Web Analytics
More
    Reklāma

    Ford veido sistēmu, kas automātiski pie dīleriem atdzīs nemaksājošo klientu mašīnas

    Jaunākie raksti

    Palikšana parādā kredītiestādēm nav patīkamākais notikums dzīvē un tas var beigties ar kredītā iegādātās preces vai īpašuma atsavināšanu. Ford strādā pie sistēmas, lai vienkāršāk, faktiski bez piepūles, varētu atsavināt mašīnas no klientiem, kas par tām nemaksā.

    Ford jau 2021. gadā iesniedza patenta pieteikumu sistēmai, lai auto būtībā atsavinātu pats sevi, taču šī informācija kļuvusi publiska tikai tagad. Ja autoražotājs fiksē, ka par auto netiek veikts ikmēneša maksājums, Ford rīcībā varētu būt dažādi veidi, kā piespiest maksāt, sākotnēji apgrūtinot vadītāja dzīvi un atslēdzot dažādas komforta funkcijas, piemēram, kruīza kontroli, elektroniski nolaižamus logus, klimata kontroli, radio un tamlīdzīgas lietas. Patenta pieteikumā norādīts, ka sistēma var strādāt jebkurā automašīnā ar tiešsaistes savienojumu.

    Reklāma

    Mašīnām, kas aprīkotas ar autonomās braukšanas funkcijām, var iestrādāt risinājumu, lai auto pats aizbrauc līdz vietai, kur to var savākt evakuators vai arī mašīna pati, bez īpašnieka iesaistes, vienkārši aizbrauc līdz vietai, kas ir ērta atsavinātājiem. Auto borta dators var izmantot kameras un sensorus, lai noteiktu savu atrašanās vietu, kā arī to vai auto atrodas slēgtā garāžā.

    Pirms mašīna no nemaksātāja īpašuma pati aizbrauks uz bankas izvēlētu autostāvvietu, īpašnieks par to vairākkārt tiks brīdināts un saskārsies ar iepriekšminēto funkciju atslēgšanu un citām lietām. Ja nesapratīsiet pa labam, mašīna var atskaņot nepatīkamus trokšņus katru reizi, kad iekāpsiet salonā. Galējais solis ir vienkārši aizslēgt mašīnu un īpašnieks to nevarēs atslēgt. Beigu beigās tik un tā notiek atsavināšana, ja netiek nokārtotas finansiālās saistības.

    Lai arī šāds patenta pieteikums eksistē, tam nav piesaistīti juridiskie dokumenti, kas plašāk izskaidrotu šīs sistēmas jēgu, būtību, kā arī legalitāti. Patenta pieteikums nenozīmē arī to, ka Ford ko tādu tiešām grasās palaist ražošanā. Autoražotāji nereti piesaka patentus tikai tāpēc, lai aizsargātu kādu ideju, bet tiem nav nodoma ko tādu ieviest. Citi autoražotāji pēdējā laikā nav mēģinājuši radīt ko līdzīgu.

    Dokumentos gan visai plaši skaidrots, kā tas varētu strādāt un galvenais uzsvars likts uz tiešsaistes savienojumu. Teorētiski, ja auto jau tagad aprīkots ar risinājumiem, kas ļauj saņemt “over-the-air” atjauninājumus, tad arī šādam atsavināšanas risinājumam vajadzētu strādāt bez modifikāciju veikšanas un jaunu sistēmu vai elektronisko bloku uzstādīšanas. Nav svarīgi vai Ford tiešām plāno vai neplāno ko tādu palaist ražošanā pārskatāmā nākotnē, pats fakts, ka ražotājs līdz tam ir aizdomājies un diezgan detalizēti izskaidrojis, kā šāda sistēma varētu strādāt, jau ir mazliet satraucoši.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kasparr
    07.03.2023 20:26

    Mums vajadzētu sistēmu kas izsper nestrādājošus ierēdņus un citus diletantus no amata, vai spēriens par nepadarītu darbu

    Krotow
    07.03.2023 21:33
    Reply to  Kasparr

    Šeklija “Ceļojums uz Tranaju”. Radiovadāma bumba kaklā visiem aktīvajiem politiķiem un ierēdņiem. Pie noteikta pārbaudītu sūdzību skaita tiek aktivizēta.

    Taču pirmkārt – kandidātu izglītības cenzs un obligāta pārbaude psihiatru komisijā.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Igors
    07.03.2023 22:41

    Nākotnes distopijas scenārijs jau tāpat pie mūsu durvīm. Nelietošu auto, kas gatavots virs 2010. g. jebkad.

    Čiekurs
    08.03.2023 09:21
    Reply to  Igors

    Jap

    499740E9-56F3-4C01-85FF-EABCE22E82B9.jpeg
    bobis
    08.03.2023 16:23

    Cyberpunk 2077 tada pardzisana nevienmer stradaja, galvenajam varonim nacas pasam meklet tas pazudusas masinas ar maksligajiem intelektiem un rubit tos lauka, lai galvenais maksligais intelekts parnemtu kontroli par masinam.

    Reklāma