Superauto ražotājs Koenigsegg ar savu jauno Gemera modeli iepazīstināja vēl 2020. gadā, tam izmantojot 2.0 litru trīscilndru dzinēju ar divām turbīnām, kā arī trīs elektromotorus. Plāns paredzēja, ka sistēmas kopējā jauda būs ap 1700 zirgspēkiem, taču līdz sērijveida ražošanas uzsākšanai notikušas dažas izmaiņas. Ja nu kādam ar to bija par maz, tad tagad pieejama Gemera versija ar 5.0 V8 motoru ar divām turbīnām, kas attīsta 2300 zirgspēkus un 2750Nm lielu griezes momentu. Ir nianse – šādus parametrus iespējams sasniegt, izmantojot E85 degvielu.
Iegādāties V8 opciju gan nebūs lēts prieks, tās iegāde maksās ap 400 tūkstošiem dolāru. Kas attiecas uz elektromotoriem, tad sākotnējais plāns paredzēja izmantot trīs elektromotorus, taču sērijveida ražošanā tiks izmantota versija ar vienu elektromotoru. Neskatoties uz to, 2.0 litru trīscilindru versija ar elektromotoru tik un tā attīstīs ap 1400 zirgspēkiem. Tas pats elektromotors tiks izmantots arī V8 versijai, taču šajā izpildījumā lielāku jaudu sniedz iekšdedzes dzinējs.
Bez šaubām, tik lielas jaudas automašīna ir pilnpiedziņas. Abās jaudas agregātu versijās izmantota 14kWh baterija, Koenigsegg solot aptuveni 50 kilometrus tikai ar elektrību vien. Uzņēmuma vadītājs Kristiāns van Koenigsegs norāda, ka šī ir ne tikai jaudīgākā, ekstrēmākā sērijveida mašīna pasaulē šobrīd, bet tā ir arī lietotājam draudzīga un ērta. Ražotāja aplēses liecina, ka trīscilindru versijā auto līdz 100km/h ieskriesies 1,9 sekundēs.
“Mašīnas neticamā atsaucība, vadāmība, dzinēja skaņa, pārnesumu pārslēgšanās un ietilpīgais salons ļauj radīt līdz šim nepieredzētu braukšanas pieredzi,” saka uzņēmuma īpašnieks. Kas svarīgi, braucot ar Gemera, varēsiet ņemt līdzi arī draugus, jo šis ir 2+2 GT klases auto.
Plānots, ka ražošana sāksies nākamgad jaunajā Koenigsegg rūpnīcā, bet pirmās mašīnas pie klientiem dosies 2025. gadā. Auto būs ekskluzīvs, un to plānots saražot tikai 300 eksemplāros. Cenas pagaidām nav zināmas, taču nebūtu jābrīnās, ja tā tuvosies un arī pārsniegs 1 miljona atzīmi.
bet tā ir arī lietotājam draudzīga un ērta. Ražotāja aplēses liecina, ka trīscilindru versijā auto līdz 100km/h ieskriesies 1,9 sekundēs.
ļoti ērti
Tad jau V8 versija ieskriesies kādās 0,9 sekundēs un tūdaļ arī pārstās eksistēt izšķīstot pret tuvāko šķērsli.
Sportiskam auto ar pa ielu legāli braucamām riepām paātrināties 0-100km/h ātrāk nekā 1.9 s vairs nepalīdz nedz papildus +100, nedz +1000 zirgspēki. Te ierobežojošais faktors vairs nav jauda, bet saķere.