Web Analytics
More
    Reklāma

    Pēdējos trīs gados strauji audzis pieprasījums pēc dārgiem jeb premium cenas viedtālruņiem

    Jaunākie raksti

    “Tele2” apkopotie dati liecina, ka pēdējo trīs gadu laikā strauji augusi premium cenu kategorijas – dārgāki nekā 600 eiro – viedtālruņu tirgus daļa. No 2020. gada šīs cenu kategorijas telefonu tirgus daļa ir pieaugusi par 75 % un šī tendence turpinās arī šogad.

    Premium telefonu kategorijā pārliecinošas līderpozīcijas ieņem “iOS” operētājsistēmas viedtālruņi ar vairāk nekā 50 % tirgus daļu, kam seko viedtālruņi, kuri darbojas ar “Android” operētājsistēmu.

    “Faktiski visā pasaulē viedtālruņu tirgū ir novērojama tendence, ko varētu saukt par premiumizācijujeb to, ka klienti izvēlas arvien dārgākus viedtālruņus, vienlaikus tos mainot retāk. Klientiem ir arī tendence katru nākamo telefonu izvēlēties jaudīgāku vai vismaz tādā pašā līmenī kā iepriekšējo modeli. Šī situācija arī ļauj šim tirgum turpināt izaugsmi,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Protams, nevar arī noliegt, ka ir pieaugušas cenas jaunākajiem modeļiem, ja salīdzina ar tās pašas sērijas iepriekšējiem modeļiem.”

    Kā atzīmē “Tele2” pārstāvji, telefonu lietotāji novērtē ieguvumus, ko sniedz augstvērtīgas ierīces: labāka kamera, lielāka atmiņa, kur uzglabāt attēlus un safilmētos video, lielāki ekrāni ar labāku izšķirtspēju, kā arī jaudīgāka baterija.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    38 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    User Vulgaris
    02.05.2023 09:50

    Lētie Android lago kā puņķis uz drāts un pēc gada – diviem ir nelietojami. Varbūt cilvēki to sāk saprast.

    Krotow
    02.05.2023 09:58
    Reply to  User Vulgaris

    Pēc būtības tā arī ir un problēma ir tieši līdz bezjēdzībai “lētajā” konstrukcijā. Tad labāk ņemt mazlietotu “flagmani”, kas būs lietojams vēl vismaz 3 gadus. Un ja vajag tikai “piezvanīt un kameru” – vēl divreiz ilgāk.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Alberts Kviesis
    02.05.2023 10:10
    Reply to  User Vulgaris

    Tā ir. Dārgākiem modeļiem ir regulāri atjauninājumi – ražotājs par pircēju rūpējas. Lētajiem plastmasniekiem ieguvums ir tikai pirmajā brīdī, nopērkot. Piemēram, pie operatora ņemot tālruni kaut vai 600+ grupā, tie būs 17 EUR tagad un turpmāk vai 400 EUR uzreiz par plastmasnieku..

    Skābene
    02.05.2023 10:36

    Tāpēc tu pērc stiklinieku un ģērb plastmasas bamperī, lai nenoķertu zirnekli, kura remonts maksā EUR 600? :)
    Savā laikā flagmaņi bija Uber puper krutāki par parastajiem un bija jēga ieguldīties, jo ar katru jaunu modeli nāca klāt vesela jūra jaunu feinu fīču. Piemēram, Galaxy Note 8 bija pat iebūvēts oksimetrs, pulsometrs, bet S23 Ultra tādu fīču vairs nav, bet jauna aparāta cena ir x2. Agrāk, kad mainīji flagmani bija Wow efekts, bet šobrīd, nomaini savu 13 Iphone pret 14 un īsti nejūti nekādu Wow efektu. :)

    Mr.T
    03.05.2023 09:26
    Reply to  Skābene

    Ar ko būtu pamatojams mainīt 13 uz 14 un gaidīt wow efektu?
    Cik daudz izmanto, šo oksimetru un citas nevajadzīgas lietas un cik atbilstoši precīzs tas ir?
    Vienīgā vajadzīgā funkcija būtu IR-konektors

    Skābene
    02.05.2023 10:30
    Reply to  User Vulgaris

    Nemuldi, sen jau tie laiki ir beigušies, kad lēts android bija slikts android! Piemēram, Poco M (zem 200 eur) ir pilnīgi viss, kas nepieciešams ikdienas lietotājam, pat pilnībā funkcionējošs NFC un 5g, kamēr daža laba flagmaņa lietotājs sūdzas, ka viņa telefons neesot operatora 5g saderīgo ierīču sarakstā.
    Lētajiem telefoniem vienīgais jūtamais mīnuss ir – fotokameras kvalitāte.

    Alberts Kviesis
    02.05.2023 10:36
    Reply to  Skābene

    jā. un vēl bezvadu lādēšanas funkcija, kuru izmantosi labi ja 3x tālruņa dzīves ciklā – ceļojumā, kad nav līdzi atbilstošs štrunta j.b.n vads. Ekrāns arī der jebkurš, jo jaunajiem piseļi ir vairāk kā n3-11

    Skābene
    02.05.2023 10:42

    Man ar šā brīža flagmaņiem nepamet sajūta, ka par 3x uzskrūvētu cenu mēģina iesmērēt atsildītu zupu, tai vietā lai piedāvātu kaut ko jaunu!

    Last edited 10 months ago by Skābene
    Ekskavatorists
    03.05.2023 11:48

    Es pārsvarā izmantoju bezvadu uzlādi. Tā man ir viena no pamatfunkcijām telefona izvēlei.

    User Vulgaris
    02.05.2023 10:52
    Reply to  Skābene

    Lētie telefoni visu laiku jāpārstartē. Tad zona pazūd, tad sazvanīt nevar, tad mikrofons uzkarās un pēc restarta sāk strādāt, tad “Kameras kļūda” un vēl visādas nelaimes. Kaut ko nav nostrādājuši ar draiveriem tiem 100 – 300 eiro telefoniem.

    Krotow
    02.05.2023 13:37
    Reply to  User Vulgaris

    Un pēc pusotra-diviem gadiem sāk birt kopā spraudņi uz telefona mātes plates. Ir jau bijis. Tos “lētos” aparātus taisa skolniekiem, kur jau zina, ka lietotājs aparātu sasitīs vēl pirms garantijas beigām. Vai arī jaunattīstības valstīm ar vienkāršā mirstīgā ienākumiem 2-3 USD dienā.

    Fedja
    02.05.2023 14:10
    Reply to  Krotow

    No lētā gala man patīk Android One tālruņi. Ļoti laba pieredz ar Xiami MiA2. Tagad pamēģināju POCO, galīgi nesūdzos!

    Alberts Kviesis
    02.05.2023 20:37
    Reply to  Fedja

    Android One, Xiami MiA2, POCO – cik tad ilgā periodā? 😐

    Fedja
    03.05.2023 08:53

    MiA2 paņēmu 2018.gadā ap ziemassvētkiem un POCO M4 5g Šī gada martā. Sanāk, ka MiA2 kalpoja bišķi ilgāk par 4 gadi, varēja vēl lietot, bet bija jau vizuāli apskādēts.
    Pēc MiA2 POCO šķiet jau riktīgs kosmosa kuģis ar superīgu ekrānu, ļoti ātrs un pat ir 5g.

    xs1
    02.05.2023 10:47

    Ja nopērk pilnībā jaunu 2022 Premium par puscenu, kad iznācis ir 2023 Premium, tas arī skaitās joprojām Premium segments?

    Skābene
    02.05.2023 11:45
    Reply to  xs1

    Pēdējā laikā tie seski piekopj cenu nepazemināšanas taktiku, lai vecie modeļi nebūtu pievilcīgāki par jaunajiem.

    davix
    02.05.2023 12:05
    Reply to  xs1

    Šī ir visprātīgākā pieeja. Nopirkt pirms 2-3 gadiem izlaistu labas kvalitātes telefonu (lai izslēgtu daudzos iepriekšējos komentāros minētos “lēto” telefonu trūkumus), par būtiski zemāku cenu. Galvenais izaicinājums ir vien uztrāpīt to brīdi, kad cena ir tuvu uz 1/2 lētāka un telefons vēl pārdošanā. Un to iegādāties pie oficiālā dīlera (parasti mobilo sakaru operatora), lai nebūtu raizes par garantijām. Nevis meklēt krutāko flagmani par lētāko cenu pa kaktu kantoru interneta veikaliem.

    Last edited 10 months ago by davix
    reiny
    02.05.2023 12:55
    Reply to  davix

    Te diskusijā visi tik par premium un lētām plastmasām spriež. Ir taču vēl vidus (250-500 eur). Ja nav mega prasības pret kamerām un procesoru jaudu spēlītēm, tad tur ir daudz labu variantu.
    Gadu vecu premium var ņemt, bet par vecāku es nebūtu tik pārliecināts. Iemesls ir supports un atjauninājumi. Kaut kā patīkami, kad tavam 2 gadu vecam tālrunim atnāk jaunākis Androids. :)

    Var 4 gadus lietot 800 vēru telefonu un var ik pa 2 gadiem pirkt 400 eur vērtu telefonu. Katram savs.

    davix
    02.05.2023 13:45
    Reply to  reiny

    Iegādāties telefonu, kas nav vecāks par gadu protams ir patīkami, bet tam būs maz racionālu pamatojumu. Piekrītot jau šeit minētajam, ka pēdējos gados flagmaņiem arvien retāk ir iekļauti kādi būtiski tehnoloģiski jaunievedumi. Tas vairāk būs emocijās balstīts lēmums. Ja telefonu var lietot arī vairākus gadus pēc atbalsta, tad kāpēc tādu arī nevarētu pirkt?

    Būtiska nianse jau ir tajā apstāklī, ka lielākoties šie premium flagmaņi tiek iegādāti līzingā, kas gan finansiāli, gan psiholoģiski ļauj ļoti lielai cilvēku daļai, iegādāties to, ko tie nemaz nevarētu atļauties, ja būtu jāpērk uzreiz par pilnu maksu.

    Ja uzreiz būtu no maka jāizņem EUR 1000+ par telefonu, tad domāju liela daļa flagmaņu apjūsmotāju tik kategoriski vairs nebūtu. Tad sāktu izvērtēt daudz objektīvāk, tik lielu izdevumu lietderībai par telefonu.

    Krotow
    02.05.2023 13:53
    Reply to  davix

    Viens daļa liktu katru mēnesi pa simtniekam plauktā :P Cik izturētu līdz pilnai summai, vvz… gan jau ka zem 30% :)

    Bez pašapziņas bužināšanas praktiskie iemesli flagmaņa pirkšanai ir ātrāka reakcija uz lietotāja darbībām, labāks ekrāns un objektīvi labāka/ātrāka kamera. Tāpēc diezgan labi pērk arī mazlietotos flagmaņus. Pēdējā laikā tie gan arī kļuvuši nejēdzīgi dārgi. Vispār interesanti kā mainīsies pirkto modeļu proporcija ja flagmaņu gals vēl dažus gadus stabili turēsies virs 1000€. Kaut kam būtu kvalitatīvi jāmainās vidējā segmentā.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Avenger
    03.05.2023 08:34
    Reply to  davix

    Es, pērkot telefonu, skatos uz to visu mazliet savādāk. Kāpēc man maksāt € 1000+ uzreiz, ja es to pašu summu varu paņemt līzingā un laika gaitā inflācija šo ikmēneša summu noēd. Šodienas 30€ pēc 2 gadiem vairs nebūs 30€ vērti. Rezultātā es šo telefonu nopērku patiesībā lētāk.

    Otrs iemesls par labu premium (tas gan ir vairāk subjektīvs un balstīts uz sajutām) – tie reaģē uz lietotāja kustībām ātrāk, nereti ir arī labākas kvalitātes kamera vai tie paši procesori tiek izmantoti kvalitatīvāki (ātrāki, jaunāki utt) kā arī tehniskais atbalsts ir daudz ilgāks.

    Trešais iemesls – šobrīd esmu pārgājis uz āboli, bet arī galvenais iemesls ir finansiālas dabas. Pēc 3-5 gadi es šo telefonu varu pārdot 1-3 dienu laikā par sakarīgu summu. Parādi kaut vienu androīdu, kuru pēc 5 gadi var pārdot par sakarīgu ciparu?

    Ja saliek kopā šīs lietas, tad galā tas premium nesanāk nemaz tik dārgs un pārmaksāts. Protams,cita lieta, ja kāds skrien pakaļ modei un katru gadu pērk jaunu telefonu pa €1000+.

    Pēča
    03.05.2023 10:04
    Reply to  Avenger

    Mazliet paplašini redzes loku un sapratīsi, ka nevis tu apčakarē sistēmu, bet sistēma tevi saslēdzot tevi kredīta līgumos! Līzinga pieliktie procenti tiek reiķināti ar turpejošu prognozes + zīmi un apēd tavu inflacijas teoriju pirkt uzreiz vs kredītā. Un ja ņem termiņā 12mēn vai vairāk tad vēl pienāk GPL procenta likme klāt. (tieši domāta lai nosedz šos inflācijas radītos zaudējumus lai banka/kredītiestāde nebūtu mīnusos) Turklat ja domā, ka pie operatora pērc ar 0% nomaksu, tā nebūt nav jo op pašu preces pamatsummu uzceno par 10-20% vismaz konkrētā gada modeļi ir dārgāk ne kā parastos veikalos/iveikalos(tātad vienkārši jau saknē viņi nosedz šos kredīta procentus, piedāvājot it kā bez procentiem) Tava shēmošanas teorija strādā uz kantorim kas piedāvā par normālu neuzskrūvētu preces vērtību un ja ir 6mēn vai 9mēn bezprocentu kredīts. (ilgākus 0% termiņus neesmu redzējis sen, kopš gāze grīdā- pirms krīzes laikiem.) Bet šādā laika posmā(zemāk par gadu) normālos apstākļos nu nepalielinās inflācija tik augstu un naudas vērtība tik daduz nesamazinās lai tu tur ko baigi iegūtu… Uz 1000€ gadā varbūt mērāms desmit eiro vērtībā. Ja fano ka ietaupīji dešuku uz šo termiņu, tad apsveicu! Tu esi kapeik.isējs! Kas staigā ar jaunāko trubu ar pirkstiem gaisā, bet zeķes ta cauras, jo naudiņas… Read more »

    Last edited 10 months ago by Pēča
    Biteme
    03.05.2023 09:55
    Reply to  davix

    Ja atceramies, ka baterija noveco arī stāvot plauktā bez lietošanas, eko-šmeko lodējumi ir laika mīna, tad 2-3 gadus veci telefoni (ražošanas datums, ne modelis kā tāds) arī nav nekāds super pirkums, pat ja tas savulaik ir bijis dārgs modelis.

    Man šķiet, tā izvēle ir līdzīga kā starp labi pabrauktu dārgo auto un jaunu vai ļoti svaigu budžeta auto. Abos gadījumos, atkarībā no gaidām, vēlmēm un veiksmes pieredze var būt laba un vai arī nelāga.

    Alberts Kviesis
    02.05.2023 13:15
    Reply to  davix

    Piekrītu. Pie operatora ņemot normālu tālruni tie būs līdz 25 EUR mēnesī

    Krotow
    02.05.2023 13:41
    Reply to  davix

    Tas tiešām bija labākais variants pirms +/- 3 gadiem, kad pa pusi vai 2/3 cenas varēji dabūt flagmani, kurš parastai lietošanai bija derīgs nākamos 4-5 gadus. Tagad visu bojā jauno flagmaņu cenas, kas pat lietotam aparātam grozās ap 1000€. Protams, ja nevajag pašu jaunāko kameru, var no mazlietoto telefonu plaukta ņemt S10 vai ko līdzīgu par +/- pieņemamu ciparu.

    davix
    02.05.2023 14:39
    Reply to  Krotow

    Paldies par ieskatu šī brīža tirgū. Ja tiesa, ka šādi mainījusies situācija tirgū, tad jātur vien abi īkšķi, ka nebūs nepieciešami jauna telefona meklējumi tuvākā nākotnē. Bet tā kā kamera man telefonā ir salīdzinoši maznozīmīgs parametrs, tad jācer ka vēl tiktu cauri ar līdzšinējo pirkšanas praksi.

    McB
    02.05.2023 14:14

    Tā ir muļķīga Tele2 reklāma. Vēl muļķīgāka par “meteorītu”.
    Ja man iekritīs lieks piķis no kādas haltūras, es sapirkšos Note 2/3 kādu kaudzīti un bēdu nezināšu. Nekas tur nebūs “nolockots”, varēšu ar 3 peles vēzieniem uzlikt kādu Android sagribās, un neprasīs man katrs apps lai ieslēdzu GPS, vai dodu piekļuvi SIMkartei.
    Tie jaunie telefoni ir priekš consumer market.
    Un filmēšanai ir domāts GoPro, un fotogrāfēšanai fotoaparāts.
    Drīz jau gāzesplīti, zālespļāvēju un fleksi izdomās iestrādāt telefonā…

    Alberts Kviesis
    02.05.2023 20:41
    Reply to  McB

    Ledusskapis, putekļu sūcējs, veļas mašīna, žāvētājs, friteris, kafijas automāts un citi gadžeti jau ir ar Wi-Fi. Arī zāles pļāvējs, starpcitu.. :D

    Last edited 10 months ago by Alberts Kviesis
    Karlis
    05.05.2023 14:53

    Gaidu tosteri ar wifi

    Avenger
    03.05.2023 08:24
    Reply to  McB

    Nu nevajag jau uzreiz arī galējībās iet. Kāpēc man ir jāņem līdzi 5 dažādi gadžeti, ja ikdienas vajadzībām pilnīgi pietiek ar kvalitatīvu telefonu, kurā ir 90% cilvēku pietiekamas kvalitātes kamera utt.? Protams, ja vēlies ar to pelnīt naudu, tad profesionālām vajadzībām vajadzētu nopirkt ko labāku.

    REALAIS
    02.05.2023 18:10

    Lietoju jau veselus 3 gadus Samsung A80 un nevaru sūdzēties īsti. Vienīgi nobeidzināju akumulatoru un pirms mēneša nomainīju pa kādām ~120 naudām. Ja rēķina, ka nopirku covid krīzes sākumā jaunu pa nieka ~280€, tad pavisam ap sirdi silti paliek. Lēti un labi. Vēl stabili 2-3 gadus ir cerības lietot. Iepriekšējo Note 4 ar nostaigāju gadus četrus.
    Tā kā var iztikt arī ar vidējās cenas kategorijas telefonu.

    Last edited 10 months ago by REALAIS
    Jānis Rišis
    02.05.2023 21:49

    Var dabūt 50 euro atlaidi ja pērk ķīnas interneta veikalos nevis vietējos veikalos ar kuponiem, izmantojot early bird atlaides un samaksājot uz pusi mazāku nodokli un muitu.

    Jānis Rišis
    02.05.2023 21:51
    Reply to  Jānis Rišis

    Tāds telefons nav nevienu reizi izņemts no iepakojuma.

    Edgars
    03.05.2023 05:38

    Jau 10 gadus sēžu uz Pixel telefoniem (sāku ar Nexus 5) un rēcu par ābolgalvām, kuri pērk telefonus par 1.4k. Šobrīd lietoju 6a kas man izmaksāja 310 eiro no Amazones. Teicams telefons.

    Skābene
    03.05.2023 09:05
    Reply to  Edgars

    Google Pixel 7pro 256GB Amazonē maksā ~900 euro + sūtīšanas izmaksas. Nav nekāda medus maize, bet visā visumā nav slikta izvēle.

    edriks
    04.05.2023 11:00

    Šobrīd dārgajā galā reāli trūkst konkurences Samsung un Apple, tāpēc cenas arī daļēji ir tik augstas.

    hmmm :)
    04.05.2023 18:43

    Strīdēties par premiuma un ekonomisku klasi telefoniem.Tas ir tā pat kā strīdēties par auto.
    Auto jauda nepietiekot uz ceļa, Vajagot lielāku un jaudīgāku motoru.
    Vajag braugt ar atļauto ātrumu tad pietiks.
    Kurš gan apgalvos ka brauc ar 90 km/h tur kur tas ir paredzēts?

    grh
    05.05.2023 16:07
    Reply to  hmmm :)

    Jēga diskutēt manuprāt ir tikai par telefona price/performance pret citiem tālruņiem nevis to vai tā cenu zīmē norādītā cena ir liela/maza.
    Piemēram, kursora biedrs izpīpē vienu cīgu paku dienā (ap 120e) un patīk regulāri vakarā mierīgai sirdij izdzert 2 alus. Cik kopā mēnesī šis cilvēks iztērē savam netikumam? Tai pat laikā viņš smejas par tiem, kuri nepērk midrange telefonus un iztērē naudu par Iphone.
    Un tad ir otrs cilvēks – nedzer, nepīpē, nopērk dārgo Iphone un viņam vēl pāri paliek mēnesī nauda, ja salīdzina ar pirmo personu.
    Tieši kā otrā persona ir lohs šajā situācijā?
    Katram ir savs. Vienam patīk daudz smēķēt, baudīt smēķēšanas procesu un viņam telefons ir mazsvarīgs. Citam patīk baudīt tehnoloģijas un viņš izbauda tā jaunākā telefona sniego katru knifiņu.
    Tieši tā kā kolēģis minēja par automašīnām. Tur ir identiska situācija. Viens nopērk lētu francūzi un raksta komentāros par to kādi citi idioti, kuri brauc ar vāciešiem. Ne visiem ir lemts saprast, ka mēs esam dažādi un katram ir savs skatījums uz to, kas viņam ir svarīgi un rada dzīvei pievienoto vērtību. Neuzskatu, ka mums jānoēd vienam otru.

    Reklāma