Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Komisija pastiprina cīņu pret satura pirātismu

    Jaunākie raksti

    Eiropas Komisija ir publicējusi savu divreiz gadā sastādīto sarakstu ar ārvalstīm, kurām ir problēmas ar autortiesību politiku. Viens no izceltajiem jautājumiem ir pirātisku vietņu bloķēšanas trūkums, ko EK uzskata par efektīvu pirātisma apkarošanas pasākumu. Interesanti, ka šajā ziņojumā neuzsver Amerikas Savienotās Valstis, kas, iespējams, ir nozīmīgākā valsts, kas vēl nav ieviesusi efektīvu vietņu bloķēšanas režīmu.

    Pēdējos gados vietņu bloķēšana ir kļuvusi par vienu no visbiežāk lietotajiem pretpirātisma izpildes mehānismiem pasaulē. Vairāku desmitu valstu interneta pakalpojumu sniedzēji novērš pieeju dažādām pirātiska satura izplatīšanas vietnēm, vai nu, izmantojot tiesas procesus, vai kā valdības atbalstītu tīmekļa vietņu bloķēšanas.

    ReklāmaAdvertisement

    Eiropa ir šī bloķēšanas viļņa priekšgalā. Pirmā lieta tika uzsākta Dānijā 2006. gadā. Kopš tā laika līdzīgi pasākumi tika veikti arī citās ES valstīs ar Eiropas Savienības augstākās tiesas galīgo apstiprinājumu.

    Eiropas Komisija ir pārliecināta, ka šis izpildes instruments var radīt izmaiņas. Pirms dažām dienām ES vadības iestāde publicēja divu gadu ziņojumu par intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzību un izpildi trešās valstīs, kurā atkārtoti pieminēta vietņu bloķēšana.

    Kopā ir uzskaitītas trīspadsmit valstis, un Ķīna ir atzīta par augstāko prioritāti.

    • Prioritāte 1: Ķīna
    • Prioritāte 2: Indija, Indonēzija, Krievija, Turcija, Ukraina
    • Prioritāte 3: Argentīna, Brazīlija, Ekvadora, Malaizija, Nigērija, Saūda Arābija, Taizeme

    Vjetnamā, valstī, kuru ASV nesen pieminēja par tās neefektīvo reakciju uz pirātismu, tiešsaistes autortiesību pārkāpumi joprojām ir liela problēma. Lai risinātu šo problēmu, vietņu bloķēšana būtu noderīga.

    Pagaidām ir visai neskaidrs, ko tieši Eiropas Komisija iesāks, lai veicinātu trešo valstu tīmekļa vietņu bloķēšanu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma