Web Analytics
More
    Reklāma

    Mercedes: Elektroauto ir tehniski pārāki par iekšdedzes dzinējiem ar sintētisko degvielu

    Jaunākie raksti

    Pēdējo nedēļu laikā arvien biežāk tiek pieminētas tā saucamās sintētiskās degvielas – kā zināms, izmantojot šāda tipa degvielu, arī pēc 2035. gada Eiropas Savienībā varēs piedāvāt jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Šādas degvielas intensīvi attīsta Porsche zīmols, arī Stellantis koncerns testē šo degvielu lietojumu savos iekšdedzes dzinējos, bet tagad savu viedokli izteikuši Mercedes pārstāvji – viņuprāt, elektroauto ir tehniski pārāki par mašīnām, kas izmanto iekšdedzes dzinējus ar sintētisko degvielu.

    Mercedes jau iepriekš nospraudis kursu elektroauto virzienā un pie tā turas – zīmols no 2030. gada pārtrauks iekšdedzes dzinēju lietošanu. “Elektriskās mašīnas joprojām ir salīdzinoši jaunas, īpaši, ja salīdzinām ar iekšdedzes dzinēju,” izteicies uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ola Kaleniuss sarunā ar Frankfurter Allgemeine Zeitung. “Mēs saskatām lielu izaugsmes potenciālu. Elektriskā piedziņa snieguma ziņā apsteigs iekšdedzes dzinējus līdz šīs desmitgades beigām,” uzskata Kaleniuss.

    Pagaidām Mercedes neatsakās no iekšdedzes dzinējiem – ražotājs turpinās piedāvāt šādas mašīnas vēl vairākus gadus, taču R&D fokuss arvien vairāk noslieksies elektroauto virzienā – ražotājs plāno attīstīt tikai elektroauto paredzētas platformas, kuras būs iespējams pielāgot iekšdedzes dzinēju vajadzībām, ja tas būs ekonomiski pamatoti.

    Vācu autoražotājs gan joprojām investē arī iekšdedzes dzinējos, lai tos padarītu efektīvākus. Galvenais uzdevums ir panākt, lai tie atbilst Euro7 prasībām un Mercedes ir apņēmušies to izdarīt. Tiesa, jau šīs desmitgades vidū investīcijas iekšdedzes dzinējos samazināsies par 80%, ja salīdzinām ar šodienu. Kaleniuss uzsver, ka Mercedes arī nākotnē turpinās sevi pozicionēt kā premium zīmols, taču varam sagaidīt arī kādus budžeta klases modeļus, cik nu par tādiem varam runāt Mercedes gadījumā.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Andris
    27.04.2023 09:39

    Ha ha ha. Pirms tesla parādīja ka elektro auto var, visi šie “mersedes” vienā balsī bļāva ka nekad neražos elektro auto. Nekad, nekad, nekad.

    esunes
    27.04.2023 10:33

    Un to apgalvo autoražotājs, kura jaunākā modeļa svarīgākās novācijas ir apgaismota radiatora reste, diožu salikšana dimanta formā aizmugures formā un 3 dažāda!!!! izmēra (kas ir fantastiska dizaina plānprātība, jo katram ekrānam būs tikai tam dizainēti appi) ekrānu savietošana priekšējā panelī?

    Bats
    27.04.2023 10:41

    Iekšdedzes dzinējiem nav nākotnes tālāk par 20 40’ajiem. Iespējams jau 30’tajos neviens nepirks pat ja piedāvās. Tagad, kad ir pieredzēts ko var elektromotors automašīnā, iekšdedzes dzinēji ar savu zemo efektivitāti, troksni, smirdīgo un kancerogēno izplūdi un dārgo uzturēšanu neliekas vairs interesanti. Ja nu vienīgi klasiskos sportiskos auto, kuriem ir retro vērtība – reizi nedēļā izbraukt ar nolaistu jumtu, bet ne ikdienā lietojamā auto.

    Labrīt
    27.04.2023 16:08
    Reply to  Bats

    Mārketinga nodaļas šajos modeļos “sakarinās” tā pavairāk LED lampiņas, un tērētie būs klāt gluži kā mušas uz mušpapīra :)

    Gundars
    27.04.2023 16:22
    Reply to  Bats

    Vada garuma attālumā no štepseļa elektroauto ir konkurētspējīgs. Maršrutā pilsētas dzīvoklis-tuvējā kafē kur iedzert latti der. Bet pabraucot nost no civilizētā – un tādu vietu pasaulē ir daudz – elektroauto ir klucis, pie tam smags klucis ar ķīmisku vielu piepačkātu kluci vēderā.

    Krotow
    27.04.2023 17:41
    Reply to  Gundars

    Ka tikai uzd…t visam, kas nededzina naftu. Ar ūdeņraža auto brauksi?

    Krotow
    27.04.2023 17:43
    Reply to  Bats

    Kamēr būs čakars ar mazu nobraucamo attālumu no vienas uzlādes, ilgu uzlādes laiku un nepietiekamu skaitu publiski pieejamo lādētāju vietās, kur braucēji apgrozās, elektriskie auto būs vairāk nišas produkts.

    KD100946
    27.04.2023 19:11
    Reply to  Krotow

    Ražotāja instrukcijā akumulatoram kā atbilstoša darbības temperatūra ir norādīta no 0 C līdz +35 C. Citi sīnusi ir jau ekstrēmi.
    Kondensāts vs elektroinstalācija…Kondensāts beigās uzvar.
    Tātad ilgstoši izbraukt ārpus istabas ir kaitīgi elektroierīcei !

    Reklāma