Web Analytics
More
    Reklāma

    KIA izrāda elektrisko flagmani EV9 un tā dizainu

    Jaunākie raksti

    Korejiešu autoražotājs KIA oficiāli izrādījis, kā tad izskatīsies ražotāja elektriskais flagmanis, proti, EV9 krosovers. Šis ir tikai sākums plašākai KIA elektrifikācijas stratēģijai, kas paredz līdz 2027. gadam piedāvāt 13 elektriskos modeļus. Uzņēmuma pārstāvis Arturs Mertens uzsver, ka jaunais modelis KIA ir īpaši svarīgs, jo tas mainīs to, kā cilvēki uztver KIA zīmolu.

    Jaunais KIA elektriskais krosovers būs dārgākais modelis ražotāja piedāvājumā. Arī viens no lielākajiem, izmēros tas līdzināsies Telluride krosoveram ASV tirgū. Taisnības labad jāsaka, ka autoražotājs šoreiz tiešām tikai izrāda mašīnu un to, kā tā izskatīsies, savukārt oficiālie parametri un cita tehniskā informācija tiks izpausta tuvāk EV9 oficiālajai prezentācijai, kas plānota šā gada 3. ceturksnī.

    Ražotājs izteicies, ka viens no mērķiem ir panākt, lai EV9 ar vienu uzlādi varētu nobraukt apmēram 540 kilometrus. Ņemot vērā izmērus, domājams, ka auto būs aprīkots ar aptuveni 100kWh akumulatoru, lai tiešām varētu aizbraukt tik lielu distanci. Jaunais modelis izmanto labāko, kas šobrīd pieejams Hyundai-KIA koncernam, proti, auto būvēts uz E-GMP platformas un izmanto 800V bateriju sistēmu, kas sniedz iespējas lādēties ar jaudu līdz pat 350kW.

    Līdzīgi kā citas mašīnas uz šīs platformas, arī EV9 būs nopērkams gan aizmugurējās piedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Drīz pēc standarta versijas vajadzētu sekot arī EV9 GT versijai, kuras mērķis būs konkurēt ar tādiem auto kā BMW iX M60. Ja KIA EV6 GT attīstīja 576 zirgspēkus, tad iespējams, ka EV9 būs vēl vairāk jaudas.

    Šis pirmais KIA jaunais modelis, kas pilnībā tapis galvenā dizainera Karima Habiba pārraudzībā. Viņš iepriekš strādājis BMW. Habibs uzsver, ka visi KIA modeļi būs ar kopīgām vizuālām niansēm un daudzas no šajā modelī redzamajām dizaina niansēm tiks pārnestas uz citiem modeļiem nākotnē, taču KIA nevēlas izmantot krievu rotaļlietu jeb “matrjošku” principu, proti, faktiski vienāds dizains un atšķiras tikai izmērs.

    “Šis ir SUV un mēs vēlējāmies, lai tas ir acīmredzami skaidrs. Mašīnas dizainā, mūsuprāt, ir visas galvenās krosovera iezīmes. Domāju, ka šajos kantainajos krosoveros ir kaut kas skaists un īpašs, tie neizliekas par kaut ko, kas tie nav. Kad skaties uz Land Rover Defender, vienalga vai tas ir jauns, vai vecs, tik un tā nodomā, ka tam auto piemīt kaut kas stilīgs,” sarunā ar Autocar izteicies dizaineris.

    Vizuāli auto kopumā ir līdzīgs 2021. gadā prezentētajam konceptam, taču auto ir zemāks. Tas saistāms ar vienkāršu faktu – koncepts bija aprīkots ar 23 collu diskiem, bet sērijveida auto 21 collu diski.

    KIA arī nekautrējas uzsvērt, ka šī auto salons ievieš daudz jaunu vēsmu – labākas tehnoloģijas, kā arī augstākas kvalitātes materiāli, KIA norādot, ka mašīna kļūst par kaut ko vairāk kā tikai rīku, lai pārvietotos no punkta A uz punktu B. Par salona izstrādi atbildīgais Johens Paesens uzsvēris, ka ražotājs nevēlas, lai ekrāni dominētu salonā, vienlaikus viņam atzīstot, ka tie tik un tā kļūst par neatņemamu auto sastāvdaļu.

    Kas attiecas uz pilnvērtīgiem tehniskajiem parametriem, atliek gaidīt vasaru, kad ražotājs oficiāli prezentēs jauno mašīnu.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma