Lai mazinātu savu atkarību no iespējamām elektrības cenu svārstībām un ievērotu ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principus, “Lidl Latvija” šovasar aktīvi turpina saules paneļu uzstādīšanas programmu, investējot tajā vairāk nekā 910 tūkstošus eiro. Jauni saules paneļi tiks uzstādīti uz pieciem “Lidl” veikaliem Rīgā un viena veikala Salaspilī.
Šovasar uzstādīto saules paneļu kopējā platība pārsniegs 10 500 kvadrātmetrus. Uz šiem sešiem “Lidl” veikaliem uzstādītie saules paneļi saražos gandrīz 752 000 kilovatstundas elektrības. Kopā ar saules paneļiem, kas jau 2022. gada vasarā tika uzstādīti uz diviem “Lidl” veikaliem Rīgā, uzņēmums iegūs vairāk nekā 1 miljonu kilovatstundu zaļās elektrības gadā.
“Lidl Latvija” iegūtās zaļās elektrības apjoms gadā būs līdzvērtīgs 476 mājsaimniecību patērētās elektrības apjomam, kā arī katru gadu Latvijas gaisā nenonāks 302,58 tonnas kaitīgo CO2 izmešu.
Kā daļa no starptautiskās “Schwarz Group”, arī “Lidl Latvija” ir apņēmies sasniegt ambiciozus klimata mērķus. Līdz 2030. gadam uzņēmums plāno samazināt savas darbības rezultātā radīto izmešu apjomu par 80%. Lai to sasniegtu, “Lidl Latvija” koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu visos savas darbības aspektos, tai skaitā, uzstādot saules paneļus uz veikalu jumtiem.
“Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja Antra Birzule uzsver: “Mēs labi apzināmies savu atbildību pret mūsu planētu, un īstenojam virkni programmu, lai palīdzētu risināt vides piesārņojuma un globālās sasilšanas problēmas. Tam, kā “Lidl” iegūst elektrību lai apsildītu, apgaismotu un ventilētu savus veikalus, ir liela nozīme mūsu klimata mērķu sasniegšanā!”
Projekta īstenošanā “Lidl Latvija” sadarbojas ar Latvijā lielāko privāto enerģētikas uzņēmumu grupu “AJ Power”, kas nodrošinās sertificētu, Eiropas Savienības standartiem atbilstošu sistēmu piegādi un uzstādīšanu. Uz “Lidl” veikaliem uzņēmums uzstādīs 1 764 saules paneļus ar kopējo sistēmas jaudu vairāk nekā 810 kW.
Enerģētikas uzņēmumu grupas “AJ Power” vadītājs Roberts Samtiņš atzīmē: “Ilgtspējīgas un tālredzīgas pārvaldības principi ir vieni no svarīgākajiem mūsdienīga uzņēmumu raksturojošiem elementiem. Redzam, ka nākotnē to loma kļūs vēl nozīmīgāka gan vietējā mērogā, gan starptautiski. Mums ir gandarījums redzēt šādu starptautisku uzņēmumu iniciatīvas un būt daļai no šī nozīmīgā projekta īstenotājiem Latvijā. Sadarbība ar “Lidl” ir apstiprinājums mūsu projektu kvalitātei un precizitātei, jo tos īstenojam atbilstoši “Lidl” grupas starptautiskajām saules projektu realizācijas vadlīnijām.”
Ak tāpēc praktiski visas cenas LIDL ir paaugstinājušās, tuvojoties tirgus divu lielo spēlētāju vidējam cenu līmenim, kā arī sekojot viņu pēdās ar smieklīgajām atlaidēm vairs pāris % apmērā, iepriekš uzcenotajiem produktiem.
LIDL pielāgo cenas lielo spēlētāju cenām. Pretēji, kā cilvēki, sākotnēji, bija cerējuši..
Ja cilvēki maksā, kāpēc gan nepaaugstināt cenas un nenopelnīt vairāk ?!
Vispār jau visi ir pacēluši cenas, jo energoresursu cenu kāpums sadārdzināja ražošanu! Tagad gan cenas energoresursiem krīt, bet neviens negrib laist lejā cenas, jo visi turpina pirkt. :)
Pamēģini nepirkt, ja visur cenas augšā un pašam nav kur kartupeļus audzēt.
kads igaunis salidzinaja un brinijas kapec igaunijas rimi, lidl, selver utt cenas ir zemakas ka Latvijas rimi, lidl utt latvija lidl vairums partikas preces kg lidl maksa virs 10€, faktiski vini cakare pateretaju ar mikroskopisku iepakojumu tirgojot 100g, vai forelei kuru pardot 0,5kg noradot cenu 100g….
PTAC jau strādā pie jaunām vadlīnijām un tūlīt sāks drāzt visus veikalsu, kas Lasim cenu norāda par 100g, nevis kg. :)
Uz šo kantori lielas cerības neliktu. Praktiski bezspēcīgs, konsultatīva rakstura kantoris. Vai kāds atceras, vēl pirms kāda laika bija iniciatīva – regulēt/sakārtot akciju sistēmu, lai nevarētu 1 dienu pirms akcijas pacelt cenu, lai nākošā dienā to tirgotu par to pašu ierasto cenu, bet jau kā atlaidi. Vēl bija ideja pārtraukt “mūžīgās atlaides” produktiem utt. Vai kaut kas no tā tika ieviests.
Piekrītu, šī ir reāla problēma. Pirmām kārtām, ka energoresursu cenas jau kā labu laiku ir nokritušās – degviela, siltumenerģija, gāze, elektrība, bet cenas praktiski palika (spēlējas vienīgi ar akcijām). Otrkārt, ļoti daudzām preču grupām tik mākslīgi paceltas cenas, pat ja tās bija saražotas vēl pirms energoresursu krīzes. Produkts jau sen kā bija saražots un stāvēja veikala plauktā, bet tā cenu sāka celt pamatojoties uz energoresursu sadārdzinājumu ražošanas procesā. Rezultātā piemēru kā jūra, kur jau pirms gadiem 5 ķīniešu saražota krūzīte veikala plauktā sāka mainīt savu vērtību. Energoresursu sadārdzinājums bija tikai aizsegs ļoti daudzos gadījumos, cenu celšanai un iepriekš vēsturē nebijušas peļņas apjomiem atsevišķās jomās.
Ar visu to LIDL ir pārpildīts it kā tas būtu vienīgais veikals. Man pašam ne viss garšo no Lidla garšo, pērku tur dažas pozīcijas un vienmēr cenšos iet uz veikalu retāk un laikos, kad tur ir potenciāli vismazāk cilvēku, lai nav tās Titānika sajūtas, kad visi drūzmējas garās rindās uz laivu/kasi.
Automātisko kasu trūkums Lidlā man šķiet ļoti liels trūkums, un īsie galdi un nedefinētie noteikumi, kas tad daudziem ļauj kārtot iepirkumus somas turpat pie kases, nevis ātri salikt grozā, aizbraukt pie letes un tur lēnā garā kārtot savus iepirkumus. Reāli besīga atpalicība.
Tad arī tas, ka kases beidz darbu, brīdinot pircējus ar manuālu norādi. Kas gan traucētu pārslēgt kases ciparu mirgojošā sarkanā režīmā, kas būtu zīme lai neieņem vietu rindā pie šīs kases un pēc tam ierubīt degošu sarkano.
air Latvija lidl zaude pircejus un vairs nav stabls 3.vietas ituretajs aiz rimi
vacija ir pilns ar video un gramatam oar to cik debili tiek cakarets pircejs ar tiem partikas surogatus pusfabrikātus kur samet iekšā visādas evielas palmu ellas (ko var nemaz nenoradit ja ta ir zem 15%) un tad menesiem tur uz letes vai saldētavas, pat cepta maize nav raudzeta bet sasaldeta un uzpusta ar evielu palidzibu
pateretaju novertejuma pec cenas/kvalitates aldi turas 1./2. vieta bet lidl ir nogazies uz 8/10 reitinga vietu…
Tirgus dati liecina, ka LIDL visvairāk sit pa RIMI kabatu, Maximai praktiksi nekas nav mainījies!
Šodien ikdienas preces pirkt RIMI ir ļoti dīvains lēmums vai arī sava veida personīgās pārticības apliecinājums. Cenu atšķirība identiskām precēm ar veikaliem, kas atrodas turpat blakus (lai izslēgtu loģistikas argumentu) ir pie 30%-50%. Apšaubāmi ir arī kādi argumenti par apkalpošanas kvalitāti, sortimenta plašumu/unikalitāti. Bet laikam masīvā reklāma un cilvēku ieradumu spēks dara savu.
Dīvainība izriet no fakta, ka preces kas ir RIMI lielākoties nav LIDL – un otrādi. Izvēloties daudz ko nosaka pieradums, tradīcijas un klikšķis galvā. LIDL pārtika ir krietni citādāka, nekā tas, ko esmu ēdis daudzus gadus un lielāko daļu no pamēģinātā es nekad nepirkšu atkārtoti. Un daudziem ir tieši otrādi. Tas ir normāli.
Un cilvēks jau nav racionāls – ne pārtikas, ne telefonu izvēlē.
Rimi vs LIDL sortimenta salīdzinājums ir nedaudz cita lieta. Tur piekrītu, tik tiešam ir atšķirības un pircējs izvēlas sev tīkamāko. Bet gribēju uzsvērt tieši identisku preču cenu atšķirību starp Rimi un turpat blakus esošajos veikalos. Identisku šokolādi ko Rimi tirgo par EUR 3.50 var nopirkt blakus veikalā par EUR 1.99 bez akcijām, ar labu derīguma termiņu. Un tādu piemēru RIMI ir vairums. Atsevišķas preces, piemēram dārgā gala identiski rīsi jau kuro gadu Stockmann ir nopērkami lētāk nekā Rimi (pie tam ne jau tur par 20 centiem, bet atšķirība pie 1 EUR.
neslēp jau savu megaveikalu tīklu, citādi neizklausās ticami. man apkaimē ir vidējie Rimi, Maxima, Mego un Top!. nav Rimi uzcenojums par 30%+, varbūt var atrast kādām atsevišķām precēm, bet tā nav tendence.
Varbūt gaumes jautājums, taču ir preces kas Lidl ir labākas kā RIMI un ir arī otrādi. Lidl pamatā tirgo poļu “ilgai glabāšanai” paredzētos piena produktus, kas garšo nu tā. Vietējais kefīrs RIMI ir krietni garšīgāks. Savukārt Lidl ir jēdzīgākas maizītes un “lētā” uz vietas ceptā saldskābmaize. Maksima ne pārāk cenšos apmeklēt tai piemītošā sovjetiskā/krieviskā burziņa dēļ.
Maizi es Lidlā nekad nepērku, jo nav garšas, smaržas! Tajā pat laikā es Lidlā nekad neesmu redzējis vecus brūnus banānus, glumus gurķus, vai sapelējušus mandarīnus. Maxima un Rimi mīl iesmērēt bojātus produktus, bet Lidlā katru dienu kāds šķiro un izlasa nesmukus dārzeņus. Lidlā puķkāposti ir smuki balti, bet rimi un maximā jau ar melniem pleķiem. Tas pats ar šampinjoniem, Rimi un Maximas šampinjoniem īstā vieta ir miskastē, ļoti reti, kad tie ir svaigi.
tie klauni labak butu akartojusi pecpardosanas servisu, jo perkot plaujmasinu kas 10€ letaka par Bosch vai Makita servisa telefona numurs ir vacijas bezmaksas numurs uz kuru nemaz no Latvijas nevar piezvanit, par parejam aza kajam nemaz nerunajot
Ļoti interesanti. Varbūt pastāsti sīkāk, kāpēc nepirki Bosch vai Makita, ja reiz ir tikai 10€ dārgāk? Varbūt āžiem, klauniem ir kāda saistība arī ar garumzīmju trūkumu?
macoties no citu kludam jau ir nopirkta ar sakarigu servisu https://beztabu.tv3.lv/nejedzibas/gribu-visus-bridinat-lidl-veikala-noperk-lukturiti-bez-akumulatora/ un nav lidl nekads medu pods jo ari tur var nopirkt partiku ar kukainiem vai maisos sapakotos auglus kas jau ir sakusi bojaties https://calis.delfi.lv/forums/tema/18430297-lidl-atsauksmes-ieteikumi-un-feleri/ un cenas ari lidl ir celis atsevikam precem par 100-300% pat dargak ka zviedrija vai igaunija maksa