Korejiešu autoražotājs KIA mēneša vidū publicēja oficiālos attēlus ar savu jauno elektrisko flagmani EV9, taču tobrīd izpalika ļoti svarīga nianse, proti, tehniskā informācija. Tagad autoražotājs informējis, kas tad mūs sagaida šajā auto.
Bāzes modelī EV9 ir aizmugurējās piedziņas auto, kas aprīkots ar 76,1kWh lielu akumulatoru, savukārt uz aizmugurējās ass novietotais elektromotors attīsta 215Zs un 350 ņūtonmetrus lielu griezes momentu. Līdz 100km/h šī versija spēj ieskrieties 8,2 sekundēs, taču ražotājs nav sniedzis informāciju, cik tālu var aizbraukt ar vienu uzlādi. Lai nu kā, ja nobraucamais attālums ir galvenā prioritāte, tad pieejama EV9 RWD Long Range versija – auto aprīkots 99,8kWh akumulatoru un 201Zs jaudīgu elektromotoru, kas WLTP ciklā ļauj nobraukt 541 kilometru.
Lielākās ietilpības baterijas izmantotas arī EV9 pilnpiedziņas versijai – tajā auto aprīkots ar diviem elektromotiem, kas kopā attīsta 380 zirgspēkus un 600 ņūtonmetrus, līdz 100km/h paātrinoties 6 sekundēs. Ja ar to nebūs gana, nopērkama “Boost” funkcija, kas griezes momentu palielina līdz 700Nm, bet ieskrējiens notiek 5,3 sekundēs. Arī šai versijai ražotājs pagaidām nav norādījis datus par sniedzamību jeb nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi.
Tāpat kā citi auto, kas būvēti uz E-GMP platformas, arī EV9 varam izmantot, lai lādētu savas viedierīces.
EV9 ir izmēros liels auto – tā garums ir 5,01 metrs, platums 1,98 metri, savukārt augstums 1,75 metri. Garenbāze ir iespaidīgi 3,10 metri. Tas viss nozīmē, ka iekšpusē iegūstam ietilpīgu auto, kurā var sasēdināt septiņus cilvēkus. Cik ērti būs tieši trešās rindas iemītniekiem, tas pagaidām ir atklāts jautājums.
Tāpat KIA apgalvo, ka auto aerodinamiskās pretestības koeficents ir Cd0,28, kas patiesībā nav nemaz tik slikti. Tam pašam Hyundai IONIQ 5 šis skaitlis ir 0,29. To izdevies panākt ar inovatīviem risinājumiem auto apakšā, aerodinamiskiem diskiem un citiem gaisa pretestību mazinošiem risinājumiem.
Tehnoloģiski galvenais jaunums ir “Highway Driving Pilot” sistēma, kas atsevišķos tirgos ar atbilstošu likumdošanu nodrošinās Level 3 autonomās braukšanas iespējas. Mašīna aprīkota ar kopumā 15 sensoriem, 2 no tiem ir LIDAR, tādējādi auto borta datoram ir 360 grādu redzamība visapkārt mašīnai un tas spēj orientēties apkārtē. EV9 pirmoreiz debitēs jaunais KIA “Connect Store”, kurā par papildus samaksu varam iegūt dažādus pakalpojumus.
KIA EV9 iepriekšpārdošana vispirms sāksies šā gada 2. ceturksnī, savukārt citviet pasaulē auto tirgošana pamazām sāksies gada otrajā daļā.
Kāpēc tik liela mīlestība pret augstu virsbūvi ar stāvām frontālajām virsmām?
quadratisch praktisch gut … smaguma centrs līdz ar zemi … kādēļ ne
p.s.
cybertrack kā traki gaida un nu tur gan ir kantes :)
Ir cilvēku kopas, kas gaida Pestītāja atnākšanu, citi gaida kārtējo aifouna modeli, vēl kāds gaida kantaino pikapu. Gaidot var ignorēt realitāti, tas arī +- viss kas jāzin par gaidītājiem.
> Gaidot var ignorēt realitāti,
Bet nu reālitāte ir tāda, ka vertikālas sānu sienas dod vislielāko telpu, tāpat aizmugure – lielāks bagāžas apjoms un/vai papildus sēdekļu rinda – ja būtu kaut kāds hečbeks vai sedans, tad ar kārtu mazāk litri/m3 vai pēdējā rinda tikai bērniem..
Šis, tapat kā klucīgais Volvo XC40, ar ipašu aerodinamiku neizceljas.
XC40 ir 0.32cd, KIA EV9 norādījusi 0.28 ..
Vari paskatītes https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient#Typical_drag_coefficients vizuāla ķieģeļa forma nebūt nenozīmē, ka kaut kas ir slikti ..