Web Analytics
More
    Reklāma

    Astoņas Eiropas Savienības valstis iebilst pret Euro7 izmešu standartu jau 2025. gadā

    Jaunākie raksti

    Astoņas Eiropas Savienības valstis – Francija, Itālija, Rumānija, Bulgārija, Polija, Ungārija, Slovākija un Čehija izteikušas iebildumus pret gaidāmajiem Euro7 izmešu standartiem, kam Eiropas Savienības teritorijā būtu jāstājas spēkā 2025. gadā. Visas šīs valstis parakstījušas kopīgu dokumentu, iebilstot pret jauniem izmešu standartiem jaunām vieglajām pasažieru automašīnām, kā arī furgoniem.

    Lai arī astoņas valstis sākotnēji nešķiet ļoti daudz, tomēr tā ir gandrīz trešdaļa no bloka 27 dalībvalstīm, turklāt Francija, Itālija un Polija ir gana ietekmīgas, bet arī pārējām, protams, ir sava teikšana. Kā ziņo Reuters, šīm astoņām valstīm ir pietiekami daudz balsu, lai bloķētu jebkādus piedāvājumus Euro7 izmešu standartam. Šis parakstītais dokuments nosūtīts arī citām Eiropas Savienības valstīm, tāpēc to nevar saukt tikai par simbolisku rīcību bez nopietnāka seguma.

    Šī, protams, nav pirmā reize, kad kāds iebilst Euro7 izmešu standartiem, taču pārsvarā ar to līdz šim nodarbojušies paši autoražotāji. Aktīvi pret to iestājas viens no pasaulē lielākajiem auto koncerniem Stellantis – kompānijas valdes priekšsēdētājs Karloss Tavaress izteicies, ka šie standarti ir bezjēdzīgi, proti, ražotājiem jāiegulda resursi iekšdedzes dzinējos, kas būs pieejami relatīvi īsu laiku un būtisku labumu ekoloģijai nedos, tā vietā, lai šo naudu izmantotu elektrifikācijas projektiem. Savukārt, ja nav naudas no mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, nav naudas arī elektrifikācijai. Viņš arī uzsver, ka ieguldījumi šādos dzinēju uzlabojumos nozīmē augstākas galacenas patērētājiem, kas šīs mašīnas pērk.

    Tieši tādus pašus argumentus izmanto arī vācu autobūves gigants Volkswagen un VW zīmola vadītājs Tomass Šēfers. Viņš uzsver, ka Volkswagen intensīvi strādā pie elektrifikācijas projektiem un ap 2030. gadu lielākā daļa viņu mašīnu tik un tā būs elektriskas, taču ražotājam joprojām ir nepieciešami arī auto ar iekšdedzes dzinējiem. Jaunie un Euro7 standartiem atbilstošie dzinēji būtu pieejami vien dažus gadus, savukārt kompaktklases modeļi kā VW Polo vai Škoda Fabia kļūtu neadekvāti dārgi.

    Šī nav pirmā reize, kad tiek izveidota valstu koalīcija pret Eiropas Savienības plāniem auto nozarei. Pirms dažiem mēnešiem Vācija bija priekšgalā valstu grupai, kas iebilda pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu jaunās mašīnās no 2035. gada. Tas beidzās ar Eiropas Savienības piekāpšanos, proti, iekšdedzes dzinēji būs atļauti arī pēc šī termiņa, taču tos būs jādarbina ar sintētisko degvielu.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma