Web Analytics
More
    Reklāma

    Mercedes uzskata, ka līdz 2030. gadam iespējams sasniegt nākamo līmeni pašbraucošu auto attīstībā

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja Mercedes galvenais tehniskais speciālists Markuss Šēfers intervijā Automotive News izteicies, ka līdz 2030. gadam iespējams sasniegt nākamo līmeni pašbraucošu jeb autonomu auto attīstībā. Tas nozīmē, ka auto būtu spējīgi izpildīt “Level 4” autonomās braukšanas kritērijus.

    “Level 4” kritēriji lielā mērā līdzinās “Level 3” prasībām – abos gadījumos mašīna pati izpilda visas braukšanas darbības un vadītājs drīkst novērst uzmanību no ceļa, lai veiktu citas darbības, piemēram, lasītu jaunākās ziņas savā viedtālrunī. “Level 3” gadījumā gan pastāv prasība, ka vadītājam tik un tā jābūt gatavam pārņemt kontroli pār mašīnu noteiktā laikā, mašīnai par to savlaicīgi brīdinot. “Level 4” latiņu paceļ mazliet augstāk.

    Reklāma

    “Iedomājieties situāciju – jūs esat lielā pilsētā un braucat mājās no darba. Divas stundas nākas pavadīt satiksmē un sastrēgumos, bet jūs kā vadītājs nospiediet pogu un varat pagulēt. Tam būs pieprasījums,” intervijā stāsta Šēfers. Arī šajā gadījumā ir atsevišķi ierobežojumi – tāda funkcionalitāte iespējama noteiktā teritorijā (geofencing) un apstākļos. Atrodoties iekšpus šīs teritorijas, cilvēkam nav jādara nekas, taču izbraucot no tās, nepieciešama vadītāja iesaiste.

    Mercedes šobrīd ir vieni no pirmajiem, kas tirgū ir nogādājuši “Level 3” prasībām atbilstošu sistēmu un mašīnas, kas ir sertificētas lietošanai satiksmē. Sistēmu sauc “Drive Pilot” un tā izmanto LIDAR sensorus, radarus un dažādus cita veida sensorus, lai auto saņemtu informāciju par notiekošo sev apkārt un spētu uz to adekvāti reaģēt. Tādas sistēmas kā General Motors izstrādātā “Super Cruise” vai regulāri aprunātā Tesla Autopilot un Full Self-Drive tiek klasificētas kā “Level 2+” sistēmas. Mercedes arī uzņēmies atbildību par šīs sistēmas sniegumu un ražotājs būs atbildīgs, ja EQS vai S-klase, kas ir pagaidām vienīgās mašīnas ar šo iespēju, sistēmas lietošanas laikā izraisīs negadījumu uz ceļa.

    Tā kā Mercedes jau ir sertificējis “Level 3” sistēmu lietošanai satiksmē, tas viņus nostāda labā pozīcijā, lai sasniegtu arī nākamo līmeni. Tuvāko gadu laikā autoražotājs nāks klajā ar jaunu modulāro platformu, kas būs aprīkota ar visu nepieciešamo, lai uz tās būvētas mašīnas varētu izmantot “Level 4” autonomās braukšanas iespējas. Premium klases autoražotāji kā Mercedes lieliski apzinās, ka klienti būs gatavi maksāt par šādām funkcijām, jo tas sniedz gana daudz priekšrocību. Lielākais izaicinājums – sertificēt sistēmas un pierādīt, ka tās tik tiešām ir drošas satiksmē.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma