Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā ceļot komfortā: ekipējuma ceļvedis jaunajiem motociklistiem

    Jaunākie raksti

    Motociklēšanas pirmās pāris sezonas mums visiem parasti ir pilnas ar entuziasmu, satraukumu un bieži arī neizbēgamu apjukumu par to, kas viss nu mums tagad ir jāpērk. Kas vispār ir vajadzīgs? Kas nav vajadzīgs? Kas der, kas piestāv, kas ir praktisks un kaudzi citiem jautājumiem. Vairums no mums pirms sava pirmā brauciena pieļauj vienu un to pašu kļūdu – mēs aiziejam uz kaut kādu moto veikalu un nopērkam kaut kādus džinsus, kaut kādus zābakus un kaut kādu moto jaku, bieži ādas. Un cimdus arī ādas. Tikai pēc pirmajām pāris sezonām, pirmajiem garajiem braucieniem mēs sākam labāk apjaust savas kļūdas un arī savus paradumus – kur mēs braucam, kā mēs braucam un kas no ekipējuma strādā vai nestrādā, un – kad. Daži no mums uzvelk savas smagās tekstila vai ādas moto jakas, pludo ar sviedriem vasaras vidū un domā, ka tā tam būtu jābūt. Bet tā nav jābūt. 

    Nepērciet ādas jakas

    Ādas jakas vispār ir viens no visnepraktiskākajiem moto apģērba gabaliem kādu var nopirkt, ja tā padomā. Ādai nepatīk izmirkt – āda izmirkstot un žūstot paliek cietāka un mēdz plaisāt, plus tā arī ļoti ilgi žūst. Vasaras svelmē tā svīdina un ziemas aukstumā āda ātri vien sastingst. Tā adekvāti “strādā” faktiski tikai sausā laikā un ļoti šaurā temperatūras diapazonā, aptuveni no 15 līdz 20°C. Taču āda izskatās forši, ir tāda kā cauri laikiem ejoša klasika un piestāv zināmu veidu motocikliem un dzīves uzskatiem. Manā uzskatā ādas jakas ir izcilas, lai aizbrauktu saulainā sestdienā uz kafejnīcu, taču tālākiem braucieniem un ceļojumiem tā galīgi nav laba izvēle. Āda ir piemērota arī sacīkšu motosportam uz asfalta, jo pat ar vismūsdienīgāko, modernāko sintētisko tekstilu, bieza āda ir joprojām ar vislielāko abrazīvo rezistenci. Citiem vārdiem, ja tu nokrīti no motocikla uz 160km/h un turpini slīdēt pa asfaltu vēl kādu laiciņu – āda ir vienīgais, kas nenovīlēs tev dibenu līdz kaulam 2 sekunžu laikā.

    Reklāma

    Tad ko?

    Moto apģērbs ir ļoti dažāds un dalās vairākās kategorijās. Aukstam laikam, karstam laikam. Pēc motocikla žanra, ceļošanai, motosportam, brīvdienu braukelēšanai. Ir funkcionāls, ir klasisks, ir modīgs, ir arī viss koši dzeltens, lai tu izskatītos kā nupat no stroikas iznācis, bet visi uz ceļa redzētu tevi pa gabalu nākam. Katrā ziņā, izvēles ir ļoti daudz. Tad kā izvēlēties? Kā saprast, kas būs vispiemērotākais gan motociklam, gan tā izmantošanas veidam? 

    Šis nelielais ekipējuma ceļvedis ir domāts jauniem braucējiem ar uzsvaru uz ceļošanu, jo tieši garākos braucienos bieži uz motocikla tiek pavadītas daudzas stundas un pieredzami daudz un dažādi laikapstākļi, bieži vienas dienas ietvaros, kas uzliek diezgan lielu pārbaudījumu jebkuram ekipējumam. Ceļvedis šoreiz būs tikai par apģērbu, tātad – jakas, bikses, apavi, cimdi. Ķiveres paliek citai reizei.

    Divas universālās patiesības

    Izvēloties moto apģērnu ir jāņem vērā divas patiesības. Pirmā – temperatūras komfortu uz motocikla nekad neietekmē tikai grādi vien. Mūsu termoregulāciju ieteikmē dažādi faktori – vējš, mitrums gaisā, noguruma pakāpe, cik esam gulējuši, kad esam paēduši, stress, garastāvoklis un arī motocikla vējstikls un priekšpuses aprises. Otrā – nav viena apģērba, kas der visiem apstākļiem. Ok, ir viena jaka, kas ir nokļuvusi vistuvāk īstai 4 sezonu jakai, bet par to vēlāk. Tas ir fakts – jaka, kas būs izcila vēsam un slapjam laikam, visdrīzāk nekad nebūs ne ērta, ne patīkama siltākā laikā. Un otrādi. Šī brīža moto ekipējuma ražotāju mārketingologi gribēs tevi pārliecināt, ka jaka ar Goretex ūdensizturīgo membrānu ir vienīgā jaka, ko tev jebkad vajadzēs, bet neiekrītiet šajā slazdā. Es esmu savu 10 sezonu laikā izbraucis visdažādākos laikapstākļus – no ledus lietiem Norvēģijas arktiskajā tundrā līdz +40 grādu “fēnam” Nevadas tuksnesī ar visu, kas eksistē pa vidu, un vienu es esmu sapratis – motojaka ar ūdensizturīgu membrānu der tikai braucot uz ziemeļiem un tikai līdz kādiem +20°C. Katram mums termoregulācija ir citāda, bet es personīgi jau pie +18°C jūtos pārāk sakarsis ūdensizturīgā jakā, īpaši kustoties pa lēnu satiksmi saulainā laikā. Pastiprināta svīšana zem vāji elpojošas jakas karstumā ir gan nepatīkama, gan bīstama. Kādēļ bīstama? Organisms patērē vairāk enerģiju mēģinot sevi atdzesēt un rezultātā nogurums iestājās ievērojami ātrāk. Līdz ar nogurumu pazeminās arī vērība un reakcijas ātrums. Šī ir enerģija, ko mēs gribam sataupīt līdz dienas beigām, jo tad ir lielāka iespēja, ka mēs vakarā no motocikla nokāpsim priecīgi, pozitīvi un dzīvi.

    Dārgās un labās Goretex vai citu membrānu 3-sezonu motojakas parasti cenšas daļēji minimzēt savu neizmantojamību siltā laikā ar atveramām ventilācijas atverēm – padusēs, piedurknēs, uz krūtīm, uz muguras. Dažām jakām šīs ventilācijas iespējas ir vairāk, citām mazāk, un tās nosacīti darbojas, kamēr motocikls kustas ar pietiekamu ātrumu un kamēr vēja plūsmu neaizsedz resna bāka un augsts stikls. Ir labāk, bet tāpat nav labi.

    Tas pats stāsts ir ar membrānas motobiksēm – tās ir diezgan bezjēdzīgas vasarā. Jūsu augšstilbi un apakšstilbi tāpat nekad īsti netiek pakļauti skarbajiem elementiem. Tie ir paslēpti aiz bākas vai priekšējiem paneļiem un atrodas tuvumā motoram, no kā tāpat uz kājām plūst siltas gaisa plūsmas. 

    Modularitāte

    Ja vēlamais rezultāts ir iegūt ekipējumu, kas labi kalpotu pēc iespējas plašākos laikapstākļos un temperatūrās, tad vienīgā atbilde ir modulārisms. Reti kurš no mums varēs paņemt līdzi moto ceļojumā vai braucienā divas moto jakas, divas bikses un divus apavus, kaut arī tas būtu ideālais risinājums. Realitātē tās moto somas un kastes nemaz nav tik lielas, īpaši, ja ceļojam divatā vai ja ceļojam ar kempinga lietām. Modulāra apģērba pieeja motobraukšanai ir tieši tāda pati, kāda tā ir tūrismam, pārgājieniem vai kāpšanai kalnos – ir slānis siltumam, ir slānis slapjumam. Tā paredz “3 slāņu sistēmu”, ko var brīvi kombinēt pēc vajadzības. Galu galā, šķērsojot kalnus bieži vien temperatūras atšķirība starp virsotni un ieleju (īpaši Itālijā) var būt līdz pat 20 grādiem pārdesmit kilometru ietvaros.

    Kā apģērbties ceļojumam ar moci: 3 vienkārši soļi

    Pirmais solis – ieguldiet labā apakšslānī jeb termoveļā. Kaut vai slēpošanas. Termoveļa parasti ir viegla, plāna, neaizņem daudz vietas, taču ir ļoti sildoša. Ir daudz ražotāju, kas tādu piedāvā dažādās cenu kategorijās. Neļaujiet moto ekipējuma ražotājiem sevi apmānīt – nav nekādas būtiskas atšķirības starp to “specializēto” apakšslāni, ko piedāvā moto ekipējuma zīmoli un to, ko piedāvā visi tūrisma vai sporta apģērbu zīmoli. Izvēlieties termoveļu ar augstu Merino vilnas sastāvu. Divi no labākajiem šādu apģērbu ražotājiem ir Smartwool un Icebreaker – tie piedāvā dažādu “smagumu” jeb biezuma termoveļu. Es ieteiktu ņemt vissiltāko opciju augšdaļai (240-260gr) un vidējo vai plāno (120-160gr) lietošanai zem moto biksēm. Tā jums kalpos daudzus gadus, tai skaitā ziemas aktivitātēs ārpus motociklēšanas.

    Icebreaker ir dažādu biezumu un funkciju Merino termoslāņi

    Otrais solis ir vidusslānis. Šis ir tas slānis, kas ir zem moto jakas un te var lietot jebko, sākot no parasta hūdija, vilnas džempera vai, ja gribas labāku veiktspēju vieglākā audumā, tad kādu no ceļošanas un tūrisma zīmolu siltajiem “flīšiem”. Šim, tāpat kā citiem apģērba gabaliem, priekšrocība ir tā izmērs – jo mazāk vietas tas aizņem somā, kad novilkts, jo labāk. Daudzi, kas ceļo un iet pārgājienos, ir uzticīgi dūnu apakšjakām. Dūnas ir ļoti labi saspiežamas, lai tās pārvadātu somā vai maisā, un tās ļoti labi silda, pieņemot, ka tās no vēja un mitruma aizsargā kaut kāda tehniska ārējā čaula (šajā gadījumā – moto jaka). Es iesaku vienu konkrētu produktu no Rev’it – Storm WB jaku, ko esmu pats uz ādas pārbaudījis. Tas ir kombinēts vidusslānis ar dūnu zonām un vēju aizturošu sintētisku materiālu. Tas ir plāns un attiecīgi ļauj to valkāt zem plānas un labi ventilējamas motojakas, aizturot vēju. Tas padara jebkuru “vasaras” jaku par “pavasara” jaku.

    Rev’it Storm WB iekš FC-moto.

    Un trešais solis ir čaula jeb, mūsu gadījumā, moto jaka ar bruņām. Vispraktiskākā stratēģija ir izvēlēties motojaku ar maksimālu ventilāciju – nekādas oderes, nekādas membrānas. Karstā vasarā šāda brīvāk “elpojoša” un vēju caurlaidīgāka jaka būs valkājama vienkārši virs T-krekla un ļaus komfortabli braukt karstumā līdz pat 30°C. Pie pēkšņām vēsākām temperatūrām vakarpusē vienkārši pievienojiet kādu no apakšslāņiem pēc vajadzības. Silts vidusslānis ļaus komfortabli braukt jau pie 15°C un, pievienojot tam klāt Merino termoveļu, varēsiet normāli braukt pat 10°C. Zem 10°C šosejas ātrumos droši vien noderēs kāda no apsildāmajām apakšjakām vai vestēm. Arī tādas ir pieejamas (barojamas gan no motocikla 12v baterijas, gan no 6v “kabatas” baterijas). Macna ir populārs šādu apsildāmo apģērbu ražotājs Eiropā. Ir arī Keis. Es personīgi lielāko daļu sezonas velku mesh tipa tīkljaku Belstaff Temple vai bruņotu kokvilnas moto kreklu Merlin Brody.

    Rev’it Eclipse 2 jaka (vairāk pilsētai, jo īsāka) un Rev’it Airwave 3 tūrismam. Ir arī bikses.

    4. solis: slapjumam

    Atgriežoties pie slapjumizturības un pēkšņa lietus – pret to var nodrošināties ar elementāru, nedārgu lietuskārtu. Šī plānā, sintētiskā lietuskārta parasti neaizņem somā vairāk kā pāris 0,5l limonādes pudeles un kalpo arī kā aukstu vēju aizturošs 4. slānis pavisam zemu temperatūru gadījumos. No paša pieredzes – ar 4 funkcionāliem slāņiem (termoveļa, flīsis, vasaras motojaka un lietuskārta) var kādu brīdi izturēt braukšanu arī +4 grādos, taču pēc pāris šādām stundām viesnīca un silta duša ir ļoti rekomendējama. Starpcitu, lietus kārta ir pieejama arī cimdu veidā kā virscimdi, ko uzvilkt virs parastajiem vasaras moto cimdiem. Lietus plānā virskārta ir daudz jēdzīgāka par ūdensizturīgajām oderēm, kādas bieži ieliek jaku un cimdu iekšpusē, jo tā neļauj apģērbam izmirkt no ārpuses. Izmirkusi jaka, pat ja ūdens nav ticis cauri līdz ādai, būs smaga un slapja, un tāda tā būs labu brīdi līdz pilnībā izžūs. Vēsākā un mitrākā laikā tā neizžūs līdz pat nākamajam rītam, kad to nāksies tādu mitru vilkt. 

    Tucano Urbano Nano Rain. Ir pieejami dažādi modeļi, arī apavu lietus kārtas.

    Ja tomēr ir skaidrs, ka brauksiet uz skarbiem ziemeļiem un nekāds plezīrs tur nesanāks – meklējiet jaku, kur membrāna (Goretex ir vislabākais, kaut visdārgākais) ir laminēta iekšpusē audumam. Tas nodrošinās, ka jaka uzsūks slapjumu daudz mazāk, nekā jaka, kur ūdensizturīgā kārta ir kā brīvstāvoša odere jakas iekšpusē un pats ārējais jakas materiāls ir no gluda, neilona tipa auduma. Tas sekmēs ūdens pilīšu noripošanu nevis uzsūkšanos. Izcils piemērs šādai jakai ir Rev’it Trench GTX.

    Rev’it Trench GTX jaka

    Jakas ar izņemamām lietus oderēm ir ārkārtīgi nepraktiskas. Pirmkārt, lai to ieliktu vai izņemtu, jaka ir fiziski jānovelk nost. Nav pārāk forši slapjas šosejas malā. Otrkārt, kā jau minēju iepriekš, pati jaka virs oderes samirks, kļūs smaga un turpinās atņemt ķermenim siltumu arī pēc lietus. Un, treškārt, tā žūs divas diennaktis. Tādēļ labāk parastā lietus kārta – lēti un labi.

    Goretex šmoretex

    Stāsts par apaviem ir gauži līdzīgs. Siltā laikā tādi ar ūdensnecaurlaidīgu membrānu būs svīstoši un karsti. Īpaši tad, kad jūs piestāsiet atpūsties vai paēst. Nav būtiski, vai izvēlētie apavi ir moto kedas, zābaki vai garie enduro zābaki. Ja vien jūs neplānojat šķērsot seklas upes vai braukt uz Norvēģiju, membrāna zābakos vasarā ir tieši tik pat lieka. Parastā apavu āda ir pietiekami noturīga pret nelielu mitruma daudzumu pati no sevis un siltā laikā tā arī ir nedaudz elpojošāka. Ir pieejami daudz un dažādi ērti produkti (spreji, krēmi un zieķi), kas ļauj ādu padarīt ļoti ūdensizturīgu uz 3-4 dienām. Iemet somā tādu vienu mazu ādas vaska tūbiņu un varēsi uztaisīt sev “ūdensdrošus” apavus pats jebkurā brīdī, kad pie apmales parādīsies tumšie mākoņi. 

    XPD X-Nashville zābaki un Nikwax ādas ūdensizturības smēris

    Daži, manuprāt, iesakāmi produkti tiem, kuri vēlas ceļot

    Ielieku šeit dažus, manuprāt, labus un arī iesācējiem draudzīgus moto apģērbus, kas modulārā veidā darbotos jebkuros laikapstākļos – gan ceļojot, gan vienkārši braucot uz darbu.

    Ārējais slānis:

    • Rev’it Eclipse 2 jaka – īsa, vienkārša jaka pilsētai vai ikdienai. Ir pieejamas arī bikses
    • Rev’it Airwave 3 jaka – tūrismam. Ir pieejamas arī bikses. Lieliska jaka ceļojumiem, lietojama līdz +30 grādiem.
    • Bikses – jebkādi moto džinsi, kas patīk un ir pa kabatai. Tepat brāļiem lietuviešiem ir interesants zīmols ar foršām un kvalitatīvām moto drēbēm – Pando Moto. Es pats lietoju arī Rokker Rokkertech Slim Tapered klasiskos džinsus. Pēc daudziem gadiem dažādu moto džinsu, šie ir tie, kurus es beidzot vairs negribu mainīt pret citiem.
    • Cimdi – jebkādi perforēti un ventilēti vasaras ādas vai tekstila cimdi. Ar vai bez oderes. Es lietoju Tucano Urbano Marquis vasarai un Goldtop Bobber vēsākam laikam, kā arī vienus ziemas cimdus no Merlin pavisam aukstām dienām.

    Vidējais slānis:

    • Macna Cloud e-siltinātā vest vai jebkura dūnu apakšjaka. Es gan ikdienā lietoju parastu dūnu apakšjaku no Uniqlo.
    • Rev’it Storm WB – savā veidā unikāla apakšjaka ar daļēju dūnu oderējumu un daļēju vēju aizturošu sintētiku. Šī ir krietni plānāka par jebkur parasto dūnu apakšjaku un tādēļ būs ērtāk valkājama zem moto jakas neradot “uzpūsto” efektu.

    Lietus slānis:

    Plānās lietus kārtas (bikses, jakas) ir plaši pieejamas jebkurā moto veikalā draudzīgās cenās. Es lietoju Rev’it Cyclone lietus kārtu un Rev’it Acid 3 lietus bikses, ko pārvelku pāri moto džinsiem. Šīs konkrētās nav pašas kompaktākās sapakotā veidā, bet ir pārbaudītas un iztur 3-4 stundas braukšanas pilnīgā lietū pirms sāk palikt miklas. Cimdiem iesaku Dainese Rain Overgloves. Kā viss, arī lietus kārtas atbilst “cik maksā, tik saņem” principam. Dārgākās būs ļoti kompaktas, lētākās būs biezas un vienkāršas.

    Apavi:

    Es lietoju klasiskus ādas zābakus no XPD X-Nashville (Spidi apakšzīmols), kā arī vienkāršas, perforētas vasaras moto kedas Rev’it Arrow. Iesaku jebko, kas patīk un ir pa kabatai bez ūdensizturīgās membrānas. Braukšanai aukstumā, slapjumā un pa aizdomīgām brikšņu takām no augstajiem tūrisma/enduro zābakiem, ko esmu lietojis varu ieteikt TCX Drifter WP.

    Jaka vienradzis: Alpinestars Halo Drystar

    Es iepriekš pieminēju, ka ir viena moto jaka, kas ir tik advancēta, ka tik tiešām ir īsta 4 sezonu jaka un tā ir Alpinestars Halo Drystar. Viena jaka, kas pati ir tik modulāra, ka no tās var izveidot 4 dažādas jakas. Savā būtībā tā ir tekstila Adventure tipa jaka, taču tai ir milzīgi atverami ventilācijas paneļi, kas lielāko daļu no jakas pārvērš par vasaras tīkliņjaku. Papildus, tai var noņemt piedurknes vispār un uztaisīt to par savdabīgu moto vesti, saglabājot bruņu paneļus elkoņos. Ar speciālas elastīgas jostas palīdzību to var lietot pilnībā atvērtu arī vestes režīmā. Un tai komplektā nāk arī pašai sava lietus un vēja virsjaka, ko iespējams vilkt gan zem jakas, gan virs tās. Tas atļauj faktiski jaku lietot 27 dažādās kombinācijās. Šī ir unikāli noderīga jaka un tai tirgū nav līdzīgu. Par ļoti adekvātiem ~360 EUR šī jaka ir droši vien vislabākā, vispraktiskākā un visfunkcionālākā no visām jakām, kas nopērkamas šādā cenu kategorijā un pa īstam atbilst “viena jaka visam”. (skat. video) Ja vien tie āksti nebūtu uzlikuši milzīgu ASTARS uzrakstu pa visu jakas priekšu. 

    Alpinestars Halo Drystar 4 sezonu jaka

    Šie ir mani ieteikumi moto apģērba izvēlei, lai jūs vairākas reizes nenopirktu to, kas jums patiesībā nav vajadzīgs, kā to izdarīju es. Kaut gan varbūt arī tieši šajā kļūdīšanās pieredzē ir visa sāls.

    Protams, motociklu izmantošanas veidi ir atšķirīgi un, piemēram, bezceļu braukšanai ekipējums būs piemērots pavisam cits, kaut gan arī šeit modulārā stratēģija ātri kļūst trendīgāka. Daudzi bezceļu braucēji bieži izmanto bruņu tīkliņkreklu, kuram virsū uzvelk vienkāršu jersey tipa sporta kreklu un līdzi somā – ūdensizturīgo virsjaku bez bruņu ieliktņiem. Bieza, bruņota, ūdensnecaurlaidīga jaka enduro braukšanai ir absolūti neloģiska.

    Knox Seasonless – bezsezonu ir vissezonu

    Knox zīmols, piemēram, uz 2023. gadu ir arī izlaiduši savu “modulāro” kolekciju, kas tieši tā arī darbojas – ir bruņu jakas, kas ir kā tīkliņš un kalpo par bāzi, un tad ir sildošs vidējais slānis, kam seko dažāda veida čaulas – arī ūdensizturīgas.

    KNOX Seasonless kolekcija. Bezsezonu jakas ir vissezonu jakas.

    Ja moto ceļošana vēl nav kļuvusi aktuāla, tad viss šis ieteikumu ceļvedis ir lieks – kā lielākajai daļai no motociklistiem, mums agrāk vai vēlāk tāpat katram būs pa vismaz 2 jakām, 2 biksēm, 2 cimdiem un 2 apaviem. Viens siltais komplekts vēsam pavasarim un rudenim un viens visām karstajām un tveicīgajām vasaras dienām. Un, ja jūs dodieties tikai īsos braucienos pa pilsētu, tad ekipējumam ir otršķirīga nozīme – sāks līt, paspēs aizbraukt mājās.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rudolfs
    12.04.2023 11:42

    Super raksts, paldies! Varbūt var arī līdzīgu rakstu izveidot, ja plānots daudz braukt pa bezceļiem?

    Reinis Traidās
    12.04.2023 14:12
    Reply to  Rudolfs

    Tur īsti nav par ko veselu rakstu taisīt gan :) Bezceļiem vajag garos zābakus, bikses ar labiem (lieliem) ceļu sargiem, labi ventilējamu moto jaku ar bruņām un tos pašus slāņus, kas jau šajā rakstā minēt – sildošo, lietuskārtu, utt.

    Usinss
    12.04.2023 16:46

    Ja vienītī brauc ar lielu ADV, tad elektriskā viņča nenāk par ļaunu, bet tas jau nopietniem onkuļiem un tantēm.
    Runājot par ādas jakām: daļēji nepiekrītu. Ādas jakām ir liels pluss, tās nav vienreizlietojamas. Pārējie apģērba gabali pārsvarā ir vienreizlietojami, ja saskaras ar asfalta segumu… uz grants cita lieta.

    Bats
    13.04.2023 10:18
    Reply to  Usinss

    Neuzmanīgs lasītājs. Rakstā tieši tā arī teikts.

    Rudolfs
    13.04.2023 10:15

    Te jau arī rodas jautājumi. Kādas bruņas, kādu to jaku tām bruņām virsū. Kuras bikses? Vai karstumā labāk lietot MX ekipējumu etc.

    Juris
    14.04.2023 10:26
    Reply to  Rudolfs

    Te vairāk ir jādefinē, kas ir bezceļs. Kādam bezceļs ir meža ceļs, kamēr citam vietas, kur prātīgi būtu līst tikai ar mazajiem divtakteriem. Pats bezceļā velku klim dakar bikses ar atseviškiem ceļu sargiem (domāju par ortozēm), motokrosa zābaki, mīkstais bruņukrekls un pa virus krekls vai jaka. Palielam ievēroju slāņu principu.

    aaa
    12.04.2023 21:51

    Būsim godīgi, ar moci ir kaifs tikai siltā vakarā uz veikalu pēc alus aizgāzt. Viss pārējais ir mazohisms. It īpaši 500km karstā saulē un pats izsutināts gumijas kostīmā

    Usinss
    12.04.2023 21:59
    Reply to  aaa

    Nav īsti tiesa. Kaifs ir kamēr brauc. Kaifs, nosacīti beidzas vasarā pie +30, kad apstājies. Bet, tas atsver brauciena izjūtu. Ar moci brauc ne jau, lai kaut ku nonāktu, bet ar moci brauc, lai izbaudītu to ceļu līdz galamērķim.

    Kursors.lv
    12.04.2023 22:01
    Reply to  Usinss

    Tas komforts gan ir diezgan atkarīgs no paša motocikla. Ja priekšā liels stikls un sēdi aizvējā, tad lielā karstumā īsti nebūs nekādas jūtamas gaisa plūsmas un arī braucot būs silti. Ja aizvēja nav, tad +30 grādos var noķert sajūtu, ka virsū pūš karstu gaisu kā no fēna :)

    16.04.2023 11:16
    Reply to  Usinss

    Termokrekls un balaklava palīdz arī pāri +30 izbaudīt mīcīšanos pa pilsētu līdz tādam līmenim, ka apstājoties pirmā doma nav noraut ķiveri un izlīst no slapjās jakas… pacel seju vaļā, drusku atver jaku un var veikalu izstaigāt nenoģērbjoties, tajā pašā laikā neuzvāroroties un nepeldot sviedros.

    Ivis
    14.04.2023 08:56
    Reply to  aaa

    Ja vēlies komfortu – sēdi dīvānā. Kaifu ne/rada ne tikai temperatūras diapazons, bet arī dinamika, sajūtas braucot un 1000 citas lietas. Tie, kas brauc – sapratīs.

    Vārds*
    12.04.2023 22:42

    Šajā rakstā noteikti vajadzēja pieminēr Rukka
    Somi tomēr zin štelli

    Kursors.lv
    13.04.2023 06:55
    Reply to  Vārds*

    Tās dažas Rukka jakas, ko es veikalā reiz piemērīju, bija ļoti smagas un ar miljons slāņiem. It kā tiek ievērota Reiņa ieteiktā slāņu pieeja, bet nu smags tas iznākums.

    Reinis Traidās
    14.04.2023 17:27
    Reply to  Vārds*

    Rukka ir tāds padārgs zīmols un šajā rakstā vairāk fokusējos uz “iesācējiem” draudzīgu un pieejamu cenu. Arī Klim Marrakesh ir ļoti laba jaka, bet 500 EUR par būtībā jaku bez nekādām oderēm vai membrānām. Tas ir padaudz. Ar laiku, kad visi saprot savas vajadzības, vēlmes un iespējas to visu nopirkt – tad Rukka un Klim :)

    Reklāma