Valsts policija uz Dziesmu un deju svētku laiku noslēgusi līgumu ar SIA “Global Wolf Motors” par Latvijā ražoto elektroskrejriteņu “Mosphera” nomu, lai nodrošinātu drošību svētku norises laikā – bezpilota gaisa kuģu izmantošanas aizlieguma kontrolei.
“Mosphera” elektriskie skūteri tiek projektēti un ražoti Latvijā, Valsts policijai tie ir speciāli pielāgoti policijas patruļām ar maksimālo ātrumu 25km/h un ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 300km lielu distanci. Ar šiem modernajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem Valsts policija spēs opratīvi reaģēt uz nekārtībām un ātrāk nokļūt līdz idetificētajai tālvadības gaisa pilota atrašanās vietai. Ar skūteri iespējams pāvietoties gan pa gludiem segumiem, gan bezceļiem, līdz ar to iespējama ātrāka pārkāpēju aizturēšana.
Jau 29. jūnijā tika slēgta gaisa telpa bezpilota gaisa kuģiem Mežaparka estrādes apkārtnē, Rīgas centrā, kā arī Daugavas stadiona apkārtnē un rūpēs par pasākuma dalībnieku un viesu drošību, Valsts policija kopā ar sadarbības partneriem visā šajā laika posmā rūpīgi uzraudzīs gaisa telpu minētajās zonās.
Jaudīgākie “Mosphera” modeļi, kurus šobrīd arī izmanto izlūki un specvienības Ukrainas frontes līnijās, spēj sasniegt pat 100km/h lielu ātrumu. Tāpat šo unikālo un, nu jau gandrīz 20 pasaules valstīs augsti atzīto risinājumu, izmanto arī Dienvidkurzemes novada Nīcas un Pāvilostas iecirkņu pašvaldības policisti. Līdztekus šos universālos elektriskos skrejriteņus var izmantot lauksaimniecībā, mežsaimniecībā u.c. nozarēs, kur nepieciešams mobili, ērti un ātri pārvietoties pa dažādiem segumiem.
“Esam gandarīti, ka Valsts Policija izmantos tieši Latvijā ražotas modernas mirkromobilitātes iekārtas, kas palīdzēs nodrošināt mierīgākus un drošākus svētkus. Mosphera sevi ir pierādījusi ne tikai Ukrainas kara operācijās, bet arī lieti noder civilajām vajadzībām un ikdienas policijas patrulēšanai. Ar mūsu uzņēmuma ražoto transporta līdzekli Policija varēs operatīvi reaģēt uz iespējamām nekārtībām un iespējams nākotnē to plašāk izmantot Valsts Policijas darbā.”, teica Klāvs Ašmanis, SIA “Global Wolf Motors” dibinātājs un Valdes loceklis
SIA “Global Wolf Motors” ir Latvijas jaunuzņēmums, kas darbojas elektriskās mikromobilitātes jomā. Uzņēmuma produkts Mosphera šobrīd tiek eksportēts uz gandrīz 20 pasaules valstīm un nodrošina bezceļu mikromobilitāti vairāk nekā 10 industrijās militārajā, policijas, lauksaimniecības, mežsaimniecības un citās jomās.
Pēc parametriem izklausās jaudīgs agregāts. Cik tādam cena?
https://www.mosphera.com/product-page/mosphera
nav lēts prieks …
Vai tad neaizliedza visus šitos pseido pārvietošanās līdzekļus Dziesmusvētku tuvumā?
Kāpēc policijas aparātiem ir ātruma ierobežojums?!?!
Policistus jau tā neesot viegli atrast, nevar taču svaidīties ar esošajiem. Turklāt braukt neievērojot CSN policisti drīkst tikai īpašos gadījumos, kuri visdrīzāk neattiecas uz šiem braucamajiem.
CSN kā reiz rakstīts, ka izdodot īpašas skaņas un mirgojot zilā vai(un) sarkanā krāsā, ātrumu drīkst pārkāpt līdz 10km/h apdzīvotās vietās un līdz 20km/h ārpus apdzīvotām vietām, nevis drīkst braukt neievērojot CSN :)
Palasi vēlreiz, tas attiecas tikai un vienīgi uz braukšanu kolonnā.
sen vairs tā nav rakstīts. Var braukt cik ātri nepieciešams
Pēc tevis teiktā ta sanāk, ka pakaļdzīšanās diža nesanāk poličiem jo āav var braukt ar maksimums 110km/h?!?? :D Tad jau katra nopuvusī žurka varētu aizlaisties no policijas spēcīgajiem aparātiem….
Vai ugunsdzēseji nevar pēc iespējas ātrak steigties uz tavu degošo īpašumu, jo nevar tak pārsniegt ātrumu! Nesmīdini….
Operatīvais transportlīdzeklis ar ieslēgtam bakugunīm un skaņas signalu drīkst braukt cik vien ātri ir nepieciešams, izvērtejot un pārliecinoties par satiksmes drošību! Nezinu ko kuras psrs noteikumu grāmatas šo pantu esi izvilcis… (varbūt pat no sava izdomājuma)
Kad vadītāja pozīcijas novietojums evolucionēs līdz sēdpozīcijai, vismaz kā motorolleriem, tad varētu būt sakarīgs aparāts. Citādi tā stāvpozīcija frontālā sadursmē vai priekšējam ratam atduroties pret šķērsli ir biedējoša, kā jau visiem stāvdrāžiem.
Runājot par drošību, neiztikt bez riteņu diametra palielināšanas. Ja maza izmēra ritenis atsitas vai iestrēgst – sēdpozīcija maz ko mainīs, ātrums katapultēs sēdošo tikpat veiksmīgi kā stāvošo. Atsitoties pret auto rezultāts droši vien līdzīgs, pret zemi – kā paveicās. Atsitoties, riteņa diametrs mainīs tikai šķēršla izmēru, kas nepieciešams pasažieri lidojuma uzsākšanai.
Stāvpozīcijā esot, un strauji apstājoties, galva, centrtieces spēka rezultātā ietriecas zemē (pa 1/4 riņķa līnijas trajektoriju) ar ātrumu, kas ir lielāks par taisnvirziena kustības ātrumu. Sēdpozīcijas gadījumā ķermeņa (iekļaujot galvu) kustība pēc inerces būs pēc kustības trajektorijas virzienā.
Analoģija ir ar āmuru, kuru izmantojot, rokas kustības ātrums ir mazāks par āmurgalvas kustības ātrumu.
Klau, mēs te tagad apspriežam izvēli starp baigi sūdīgi un nu ļoti sūdīgi. Tur vienīgais risinājums ir nu mazāks ātrums vai apģērbs, kas kritiena laikā zibenīgi piepūšas.
ģimenes atbalstam octa noderētu.
Interesanti kapēc šādam aparatam nav valsts nr. zīme uzstādīta un tad jau arī octa gan jau ka nav nopirkta, jo ātrums šamējiem pārsniedz 25km/h kur pēc likuma panta šādus transportlīdzekļus ir jāregistrē!
Ar ko policija ir īpašāka?
Nu vismaz no tām pāris bildēm kas ir redzetas nummuru nav šim monstram, kas spej attīstīt 100km/h lielu ātrumu!
Vai nevajadzētu policistiem tiem braucamajiem līdzekļiem, kaut vai tikai izņēmuma kārtā uzmontēt sēdekli? Nu nevar taču visu maiņu stāvēt kājās.
Ar bolt skuteriti taisīt drive-by šitiem
Gaidu apskatu par šo braucamverķi no kursora kolektīva
Valsts policistiem, brauksanas tiesibas uz tadiem verkiem bus janodot, lai brauktu uz tadiem verkiem?
Velosipedistu un lenu vecmaminu dzivibas ir apdraudetas, iedot vel mirdzosas soka vales un sakersanas ar policistu parvertisies par speli uz dzivibu un navi.