Francūžu autoražotājs Citroen atklājis, ka šobrīd notiek darbs pie vairāku izmēros mazu elektroauto attīstības. Citroen mērķis ir piedāvāt mašīnas par 25 tūkstošiem eiro, cenšoties izkonkurēt citus autoražotājus budžeta klases segmentā. Jaunie auto tiks prezentēti tuvāko divu vai trīs gadu laikā.
Citroen galvenais dizaineris Pjērs Leklērks intervijā Autocar izteicies, ka modeļiem būs ļoti stilīgs (angliski “kickass”) dizains, lai tādā veidā censtos uzrunāt plašākas masas. Viņš norādījis, ka Citroen neplāno pielietot citu ražotāju stratēģiju, proti, radīt mazākas versijas lielajiem modeļiem. Tā vietā mašīnas tiek izstrādātas no jauna un ražotājs smeļas iedvesmu tādos auto kā “Ami”.
Piedāvāt elektroauto par 25 tūkstošiem eiro nav vienkāršs uzdevums un Citroen ir gatavs radikāliem risinājumiem, piemēram, ražotājs varētu atteikties no klasiska multimediju ekrāna. Tā vietā lietotājs var izmantot savu viedtālruni, kas savienots ar automašīnu. “Tie būs neticami stilīgi auto. Nevaram sagaidīt, kad tos varēsim palaist ielās. Cenu politika būs ļoti agresīva un varam lepoties ar paveikto,” saka Citroen dizaineris.
Tā kā Citroen ir Stellantis koncernā ietilpstošs zīmols, prognozējams, ka jaunajos modeļos tiks izmantota CMP platforma, kas pielietota citos koncerna mazajos elektroauto, proti, Opel Corsa Electric un Peugeot e-208. Runa ir par 51kWh lielu bateriju un 156 zirgspēku elektromotoru uz priekšējās ass.
Citrons un moderns dizains ir divas nesavienojamas lietas ! Citgons un kroplītis – katrs otrais !
Nu tad beidzot būs verķis, ar kuru pārvietoties pa tirdzniecības centru! Apnicis visu dienu uz kājām vien. :)
Dizainam nav nozīmes.
Man kā elektro-auto īpašniekiem rūp tikai baterijas kapacitāte un cena. Ja varētu apvienot šos divus faktorus brauktu kaut ar gludekli.
Diemžēl šobrīd Eiropas tirgū uzrunā tikai pabrauktas Teslas.
Golf/Focus izmēra hečbeks ar bateriju vismaz 400 km braucienam no 1 uzlādes cenā ar PVN zem 25 K€. Kurš pirmais?