Elektroauto ražotājs Tesla uzlabo sistēmu, kas monitorē pie stūres esošo autovadītāju – tagad tiks sekots līdz tam, cik bieži pie stūres esošais cilvēks mirkšķina acis un arī cik bieži nožāvājas, kas varētu signalizēt par iespējamu miegainību.
To atklājis “Green” – labi zināms Tesla “hakeris”. Iepriekš Tesla daudz kritizēta, ka ražotājs pievērš pārāk maz uzmanības tieši vadītāju uzraudzībai – sociālās saziņas vietnēs publicēti video, kā šī sistēma tiek apmānīta, vadītājs ielien aizmugurējā sēdeklī un guļ, kamēr mašīna brauc pati, bez vadītāja uzraudzības.
Iepriekš minētie parametri par mirkšķināšanu un žāvašanos tiek izmantoti, lai algoritms aprēķinātu šofera nogurumu un par to signalizētu arī pašam autovadītājam. Šīs lietas tiks uzraudzītas gan brīžos, kad tiek izmantotas Autopilot un Full Self-Drive funkcijas, gan arī brīžos, kad šīs sistēmas netiek lietotas un pilnīgi visu kontrolē pie stūres sēdošais cilvēks.
Lai tam sekotu līdzi, tiek izmantota kamera, kas pavērsta uz salonu un iebūvēta atpakaļskata spoguļa stiprinājumā.
Būtu sataisījuši sen solīto FSD. Tad nebūtu jāskatās vai gurķis pie stūres neguļ.
Pirmās pasaules problēma….Nesen runāju ar indieti, viņš sēdēja auto un pirmajā brīdī pat neievēroju, ka sēž otrajā rindā. Kad pustumsā parādīja vadītāja pakausi, sapratu kāpēc bija iespaids par tik rāmu attieksmi sastrēgumu laikā. Viņi tak neatstās bez darba cilvēkus, un cilvēks kas visu dienu notupējis birojā, točna neaizmigs pie stūres jo nesēž pie tās.
Tas tā līdz brīdim kad arī indietis aizmigs. Vai arī pieturēs papļāpāt ar ģimeni un kaimiņiem uz nākamajām 3 stundām.
Man, un pieļauju, ka ne tikai man, pirms ieslīgšanas miegā nereti pasprūk pūcīte. Ierosinātu attiecīgu sensoru iebūvēt sēdeklī (vai gaisa sastāva analizatoru), papildus drošībai. Vēl derētu pievienot noraustīšanās sensoru (nejaukt ar noraustīšanas sensoru), kas piefiksētu nroaustīšanos aizmiegot, un attiecīgi brīdinātu vadītāju ar 3000V strāvas triecienu jūtīgā vietā, vienlaicīgi uzmundrinot un uzturot modrumu. Pagaidām viss.
Pietiks rāmi iemigt pie stūres un sistēma būs laimīga, ka vadītājs nedz mirkšķina acis, nedz arī žāvājas.
ar atvērtām acīm cilvēki neguļ, jo tad izžūst acs āboli, kas zīdītājiem ir fizioloģiski nepieņemami. tāpēc novērošanas sistēma sacels trauksmi. netroļļo bezjēgā :P
Un tad guļava, lai neliktos traucēties, uzlika saulesbrilles…D
Un sejas masku! :)
Tie kas gul pie stures, nav raditi lai butu pie stures, lai izmanto sabiedrisko tranportu vai avioreisus un neapdraud autocelu.
Kā ar tiem, kas neguļ, bet gadījies iemigt uz brīdi vienu reizi?