Pasaulē lielākais autoražotājs Toyota ražo ārkārtīgi daudz dažādu transportlīdzekļu, taču ir kāda joma, kurā Toyota atpaliek no konkurentiem – tie ir elektroauto. Pērn Toyota visā pasaulē pārdeva tikai 24 466 elektroauto, kas ir piliens jūrā salīdzinot ar kopējo pārdoto auto skaitu. Toyota inženieri gan nesēž rokas klēpī salikuši un viņi pēta, ko dara šī segmenta vadošie ražotāji – Toyota inženieri izjaukuši Tesla Model Y automašīnu un bijuši sajūsmināti par ieraudzītajiem tehniskajiem risinājumiem.
Inženierus pozitīvi iespaidojis ne tikai Tesla paveiktais tehnoloģiski, bet arī vienkāršotā, efektīvā pieeja, kā veidota mašīnas struktūra. “Noņemot auto virsbūvi un pārējās daļas, tas bija kā mākslas darbs. Tas bija tiešām neticami,” stāsta kāds no Toyota inženieriem, kurš bija iesaistīts šajā procesā. Tāpat viņus pārsteidzis tas, cik ļoti jaunākie Model Y atšķīrušies no vecākām versijām, lai gan no ārpuses auto izskatās vienādi.
Japāņu autoražotāja pārstāvji atzinuši, ka Tesla izmanto pilnīgi citu ražošanas filozofiju un arī Toyota ir nepieciešama jauna elektroauto platforma. Kopējais secinājums ir acīmredzams – Toyota nepieciešams milzīgs lēciens tehniskajā attīstībā, lai panāktu konkurentus, kuri arī nesēdēs uz vietas. Īpaši izcelts četri faktori – speciāli elektroauto paredzēta platforma, attīstītas elektroauto baterijas, īpaši elektroauto ražošanai paredzētas rūpnīcas un programmatūrā balstīta sistēmas arhitektūra.
Būtu interesantāk, ja tie paši cilvēki būtu izjaukuši citu izplatītāko ražotāju EV un tos salīdzinātu, jo šobrīd nav īsti saprotams vai Tesla tiešām ir ļoti auguši vai Toijotai viss ir tik slikti, ka sajūsminās pat par Tesla (par kuru tiešām ir aizspriedumi no pirmajiem modeļiem, kur kondicioniera radiators bija nostiprināts ar plasmasas banti).
Palasot ārvalstu ziņas(jo mūsejie-dzeltenie jau tikai raksta par magonēn un kivičiem…) Teslai ar kvalitates kontroles noturešanu joprojām nesokas labi. Un ir liels defektaino auto procentuālais skaits. Nopērc auto pa 100k bet daudziem defekti tādi it kā būtu nopircis dasteru :D Veiksmīgi pārdošanas rādītāji drīzāk ir Īlona nozombētā brenda veiksmes stāsts, jeb ‘fake it till you make it’ iestāstot, naudīgajiem, ka to vajag(lai izceltos kas brauc ar ierastajiem auto brendiem, kas apnikusi…) Un tas joprojām notiek, ka tesla reklamē un pozicionē sevi it kā būtu kāds rolls royce vai bentley… HA! Un cilveki/naudīgie arī pavelkas jo viņiem liekas ka brauc prestižā… Read more »
100% tieši tas pats stāsts, kas ar iPhone. Tikai šis nav ielīdis naudīgo maciņos, bet tajos, kuri var atļauties ņemt kredītus un tādu ir 2758 reizes vairāk. :D
Skatiet Sandy Munro, viņš detalizēti stāsta un salīdzina. Un piemērus rāda.
Latvijas Bankas eksperti izjauc bitkoinu un ir stāvā sajūsmā par redzēto
Es arī esmu sajūsmā par bitkoinu – tam nav nekā bez nosaukuma, bet par to var dabūt reālas lietas. Vismaz pagaidām.
Tā pasniedz, ka bitkoinu nebūtu pircis par naudu.
Proof of work, vetsīt
Many understand this
Jap, proof of work notiek par brīvu. Nekas nav bijis jāiegulda. Ar lāpstu var iet un strādāt.
Tieši otrādi, proof of work nodrošina, ka neviens nevar uzģenerēt jaunus bitkoinus, neieguldot darbu. Tas arī rada uzticību bitcoin sistēmai
Tu jauc reālu darbu, ar naudas zīmju legalizētu kopēšanu ar loterijas klātbūtni.
Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH) neko nejauc. Ilglaicīgas naudas ražošana (production) vienmēr ir saistīta ar darbu. Labākie piemēri – zelts, rai stones, stikla pērlītes Āfrikā (pirms eiropieši iemācījās tās ražot masveidā).
Fiat nauda ir ikdienā ērta lietošanā, bet tā ir kā karsts kartupelis, kas nav paredzēta ilgstošai turēšanai un tā zaudē vērtību, mainoties politiskajam režīmam, reizēm gadās arī hiperinflācija vai vienkārši augsta inflācija vairākus gadus pēc kārtas
Elektrības ražotāji arī ir stāvā sajūsmā par bitkoiniem. Nekas nav jādara, cilvēki tikai cepina čipus un maksā viņiem īsto naudu.
Īsti neredzu te problēmu
kad sūdrači patērē elektrību, ceļas tās cena un jauno starpību sedz arī normāli patērētāji, bet ieguvums tikai sūdračiem.
Tas jau subjektīvi. Man, piemēram, liekas, ka vispirms vajadzētu elektrību atslēgt geimeriem un no pr0n atkarīgajiem, bet bitcoin lai zeļ un plaukst 🙏
subjektīvi arī citiem zagļiem un shēmotājiem liekas, ka viņi ir nevainīgas aitiņas.
tev tas bitkoins ļoti sāp, čali. kas notika? sapirkies shitkoinus un nodegi?
Izlasot oriģinālo rakstu (nevis pārpublicējumu) nesapratu, kur Māris atrada to, ka Toyota inženieri bija “stāvā sajūsmā” Iespējams manas valodas zināšanas nav tās labākās.
“”Taking the skin off the Model Y, it was truly a truly work of art,” said one Toyota executive who scrutinized the Tesla part by part. “It’s unbelievable.””
man vairāk šķiet, ka pašas virsbūves noņemšana bija mākslasdarbs nevis tas, kas bija zem tās.
Nebija, nebija mākslas darbs tā noņemšana. Anglenē neizsakās 1:1 kā latviski, turklāt virsraksts un pirmais teikums būs saprotams arī tiem, kas apjuka tulkojumā.
Tesla Model Y is a ‘work of art,’ says Toyota after tearing it down
A Toyota executive admitted that the Tesla Model Y is a “work of art” after this team conducted a teardown of the electric SUV.
vispār jau es teicu oriģinālrastā nevis pārpubicējuma, tur ir pilnīgi cits virsraksts un visa raksta galvenā doma arī nedaudz atšķirās.
Lai nu kā, pēdējā Bjorn 1000 km izaicinājumā redzētais sniegums no Bz4x vai kā tur ir iespaidīgs – pakāst pat vecam Leaf bez šķidrumdzeses ir jāmāk.
Izskatās ka Toyota arī taisās pievienoties uz ceļa izjūkošā auto fanu pulciņam. Tiešām ir tik slikti?
Ja Toyota aizgūs autobūves filozofiju un tehniskās idejas, viņi var to pilnveidot un mums būs uzticami EV.
Tas būtu ideālā pasaulē. Taču redzēsim. Ja Toyota darīs ka parasti, tad varbūt arī sagaidīsim kaut ko uzticamu par labu cenu.
Kur tad tie raksti ka toyota neredz nākotni elektro auto? Un netaisās pāriet uz tiem? Kuri tad bija tie kas ražoja priuss u, t? Toyota turpinās ražot iekšdedzes dzinējus arī turpmāk, tesla ir tas pats kas iphone, veids kā no bagātu vecāku glupiem bērneļiem nokāst naudu. Kādu usb sistēmu izmanto iphone? Un kas ar lādētājiem (piespieda bet iphone laidīs ar vāju lādēšanu) aitas skrien pakaļ
> Kādu usb sistēmu izmanto iphone?
USB 2.0, un tad?
Gadienā nav takā antīka lieta tādam tehno gigantam?
Sanāk ka Apple atpaliek 23 gadus no evolūcijas usb jomā, drīz gan jau izlaidīs 3.2 – paziņos ka viņi ir pirmie kam tāds ir (kamēr citiem jau būs usb 4) tipiska lieta.
lietot stabilu standartu kopā ar pašu izstrādātu konektoru, kurš elektriski un mehāniski ir pārāks par mikro usb un usb-c, nav atpalicība.
Par mehāniski varētu piekrist, ja būtu uzlabojuši tizlo kabeļa galu pie spraudņa. Par elektriski, vvz. Lai izspiestu cauri lielāku ātrumu, jāceļ frekvence, kas silda gaisu un tērē bateriju. Taču ja industrija jau vienojās par vienu standartu, tad nav ko tur vairs čakarēties un izdomāt kaut kādus kreisus vipendronus.
kabeļa gals neietilpst patentā, vari nepiekrist cik gribi. tālāk vispār no tevis tukša liekvārdība, jo lightning tika izstrādāts kā proprietārs savienojums, par pamatu izmantojot usb 2.0 protokolu, un kur novērsti mikro usb fiziskie trūkumi.
labāk izjaukuši kādu ķīniešu auto, kas brauc 500+km un uzlāde nepilnas stundas laikā neticu, ka ķīniešumeistari ir stipri gudrāki, drīzāk pūlas iesmērēt kārtējo brendu ar tārpu vidū.