Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla akumulatoru kapacitāte pēc 320 000 km nobraukuma samazinās vidēji par 12 procentiem

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs Tesla publicējis informāciju par to, cik daudz no bateriju sākotnējās energoietilpības tiek zaudēts, kad auto nobraucis 200 tūkstošus jūdžu (320 tūkstošus kilometru) – ražotāji dati liecina, ka vidēji tiek zaudēti 12% kapacitātes. Bateriju energoietilpības samazināšanās tiek saukta arī par bateriju degradāciju un tas ir normāls process. Šādu informāciju ražotājs atklājis “Impact Report 2022” ziņojumā

    Kopumā Tesla paziņojums tieši šajā jautājumā ir ļoti vispārīgs un ražotājs pievienojis grafiku par Model X/Model S, kas liek domāt, ka informācija ir par šajos konkrētajos modeļos izmantotajām baterijām. Iepriekš šī paša ziņojuma 2020. gada versijā Tesla ziņoja, ka baterijas pēc 200 tūkstošiem jūdžu saglabā 90% sākotnējās energoietilpības.

    Ražotāja pārstāvji norāda, ka viņi neparedz pārāk daudz bateriju maiņu – mašīnas ASV pēc šāda noskrējiena nereti tiek nosūtītas uz pārstrādi. “Nobraukto kilometru daudzums ir tikai viens no faktoriem, kas šo ietekmē. Svarīgs faktors ir bateriju vecums.”

    Nākotnē Tesla sola piedāvāt plašākus datus, informējot arī par Model 3/Model Y sniegumu. Laika gaitā mainījušies bateriju tipi un dizains, kā arī to ķīmija, tāpēc iespējami atšķirīgi rezultāti. Ražotājs šādu informāciju sola atklāt, kad viņiem būs pietiekami daudz informācijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    28.04.2023 11:51

    Un ja ilgi stāv pie sētas, netiek regulāri braukta un lādēta? Ja lādē tikai ātrajās uzlādes stacijās. Kā tad saglabājas kapacitāte?

    Last edited 11 months ago by Skābene
    xs1
    28.04.2023 12:32
    Reply to  Skābene

    Uz ko akcents? Vai varēs ņemt līzingā piecpadsmit gadīgu elektrisko ar 400tkst. noskrējienu un par 5K euro ?

    KKTK
    28.04.2023 12:52
    Reply to  Skābene

    Nākotnē pirms pirkšanas “vai var auto aizvest uz servisu”, ne tikai meklēs rūsu, bet arī meklēs sliktas lādēšanās ieradumus…

    Skābene
    28.04.2023 14:38
    Reply to  KKTK

    Nu uz to pusi! Ir redzēts Nissan Leaf ar 20k nobraukumu un pilnīgi beigtu aķi, tajā pašā laikā citam ar 160k nobraukumu SoH ir normas robežās. No tā secinu, ka reta lietošana un neapdomīga lādēšana var nodarīt vairāk ļaunuma, kā nobrauktie kilometri.

    Biteme
    28.04.2023 17:27
    Reply to  KKTK

    Iešaus kontrolierim uzlādes ciklu un sprieguma ciparus, kas ir jārāda pie pārbaudes. Un tad veca baterija ziņos, ka ir sprigana, bet nobraukt varēs maz vai vēl mazāk. Protams, bateriju var iztestēt kā nākas, pat elementus atsevišķi, bet kurš gribēs par to maksāt?

    Elektriķis
    28.04.2023 19:03
    Reply to  Biteme

    Teslai ir iebūvēta funkcija: baterijas testēšana. Tas paņem zināmu laiku, jo tā tiek uzlādēta un izlādēta, bet tad rezultāts ir ticams.

    Zemene
    29.04.2023 21:56
    Reply to  Elektriķis

    Ieskatoties rakstam pievienotajā diagrammā var izsecināt, ka īstenībā satiksmē nepiedalās/ nav piedalījusies Tesla ar reģistrācijas numurzīmi Model S/X. Līdz ar to visi pieņēmumi izskatās pēc kāda uzņēmuma “slapjie sapņi”.

    Krotow
    02.05.2023 09:02
    Reply to  KKTK

    Odometru notinējiem būs jauns pakalpojums – baterijas uzlādes ciklu statistikas uzfrišināšana.

    Pēča
    28.04.2023 15:53

    Un tas no paša autorazotaja, kam der tikai pozitīvs PR jo no tā ceļ savu spīdumu. :D Liekas pagājusogad vai vēl senāk bija neatkarīgs testētājs veica testus vairakiem populārakajiem EV un tur dati bij daudz savādaki, jeb 10-15% degradācija notika jau pirmajos 100 000km un pie 200 000km ‘normālā ciklā’ bija ka baterijas resurss vēl strauji samazinājās un nu jau bija par 30-45% mazaks ne kā noripoja no konveijera. Nu tad ‘smagos apstākļos’ (vai nevīzīgos) attiecīgi šos datus ir jāpareizina ar ~1.5x Bet to protams lielākās kompanijas diskridetēja un oficiali teica, ka tests ir sapabrificēts lai speciāli tiktu veikta nomelnošā kampaņa pret šo zaļo EV būvi. ;) Un ātri vien noraka. Vēl pēc desmit.. divdesmit gadiem ‘vecie dinazauri dabiski izmirs’ un jaunie būs veidoti tā, ka ar autiņu nobraukt 200tūkstosus būs nereāls sasniegums, jeb ja gribēsim braukt, tad nekur neliksimies un vērsim ik pēc 5..6 vai 8 gadiem makus vaļā pērkot jaunu auto jo vecajam būs nerentabls remonts nobraucot to 200k atzīmi! Un tie kas nevarēs atļauties, tie brauks ar pusalūzušiem auto, kuri no originālās tur 500/600km ar vienu uzlādi varēs nobraukt 200/300km…. jeb dizi nekas nemainīsies un gluzi kā tagad tie kas meklē auto līdz 1k vai 2k budžetā… Read more »

    Last edited 11 months ago by Pēča
    nedarata
    02.05.2023 08:36

    + Uzlādes ātrums samazinās, paātrinājums ilgāks

    Reklāma