Elektroauto ražotājs Tesla publicējis informāciju par to, cik daudz no bateriju sākotnējās energoietilpības tiek zaudēts, kad auto nobraucis 200 tūkstošus jūdžu (320 tūkstošus kilometru) – ražotāji dati liecina, ka vidēji tiek zaudēti 12% kapacitātes. Bateriju energoietilpības samazināšanās tiek saukta arī par bateriju degradāciju un tas ir normāls process. Šādu informāciju ražotājs atklājis “Impact Report 2022” ziņojumā
Kopumā Tesla paziņojums tieši šajā jautājumā ir ļoti vispārīgs un ražotājs pievienojis grafiku par Model X/Model S, kas liek domāt, ka informācija ir par šajos konkrētajos modeļos izmantotajām baterijām. Iepriekš šī paša ziņojuma 2020. gada versijā Tesla ziņoja, ka baterijas pēc 200 tūkstošiem jūdžu saglabā 90% sākotnējās energoietilpības.
Ražotāja pārstāvji norāda, ka viņi neparedz pārāk daudz bateriju maiņu – mašīnas ASV pēc šāda noskrējiena nereti tiek nosūtītas uz pārstrādi. “Nobraukto kilometru daudzums ir tikai viens no faktoriem, kas šo ietekmē. Svarīgs faktors ir bateriju vecums.”
Nākotnē Tesla sola piedāvāt plašākus datus, informējot arī par Model 3/Model Y sniegumu. Laika gaitā mainījušies bateriju tipi un dizains, kā arī to ķīmija, tāpēc iespējami atšķirīgi rezultāti. Ražotājs šādu informāciju sola atklāt, kad viņiem būs pietiekami daudz informācijas.
Un ja ilgi stāv pie sētas, netiek regulāri braukta un lādēta? Ja lādē tikai ātrajās uzlādes stacijās. Kā tad saglabājas kapacitāte?
Uz ko akcents? Vai varēs ņemt līzingā piecpadsmit gadīgu elektrisko ar 400tkst. noskrējienu un par 5K euro ?
Nākotnē pirms pirkšanas “vai var auto aizvest uz servisu”, ne tikai meklēs rūsu, bet arī meklēs sliktas lādēšanās ieradumus…
Nu uz to pusi! Ir redzēts Nissan Leaf ar 20k nobraukumu un pilnīgi beigtu aķi, tajā pašā laikā citam ar 160k nobraukumu SoH ir normas robežās. No tā secinu, ka reta lietošana un neapdomīga lādēšana var nodarīt vairāk ļaunuma, kā nobrauktie kilometri.
Iešaus kontrolierim uzlādes ciklu un sprieguma ciparus, kas ir jārāda pie pārbaudes. Un tad veca baterija ziņos, ka ir sprigana, bet nobraukt varēs maz vai vēl mazāk. Protams, bateriju var iztestēt kā nākas, pat elementus atsevišķi, bet kurš gribēs par to maksāt?
Teslai ir iebūvēta funkcija: baterijas testēšana. Tas paņem zināmu laiku, jo tā tiek uzlādēta un izlādēta, bet tad rezultāts ir ticams.
Ieskatoties rakstam pievienotajā diagrammā var izsecināt, ka īstenībā satiksmē nepiedalās/ nav piedalījusies Tesla ar reģistrācijas numurzīmi Model S/X. Līdz ar to visi pieņēmumi izskatās pēc kāda uzņēmuma “slapjie sapņi”.
Odometru notinējiem būs jauns pakalpojums – baterijas uzlādes ciklu statistikas uzfrišināšana.
Un tas no paša autorazotaja, kam der tikai pozitīvs PR jo no tā ceļ savu spīdumu. :D Liekas pagājusogad vai vēl senāk bija neatkarīgs testētājs veica testus vairakiem populārakajiem EV un tur dati bij daudz savādaki, jeb 10-15% degradācija notika jau pirmajos 100 000km un pie 200 000km ‘normālā ciklā’ bija ka baterijas resurss vēl strauji samazinājās un nu jau bija par 30-45% mazaks ne kā noripoja no konveijera. Nu tad ‘smagos apstākļos’ (vai nevīzīgos) attiecīgi šos datus ir jāpareizina ar ~1.5x Bet to protams lielākās kompanijas diskridetēja un oficiali teica, ka tests ir sapabrificēts lai speciāli tiktu veikta nomelnošā… Read more »
+ Uzlādes ātrums samazinās, paātrinājums ilgāks