Volkswagen zīmols iepriekš saņēma ļoti dažādas atsauksmes salona un multimediju sistēmas funkcionalitāti. Ņemot vērā, ka daļa viedokļu par to bija ļoti kritiski, ražotājs būtiski pārveidojis savu multimediju sistēmu un to pirmoreiz ieraudzīsim jaunajā ID.7 – Volkswagen salonā atteicies no visām pogām, tā vietā izveidojot konfigurējamu īsceļu joslu ekrānā.
Sarunā ar mediju Autocar VW lietošanas pieredzes speciāliste Marī Pulē norādīja, ka katram klientam var būt savas specifiskās vēlmes, tāpēc šādi īsceļi ir visuniversālākais risinājums. “Ja jūs menedžeriem lielā uzņēmumā pajautātu, kādas četras pogas viņi vēlētos redzēt visvairāk, droši vien saņemtu ļoti atšķirīgas atbildes. Tāpēc izlēmām, ka aizvāksim pogas, tā vietā izveidojot konfigurējamus īsceļus auto ekrānā.” Iepriekš VW mašīnās zem multimediju ekrāna bija taisnstūris ar četrām īsceļu pogām – “Clima”, “Mode”, “Menu” un “Assist”. Tas ID.7 ir aizvākts un katrs var saprogrammēt tās lietas, kas viņam ir galvenās un ko lieto visbiežāk.
Respektīvi, klients pēc saviem ieskatiem var pielāgot galveno izvēlni un ļauj izvēlēties, kuri īsceļi ir pieejami visu laiku. Piemēram, šoferis vēlas atslēgt kādu no viedajiem braukšanas asistentiem – cilvēks var ieprogrammēt īsceļu uz braukšanas asistentu izvēlni. Visas klimatkontroles funkcijas, tajā skaitā apsildāmie sēdekļi, tagad ir joslā ekrāna apakšā. Tieši zem tā atrodas slīdjoslas, kas izmantojamas temperatūras regulēšanai. Tagad tās ir izgaismotas, bet iepriekš kaut kāda iemesla dēļ tā nebija, līdz ar to izmantot šīs slīdjoslas tumsā bija apgrūtinoši.
Šī pieeja aizvākt visas pogas un piedāvāt plašākas konfigurēšanas iespējas ekrānā pamazām nonāks arī citos VW modeļos, tostarp modernizētajā ID.3. Lai arī šajos modeļos VW pilnībā atsakās no fiziskām pogām, citos modeļos tās tomēr ir sagaidāmas. Tas ir viens no zīmola vadītāja Tomasa Šēfera uzstādījumiem – reaģējot uz klientu kritikas vilni par lietošanas pieredzi, tika izveidota īpaša komiteja, kuras uzdevums bija ieklausīties un analizēt klientu sūdzības, kā arī ieteikumus. Tā visa rezultātā uz stūres atgriezīsies parastas pogas nevis pēdējā laikā lietotās skārienjutīgās pogas. Nesen demonstrētajās ID.2all koncepta skicēs arī redzamas fiziskas pogas auto salonā.
Vajadzētu aizliegt lietot planšetes brauciena laikā, tāpat kā telefonus! Tad ražotājs nevarēs iesipt kapeiku uz pogām!
Būtībā visas svarīgās pogas, kuras jālieto braucot, ir uz stūres. Uz lielā ekrāna ir navigācija, kuru tāpat nevar apveltīt ar pogām. Salona temperatūra nav tā, kuru būtu nemitīgi jāregulē.
Pakāpeniska evolūcija uz pašbraucošo auto – ar lieliem ekrāniem komplektā nāk asistenti, kuri ļauj drusku novērst skatu no ceļa.
Absolūta aplamība.
Nesen noīrēju Audi kuram dominē vēl fiziskās pogas – braucot, vai sēžot korķī, ir daudz vieglāk. Pogas spiežas patīkami un klikšķina.
Tad bija Trocs. Klimata kontrolei virsū jāblenž lai saprastu vai ir strādājošs vai nav – bi3ži nAf JāruGUlē! Ko man darīt ka paliek par karstu vai gribu lai pūš citur vai atlaiž vējstiklu – ceļmalā stāties? Ejiet ellē.
Tā stūres padarīšana ir mēsls.Virsū jāblenž un īrētam auto konkrēti jūt ka viss ir glancēts speķis. Pretīgi un lēti.
Ir gadījies, ka naktī izbrauc no tuneļa, un tur ir pēkšņa lietus gāze, tā ka neko neredz, un logs no iekšpuses momentāli aizsvīda tā, ka pilnīgs čau. Tādos apstākļos vēl bakstīt planšeti un slēgāt logu tīrītāja režīmus un meklelēt kā palaist pūtēju uz loga būtu bīstami.Ja vēl tas ir nomas auto, kurā neko nezini, var arī nosisties kalnu serpantīnos.
Ne visiem uz stūres ir “glancēts speķis”. Teslas rullīšiem nav ne vainas – tos var skrollēt uz augšu un leju, spiest pa labi un pa kreisi, nospiest – nav pat uz tiem jāskatās. Nupat parādījās iespēja piekārtot rullītim kādu izvēlētu papildfunkciju, piemēram “stikla atlaidēju”. Arī fiziskās pogas, ja to ir pietiekami daudz, ir vēl jāatrod vai jāsačamda.