck, Semi ir tikai divi piemēri.
Iespējams Masks vēstures lapās varēs arī ierakstīt faktu, kas būs viens no pirmajiem, kurš būs novācis no stūres rata homo sapienu … pie šādiem tempiem tas moments var pienākt stipri ātru :)
Konkurentiem jau labākas sistēmas tiek izstrādātas.
Tā Tesla kam pēkšņi nepatīk vidējā josla, kad tuvojas kāda izbrauktuve, un tā pēkšņi rauj izbrauktuves “starpenē”?