Darbu Latvijā uzsācis jauns elektroauto uzlādes tīkls ar nosaukumu “Inbalance grid”. Šī uzņēmuma izstrādātie, ražotie un pārvaldītie risinājumi ir vērsti uz elektroenerģijas patēriņa optimizāciju, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc elektroauto uzlādes stacijām, nemainot esošo elektrotīkla infrastruktūru. Pirmās uzlādes stacijas Latvijā tika uzstādītas jau pagājušajā gadā, un jaunākie 10 uzlādes punkti, kas uzstādīti šogad, atrodas iepirkšanās centros “AKROPOLE Alfa” un “AKROPOLE Rīga”.
“Mūsu ambīcijas ir izveidot jaunu un ilgtspējīgu elektroauto uzlādes tīklu Baltijā. Esam orientēti uz risinājumu izstrādi problēmai, ar kuru mūsu patērētāji saskarsies tikai rīt. Pateicoties mūsu progresīvajām tehnoloģijām, esam divus soļus priekšā – lieliem infrastruktūras objektiem un ēkām jau šobrīd sāk aptrūkties papildu jauda, kas nepieciešama inovatīviem risinājumiem, piemēram, elektroauto uzlādes stacijām. Mūsu izstrādātais risinājums – dinamiskā noslodzes vadība – ir vienīgais veids, kas ļauj bez lielām investīcijām izveidot elektroauto uzlādes infrastruktūru šāda tipa objektos. Turklāt tas ļaus uzlabot mobilitātes risinājumus, padarot pieejamas elektroauto uzlādes stacijas ikvienam, bet uzlādes procesu – ērtu un ātru,” saka uzņēmuma izpilddirektors Simonas Stankus.
Runājot par tehniskajiem parametriem, vienam “Inbalance grid” elektroauto lādētājam ir pieejama 44 kW jauda (22 kW vienai pieslēgvietai, katram lādētājam tiek nodrošinātas 2 pieslēgvietas). Tie ir paredzēti izvietošanai daudzdzīvokļu māju pagalmos un stāvvietās, pie tirdzniecības centriem vai uzņēmumu birojiem, kur cilvēki mēdz pavadīt ilgu laiku un izmanto stāvvietas arī transportlīdzekļu uzlādēšanai.
“Mūsu pieredze liecina, ka dažkārt klienti par svarīgāko uzskata uzlādes staciju un pieslēgvietu kontaktligzdu vizuālo dizainu jeb izskatu, nevis tehniskos risinājumus. Būvnieki un jauno projektu attīstītāji savas ēkas priekšā labprātāk redzētu nevis lielgabarīta, ledusskapim līdzīgas elektroauto uzlādes pieslēgvietas, bet gan stilīgākus lādētājus ar inovatīviem risinājumiem. Jāņem vērā, ka jau pēc dažiem gadiem daudzās autostāvvietās būs uzstādīti elektroauto uzlādes lādētāji, tāpēc ierīces dizains ir ļoti svarīga to vērtība un sastāvdaļa. Šo iemeslu dēļ Inbalance grid lielu uzmanību ir pievērsis pieslēgvietas dizainam, saņemot arī A’Design Awards dizaina konkursā sudraba medaļu energoproduktu kategorijā,” stāsta kompānijas izpilddirektors Stankus.
Uzņēmums dibināts 2019. gadā Lietuvā. Līdz šim uzņēmums piesaistījis investīcijas 3,8 miljonu eiro apmērā un Baltijā uzstādījis gandrīz 400 elektroauto uzlādes pieslēgvietas, 28 no tām atrodas Latvijā. “Inbalance grid” publisko elektroauto uzlādes punktu izmantošanas izmaksas par 1 kWh ir 0,21 EUR
Jaudas dalīšana starp lādētāju pieslēgvietām tehniski nav sarežģītākais pasākums. Problēma būs ar papildus elektrotīkla jaudas nodrošināšanu pie mājām. Sanāk ka sadales tīklam pie katras daudzdzīvokļu mājas papildus uzrodas 2-3 “jaunas mājas” tikai piemājas auto lādēšanai. Uztaisīt to var, taču ar tur šobrīd esošajiem kabeļiem diez vai :)
Tur jau tas prikols. Šādas lietas var pieslēgt pie esošā mājas pieslēguma un ar ļoti vienkāršu regulatoru ļaut tam izmantot*tikai* to jaudu, ko māja šajā sekundē neizmanto no tai rezervētās tīkla jaudas.
Tā ir. Taču kad elektroauto uzradīsies vairāk, vienā brīdī ar esošo mājas pieslēgumu vairs nepietiks. Un nonāksim pie izvēles – vai lādēt pie mājas stāvošos auto ļoti lēni vai celt pieslēgumu jaudas. Un tad uzradīsies nepieciešamība mainīt transformatorus un kabeļus.
Prikola pēc pie daudzstāvenēm var vispār netaisīt lādēšanas … kādēļ visi cepas par to, kur lādēsies panelenes iedzīvotājs ? Brauks uz tuvāko lādēšanas brīvo punktu un lādēs … zem katras 9-stāvenes logiem benzīntanks arī ir izbūvēts?
Kā reiz šī ir atšķirība no iekšdedzes dzinēju auto. Neviens nekur speciāli nebrauc lādēties, bet gan lādē tur, kur auto ir novietots kamēr īpašnieks dara ko lietderīgāku. Līdz ar to galvenokārt uzlāde notiks pie dzīvesvietas vai darbavietas.
Atšķirība, ka uz benzīntanklu aizbrauc un pēc 5min brauc atpakaļa. Vai no darba pa ceļam ieskrien uz 5min. Lādēšanai jau 40minūtes skaitotoies ātri. Tāpēc arī grib atstāt lādēt uz nakti pie mājas, nebvis sēdēt stundu balkus lādetājam.
Pašlaik tā arī ir. Sola 5 min uzlādi, taču tie produkti vēl klīst pa laboratorijām un ja iznāks dzīvē, maksās kosmosu.
Nez, tie leiši baterijas lādēs ar pagājušā gadsimtā ražotu elektroenerģiju, ievērtējot, ka “Lietuvieši gadiem tirgojuši vecu Eiropas pārtiku – arī Latvijā sāk satraukties”!
Centim Ūbelem būs jauns uzdevums – mazgāt appēlējušo pagājušā gadsimtā ražoto elektroenerģiju.
Leišiem elektrouzlāde, igauņiem- Latvijas Nafta, latviešiem – grāvmales kārkli granulām…
Vēl jāievieš gāzģeneratori lauku drifteriem. Variet iedomāties apšķiltu žurku ar kūpošu skursteņa bunduli no bagāžnieka.
Praktiskāk, ja dīzeļģenerators piekabītē līdz :) Un tad aizdomājies, aiziet sānslīdē.