Eiropas Komisija nākusi klajā ar jauniem priekšlikumiem, kas varētu uzlabot ceļu satiksmes drošību, kā arī izlīdzināt prasības pret autovadītāja apliecības iegūšanu, ieviešot digitālo dokumenta formu visā dalībvalstu blokā.
2022. gada laikā uz Eiropas Savienības ceļiem bojā gāja vairāk nekā 20 000 cilvēku, un lielākā daļa no tiem bija mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki – gājēji, riteņbraucēji un citu motorizētu divriteņu transportlīdzekļu vadītāji. Ieviešot jaunos noteikumus, Eiropas Komisija cer sasniegt savu mērķi, līdz 2050. gadam uz ceļiem nebūs neviens bojā gājušais.
Tajā skaitā jaunie noteikumi paredz, ka divus gadus pēc autvadīšanas tiesību iegūšanas būs noteikts pārbaudes laiks, kā arī šajā periodā nedrīkstēs braukt nekādā alkohola reibumā. Autovadīšanas eksāmenā tiks likts uzsvars tieši uz neaizsargāto satiksmes dalībnieku atrašanos satiksmē. Eiropas Savienība pāriet uz ilgtspējīgo mobilitāti pilsētās, kur priekšroka tiek dota gājējiem un velobraucējiem.
Šajā visā ne mazāk svarīga ir arī izpratne par autovadītāja tiesību iegūšanu un pārkāpumu piestādīšanu. Līdz ar to digitālā vadīšanas apliecība nodrošinās gan ērtāku dokumentu apstrādi, gan arī sodīšanu visās dalībvalstīs, jo 2019. gadā tieši 40% pārkāpumu nav tikuši iekasēti, jo nav bijis identificēt likumpārkāpēju vai tas nav ticis samaksāts.
Nesaprotu, kā digitālās vaditaja apliecības ieviešana uzlabos satiksmes drošību?
Diezgan savilkts raksts.
Ja CP inspektors tālu prom no izdevējvalsts par noteiktiem pārkāpumiem varēs apturēt apliecības darbību negaidot kamēr izgriezīsies pārrobežu birokrātija, CSN un arī raksta jēga kļūs daudz labāk saprotami.
Kā, tiko Latvija apstiprnāja jaunas apliecības ar dažādiem pretviltošanas fīčām!
Ja ieviesīs digītālo apliecību, Latvija būs izsviedusi naudu vējā.
digitālā apliecība ir opcionāla — tiem trakajiem, kuri ārzemēs ar nosprāgušu telefonu mēģinās pierādīt, ka viņiem tāda vispār ir :D
Es vispar nesaprotu kāpēc mūsdienu biometrisko datu laikmetā jānēsa līdz obligāti ir kāda plastikāta kartīte. Saprotams ja brauc uz tučmekistānu utml valstīm, bet ES ietvaros tak ir vienots standarts..
Nezinu ja grib parbaudīt dokumentu tad tev iedod kādu pirksta lasītaju kur jauzliek pirksts vai policists nobilde tavu seju un datubāzē salīzina, atrod un viss ir redzams un nav redzams….
Nav tak vairs kādi 60tie vai 80tie gadi kad tiesībās spieda caurumus, kā brīdinajumu, ka vēl vajadzētu fiziskas tiesības nēsāt līdz… :D :D :D Sviests!
1) Telefons kaut kāda iemesla dēļ var būt bez datu savienojuma.
2) Telefons var elementāri nobeigties.
3) Ir valstis kur ar saviem viedtālruņiem labāk nebraukt.
Viss rakst ir viens vienīgs meimurojums! Es jau tagad vadītāja apliecību līdzi neņemu, jo tas nav personu apliecinošs dokuments un tātad arī personību pēc šī dokumenta noteikt nevar! Ārzemēs gan ņemu līdzi, bet Latvijā vadītāja apliecība ir sūds uz kociņa, tikai tāpēc, ka neviens negribēja ņemt ID kartes un nācās izgrozīt likumus, lai vadītāja apliecībai piešķirtu tualetes papīra statusu.
Citiem vārdiem, vadītāja apliecība, medicīniskā izziņa ir digitāli dokumenti, kurus Policista kungs redz sistēmā, kad uzrādi savu ID karti, vai pasi.
Vai Signe atļāva demonstrēt saus datus (titulbilde)???
Tas tā kā būtu jāprasa Signei nevis mums.
Vairāk jautājums adresēts autoram, lai nesanāk tā datu aizsardzības regulas problēmas.
Nu tas jau atkarīgs no Signes, vai ne? :)
Arī!