Web Analytics
More
    Reklāma

    Polija vērsīsies Eiropas Savienības tiesā, apstrīdot iekšdedzes dzinēju aizliegumu Eiropā

    Jaunākie raksti

    Polija vērsīsies Eiropas Savienības tiesā, lai apstrīdētu pirms vairākiem mēnešiem apstiprināto aizliegumu no 2035. gada Eiropā tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Lai arī formāli tika panākts izņēmums, kas ļauj tirgot mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, tās drīkstēs darbināt tikai ar sintētisko degvielu jeb e-fuels. Par šādu Centrāleiropas valsts soli paziņojusi Polijas klimata ministre Anna Moskva.

    Lai arī pret šiem noteikumiem iestājušās vairākas Eiropas valstis, tieši Polijas iebildumi bijuši visskaļākie un viņi balsoja pret šādu lomu. Polijas puse uzsver, ka šāds lēmums pieņemts bez pilnvērtīgas tirgus izpētes un netiek ņemtas vērā dažādas sociālās sekas, kādas varētu radīt iekšdedzes dzinēju aizliegums jaunos auto pēc 2035. gada.

    Reklāma

    “Mēs nepiekrītam šim un arī citiem dokumentiem, kas iekļauti Eiropas Savienības “Fit for 55″ pakotnē, tāpēc vērsīsimies Eiropas Savienības tiesā. Ceru, ka citas valstis pievienosies, bet mēs savu prasību iesniegsim tuvāko dienu laikā,” intervijā poļu radiostacijai “Radio ZET” izteicās valsts klimata ministre.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Azad
    13.06.2023 10:40

    Vispirms lai izskauž neatbilstošos auto bez filtriem, kas piesārņo un tad lai kaut ko aizliedz. Jāpiekrīt Polijai. Ja viss īstenosies, tad mums te būs kā Kubā. Brauks cilvēki ar savu auto līdz pēdējam, protams, tie kas nevarēs atļauties elektro. Un tad būs mums te saķīlēti frankenšteini ne tik bez filtriem, lai tik ietu uz priekšu.

    Klausītājs
    13.06.2023 11:03
    Reply to  Azad

    Daudzu jau arī tagad ar savu autiņu brauc līdz galam un ķīlē cik var. Ar 2034. gadā nopirkto pie mums sāks braukt tikai pēc 10 gadiem, respektīvi 2044. gadā. Tā kā vēl tāls ceļš ejams kamēr šī pat varētu būt problēma pie mums. Domāju, ka ap 2050. gadu jau kaut kādu elektroauto pie mums gan katrs varēs atļauties.

    Krotow
    14.06.2023 16:53
    Reply to  Klausītājs

    Ja Latvijas iedzīvotāju pirktspēja arī tad vairumam saglabāsies tāda kāda tagad tad labākajā gadījumā viņi varēs atļauties elektro ar bateriju, kurai palikuši labi ja 100 km resursa. Rezultātā tāpat meklēs vecus ICE auto vai aizbrauks dzīvot uz citu zemi.

    Skābene
    13.06.2023 14:14
    Reply to  Azad

    Nevienam apkures katlam nav neviena filtra, kāpēc tevi satrauc mašīnas bez filtriem, ja Latvijā daudzi turpina kurināt malku, ogles, granulas, un arī dīzeli.

    Last edited 10 months ago by Skābene
    Azad
    13.06.2023 14:49
    Reply to  Skābene

    Tāpēc, ka uz auto nozari tiek izdarīts spiediens. Tāpēc saku, var būt vispirms lai sakārto šo lietu, lai brauc ar kvalitatīviem iekšdedzes dzinējiem un tad domā par to aizliegšanu.

    Skābene
    13.06.2023 15:48
    Reply to  Azad

    Nez cik tas ir prātīgi, ja te pat pāri robežai pāriet uz EUR 0 standartu! :)

    Azad
    13.06.2023 16:54
    Reply to  Skābene

    Es nepiekrītu ka aizliegt, bet par auto ir jārūpējas. Neviens tak bojātu buksi nemetina, bet maina. Tas pats ar filtru, gribēji dīzeli, bet brauc 10km pa pilsētu un aizaug filtrs, nu tad maini filtru tad. Nevis izgriež un smirdinās, bet visi pārējie cieš dēļ tā.

    Biteme
    13.06.2023 17:06
    Reply to  Azad

    Vajadzētu uz ielām tvarstīt kūpošos auto – ja smird un kūp (nomērīt ar tur kaut ko), auto atņem un prom uz Ukrainu)

    Skābene
    14.06.2023 16:36
    Reply to  Biteme

    Mašīnām līdz 2005 gadam DPF nemaz nebija obligāts! Var legāli kūpēt uz vella paraušanu, galvenais, lai nepārsniedz dūmainības normas!

    Sergejs
    13.06.2023 16:52
    Reply to  Azad

    Ja dzinējs ir kārtībā tad arī bez visādiem filtriem viņš ne dūmo ne kvēpo, bet ja iekšā viss aizaudzis, sprauslas mīž, eļļu rij litru uz 1000 tad filtrs neko nelīdzēs, cirt būs ātri. Problēma tāda ka mums lielākā daļa nopērk auto bet uzturēt to nevar jo apkopes un savlaicīga nolietotu detaļu maiņa prasa naudu.
    Polijai piekrītu, ja lietas pamatā nav vesela saprāta tad labi nebūs

    KKTK
    13.06.2023 20:36
    Reply to  Sergejs

    Tiem dīzeļiem ļoti svarīgi ir kārtīgi uzsilt. Taču te, tur kur varētu aizbraukt kaut ar velosipēdu visi brauc ar kle-kle-kle – loģiski, ka izpūtējs neuzsilt, turpina liet, viss aizkvēpst un sadiršas. Tikko zināms mehs lamājās – vecajiem palīdzējis nopirkt X3, no vācijas viss gājis kā pulkstenis. Tagad gads LV – viss slikti, jo brauc tikai līdz kapiem un kaksimai.

    Sergejs
    14.06.2023 17:04
    Reply to  KKTK

    Piekrītu, mums jau daudziem problēma 3 kvartālus ar kājām aiziet -).
    Bet tas arī uz benzīnieku attiecas, visa tā ekoloģija strādāt sāk tad kad uzsilst. Pa lielam krietni ekoloģiskāk būtu visu to eko padarīšanu neražot un nelikt jo lai visus tos dzelžus saražotu ļoti daudz izmešu rodās un plus vēl visādas ķīmijas ko tur špricē klāt. Uz papīra viss smuki strādā un bizis iet labi uz šīs eko tēmas. Liekulība un naudas iekasēšana, nekas cits visi tie adblue un katalizātori, pa lielam.

    Eduards
    13.06.2023 19:12
    Reply to  Azad

    Viss nav tik vienkārši. Elektromašīnas ir šobrīd var daūtu ap 6000 eiro. Galvenais ir ieradums. Katrs letiņš uzskata ka viņam tagad būs tāliem braucieni uz vairākas ka 100km , un tāpēc viņam elektro auto neder.

    Azad
    13.06.2023 20:04
    Reply to  Eduards

    Attālums pat nav tas trakākais, ja varētu nobraukt vidēji teiksim 300km, bet tā ka var, nevis papīros rakstīts un solīts tikai😄 tad ar to pat pietiek lai aizbrauktu praktiski uz jebkuru punktu Latvijā. Nobrauc tos 300km, izkāp izlocīties un tikmēr pielādē nākamajiem 300km. Neredzu īsti problēmu. Pat ja tas uzlādes laiks būs ap 45min nu nekas. Problēma ir tajā ka nav jau tik daudz tās publiskās lādētavas. Un ja tagad kaut pusei Latvijas būtu elektro, nu kur tieši lādēsies? Reizēm jau ta kā ir rinda un gaidi padsmit min, jo visiem savakagās pildīties. Kā būtu ar elektro, kad tu lādē tās 30min līdz 1h? Daudziem arī neder tik ilgas uzlādes, kādiem kurjeriem vai piegādes transportam. Un vēl problēma ir pie mājas lādēšana, kā to izdarīt? Pat jaunajos projektos nav nekādas sagataves lādēšanai. Ja par to būtu padomāts un tuvumā būtu kāds lādēšanas placis, kur gan noparkot uz nakti varētu, gan uzlādēt, bet kur tad nu Latvijā ko tādu. Un šis viss arī veido to priekšstatu kur, kā, cik ilgi utt. Augšas tik padomā pusi lietas ir elektro un jāsamazina izmeši. Bet kas vara tļauties to elektro jēdzīgu, kur lādēt utt. Tas jaunpašiem jāpiedomā.

    Biteme
    13.06.2023 22:09
    Reply to  Azad

    Ar jaunajiem ir ļoti vienkārši – cilvēki kā traki pērk pašaurus dzīvoklīšus bez virtuves, stāvvietu ir maz (reti kur ir pazemes stāvvieta, parasti turpat pie mājas) un cena ir tāda ka lai to turētu zemāku, stāvvietu visiem tāpat nepietiek, turklāt daudzi pat nav gatavi piemaksāt un tur uz ielas, un kamēr EV nav vienīgā izvēle, tikmēr arī lādēšanas iespēja ir maz pieprasīta un attiecīgi, arī piedāvāta.

    Visu nosaka pieprasījums – ja cilvēki nepirktu dzīvokļus nepārdomātos īpašumos, tad tie tiktu labāk iekārtoti un veidoti piemērotāki vajadzībām. No otras puses, ja tos var pārdot arī tāpat – tātad, ir pieprasījums un cilvēkiem viss patīk?

    Azad
    14.06.2023 15:09
    Reply to  Biteme

    Nevis patīk, bet ir kas ir un tas jāņem. Ja cilvēki tā uzvestos, ka nepirktu to kas nepatīk, tad ātri mainītos situācija😄 Taču cilvēks krāj, knapi sagrabina tai pirmajai iemaksai un tad gribās savu un tad ņem to kas pierjama, bet projekta autors domā ka o kā cilvēkiem patīk😄 Un ja tu ko sāc teikt par kvalitāti, izmēru utt. tad tu esi heiteris uzreiz. Tagad tak kritiku neviens neuztver, vis ir labi kā ir, kritizēt nedrīkst😄 Uzceļ 3 istabu dzīvokli 52m2. Tā ka kurpju kaste ir lielāka un uzskata ka viss ir labi. Bonava nedomā par stāvvietām un saka ka viss kārtībā, cilvēki neko nesaka un iztiek kaut kā. Nu protams ka cilvēki kaut kā iztiek, bet kad saka kaut ko tad kritiku neatzīst. Jaunie projekti, bet stāvvietas mazāk kā vecajos rajonos pie stāvvietām🤦🏼‍♂️

    Biteme
    14.06.2023 15:50
    Reply to  Azad

    Principiāli nepirku Bonavas dzīvokli visu uzskaitīto un dažu citu iemeslu dēļ. Dzīve ir pārāk īsa, lai par $$$ pirktu īpašumu ar 2 gadu garantiju (ir telefoni, kuriem ir 3 gadi).

    Rudolfs
    14.06.2023 10:18
    Reply to  Azad

    Esi saņēmi piegādi uz mājām ar kurjieru pēdējā laikā Rīgā? Vismaz pie manis tie 90% gadījumu ir elektriskie busiņi.

    Azad
    14.06.2023 15:04
    Reply to  Rudolfs

    Esmu redzējis vienu elektrisko busiņu, bet var jau būt ka tikai es😄

    Sergejs
    14.06.2023 17:09
    Reply to  Azad

    Battery swap. NIO piedāvā, arī Fisker piedāvās, 2 min un brauc tālāk. Kā arī lādēs nevis kur un kā pagadās bet kontrolēti

    Jānis
    14.06.2023 16:05
    Reply to  Eduards

    Ja jāved kāda krava, jāvelk piekabe un dienas liekā jāveic kādi 600 km pa dažādiem galamērķiem, ko tad? Kamēr ar vienu uzlādi nevar pieveikt 1500 km (tā ar rezervi, un neatkarīgi ziema vasara) tas nekam neder. Nevar tak dīzeļģeneratoru vedot piekabē tur jāved krava.

    Krotow
    13.06.2023 10:47

    Objektīvā realitāte saka ka poļiem ir taisnība. Tur kur elektro atļauties nevarēs, nebrauks nekur un sāksies veselu apgabalu stagnācija un iztukšošanās. Kas nav labi no daudziem viedokļiem.

    Kriptofasists
    13.06.2023 13:00
    Reply to  Krotow

    Tas jau izdevīgi globālistiem un elektro auto biznesmeņiem

    Kriptofasists
    13.06.2023 12:59

    Respekts Polijai. Zaļie teroristi nomirs no kviekšanas

    Gaļas pārstrādes uzņēmuma galven
    13.06.2023 14:13
    Reply to  Kriptofasists

    O! Delfu komentētājs.

    Biteme
    13.06.2023 14:38

    Nu, tu jau arī….iegrūdi pirkstu cilvēka rūpīgi gatavotajā desertā, nolaizīji un savā godīgumā pateici, ka nav garšīgs)

    Last edited 10 months ago by Biteme
    xs1
    13.06.2023 15:36

    Bet Grēta taču jau 2018 kvieca, ka psc visiem būs – https://pbs.twimg.com/media/Frr3OW5WICM8ru6?format=jpg&name=small
    9 dienas vēl un psc būs visiem …

    crack
    14.06.2023 10:25

    Bagātie rietumi kurinājušī visu iespējamo vairāk kā gs. braukuši arī tik pat ilgi, a te ierauga latvieti kurš 90tajos nokāpis no zirga un grib šim aizliegt pasarrati b5. Lai sāk ar sevi. Dodiet loģisku handikapu.

    Biteme
    14.06.2023 10:52
    Reply to  crack

    Tipisks Kremļa naratīvs par Rietumu kolektīvo vainu. Varbūt uzreiz prasīt katram Latvijas iedzīvotājam beznosacījuma ienākumus kā kompensāciju par to, ka teju vai gadsimtu esam kūpinājuši mazāk? Pag, pirms kara ar kūpināšanu viss bija štokos, LV attīstījās kā pārējās šī reģionas valstis. Savukārt pēc kara bija rūpnīcas, kas maskējoties par kafijas dzirnaviņu ražotni (vispārinot), kūpināja gaisu PSRS militārā kompleksa labā.

    Vienīgais klusais periods, ko atminos – agrie 90tie, kad ar ričuku pa Vidzemes sosejām varēja braukt bez nemitīgi apdzenošajiem auto. Bet tas nebija ilgs periods, tūlīt jau saveda labos Vāczemes auto no mācītāja ar otro odometra apli.

    Last edited 10 months ago by Biteme
    crack
    14.06.2023 13:28
    Reply to  Biteme

    Davai bez naratīviem, kaut kāds žurnaļugu/politiķu atgremots vārds, pacenties taču.

    Ja nebūtu krievu, tad, protams, būtu sasnieguši tādu līmeni kā rietumu pusē. Kurinātu,ražotu kā arī brauktu ar visu iespējamo, bet mums tādas izvēles/iespējas nebija, lai tagad justos līdzatbildīgi. Handikapu. Protams, subsidēt elektroauto iegādi būtu ok, bet vismaz pusi, ne tos nožēlojamos 4-5k?

    Pastāsti savu ”naratīvu” Āfrikai, kad šie vairums iekāps dīzeļos…

    Biteme
    14.06.2023 15:56
    Reply to  crack

    Šeit gan Rietumi nolaida lažu, ka savulaik padevās komunistu spiedienam – vairums savulaik dekolonizēto teritoriju sāka dzīvot nevis labāk, bet otrādi. Vismaz par Āfriku un Tuvajiem Austrumiem runājot.

    Par handikapu runājot, tas tev jau ir. Tev nav jāiet karot, tu nesēdi uz mājas jumta ko appludinājuši krievi uzraujot Daugavas HESu aizsprostus. Auto gan jau nopelnīsi, ja nedzīvosi ar upura pozīciju.

    Last edited 10 months ago by Biteme
    crack
    14.06.2023 16:44
    Reply to  Biteme

    Par pirmo piekrītu, bet otru… tā jau ir demogoģija, kāds sakars. Chill.

    Reklāma